Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Londýn zbavuje elektrické autobusy jedné z výhod, chce tak zvýšit bezpečnost

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Kdykoliv se mluví o provozu elektromobilů ve městě, vždy přijde řeč na nulové lokální emise a tichý provoz. Jenže tichý provoz nemusí být vždy výhodou.

Skvělý příklad bychom mohli najít v Londýně, který již v současnosti provozuje řadu elektrických a plug-in hybridních autobusů. Podle organizace Transport for London (TfL), která spravuje síť londýnských autobusů, jsou však tyto elektrické a hybridní stroje téměř neslyšné, což může vést k bezpečnostním rizikům.

Aby TfL předešlo potencionálně rizikovým situacím, vyvinulo pro své autobusy speciální zvuk, který je přehráván pomocí reproduktorů umístěných na vnitřní přední straně vozu. Autobusy vydávají zvuk do rychlosti 12 mil za hodinu (19.3 km/h), při couvání nebo zastavování.

Zvuk autobusu se navíc mění s jeho rychlostí, což by prý mělo lidem usnadnit orientaci. Především lidé se zrakovým postižením, kteří spadají do nejohroženější skupiny, by si měli snáze uvědomit přibližnou polohu autobusu a směr jeho jízdy.

Půlroční testování systému umělého zvuku elektrických autobusů odstartuje v lednu a probíhat bude na 100 autobusových linkách. TfL si tak bude moci s předstihem ověřit přínos svých umělých zvuků, které se mají stát povinnou součástí všech nových „tichých“ strojů od roku 2021.

Současně se však pro provozovatele londýnských autobusů jedná o další krok směrem k naplnění projektu „Vision Zero,“ jehož cílem je dosáhnout do roku 2041 nulového počtu tragických dopravních nehod. I z toho důvodu se TfL spojilo se společností Transport for All, která zajistila vývoj takového zvuku, který dokáže spolehlivě varovat i postižené lidi.

Porozumění prožívané zkušenosti s navigací v londýnských ulicích se zrakovým nebo smyslovým postižením a navrhování služeb s ohledem na tuto skutečnost je základní součástí inkluzivního designu,“ uvedla Kirsty Hoyle, ředitelka Transport for All. „Naši zdravotně postižení členové s nadšením pracovali s TfL ve snaze najít řešení, které může být nyní naživo vyzkoušeno. Jsme nadšeni a těšíme se na výsledky.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

1. 1. 2020 20:56
Re: absurdistán
Ale zlepšila. Už jen tím, že to potvrzuješ (byť s tebou nesouhlasím, co se výše týče), že při několikanásobném zvyšení provozu se kvalita nezlepšila (ale ani nezhoršila).
Kdyby nebylo EUROx norem, tak kvalita ovzduší se zhoršuje souběžně s nárůstem dopravy.
Nebo chceš mi snad tvrdit, že kdyby nebyly EURO norem, tak by tady byl stejný vzduch v aglomeracích jako je teď?
1. 1. 2020 20:48
Re: Zadny absurdistan, jen neznalost
To Petriso:
Citace: "terorizovat auta a neřešit lodě je klasika eu.."
Opet popularni prispevek o zaoceanskych lodich a tluceni hubou o EU :-)

Vtipne je na tom, ze je napsan zrovna v den,
kdy se nejdiskutovanejsi (jedna lod, jako vsechny auta Evropy atd.) emise SOX v lodni doprave snizuji 7x.
:-D

https://www.maritime-executive.com/…0-sox-regulation
1. 1. 2020 19:46
Re: absurdistán
Zas netrep. Kvalita vzduchu sa nezlepšila. Možno v o niečo v niektorom z parametrov, v iných sa neustále zhoršuje. Prachových častíc je stále viac, NOx prakticky neklesajú. Najväčším pozitívom bol zákaz olova v palivách, ale to už je pekných pár rokov dozadu. Odvtedy sa nič zásadného neudialo a čistejšie výfukové plyny plne vyrovnáva aj prekračuje stále väčšia hustota dopravy. Jasaťť nie je nad čím.
Hluk je oveľa väčší problém, ako sme ochotní si priznať. Len sa trochu zníži použitím elektriny namiesto naftového motora, už sa nájde nejaký pablb, ktorý ho chce nahradiť umelým hlukom...
1. 1. 2020 16:06
Re: absurdistán
A kolik zaocenských lodí Vám projede pod okny ve městě?
Jenom díky EUROx emisním normám se mohla ve městech zněkolikanásobit hustota provozu a přitom vzduch je čistší než před 40 lety.
1. 1. 2020 10:47
Re: absurdistán
Správne. Ľuďom už straší vo veži.