Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus je stále v problémech, ale uzdravuje se

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 2. 1. 2015 • 01:09
62
12
Zobrazit náhledy (62)
Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora Lotus Evora
Britský Lotus stále zmítají finanční těžkosti, ale už na tom není zdaleka tak špatně jako v roce 2013. Prodeje rostou a ztráta se snižuje.

Megalomanské plány Danyho Bahara odvál čas, současný šéf Lotusu Jean-Marc Gales se snaží dostat automobilku ven z nejhoršího. Ta nedávno oznámila hospodářský výsledek za proběhlý finanční rok, tedy od 1. dubna 2013 do 31. března 2014. Ano, je stále v červených číslech, sportovní auta si koupilo pouhých 1.301 klientů a celková suma ztráty 71,1 milionů liber (2,53 miliardy korun dle aktuálního kurzu) vypadá hrozivě. Jenže v předchozím období činila více než dvojnásobek, 168 milionů v britské měně. Tržby se zvýšily jen minimálně, o procento na 69 milionů liber (2,45 miliardy korun).

Aby se firma zachránila, musela propustit tři stovky zaměstnanců. Gales řekl již před rokem magazínu Car: „Máte-li prodat 1.200 aut, není možné, abyste zaměstnávali 1.200 lidí.“ Nepopulární a politováníhodné opatření bylo bohužel nutné. Jinak se však výrobci dařilo, Lotus v uplynulém finančním roce otevřel celosvětově 19 nových prodejen a do dubna 2015 jich vznikne dalších 21. Dealerská síť se tedy velmi rychle rozrůstá a firma očekává, že odbyt v současném fiskálním období dosáhne odbytu dvou tisíc aut. Od čtvrtého měsíce právě uplynulého kalendářního roku do jeho konce se prodalo celosvětově 1448 vozů, což značí nárůst 55 % a nejlepší výsledek za šest posledních let.

Do Ženevy chystá aktualizovanou Evoru a zvažuje výrobu crossoveru na jejím základě. Plánuje také využít odborných znalostí divize Lotus Engineering hlavně pro vlastní potřebu, aby byly lehoučké sporťáky ještě lepší a kvalitnější. Stávající smlouvy budou pochopitelně dodrženy, ale divize aktivně nehodlá minimálně v příštích dvou letech vyhledávat více práce pro externí společnosti. Její tržby se však propadly o skoro polovinu, přesně 43 % na pouhých 13 milionů liber.

Gales chce celý Lotus přivést nejpozději ve finančním roce 2016 k zisku a přitom zachovat jeho soběstačnost a nezávislost.

Nadále zůstává i ve formuli 1, ale tým z Enstone (původně Toleman, později sem přesídlil coby Benetton a nakonec startoval jako Renault) má jen propůjčené jméno, jakékoli vazby na automobilku z Hethelu chybějí. Loni se mu příliš nedařilo, snad přinesou změnu agregáty od Mercedesu.

Související články

Témata
Avatar - Bully_
4. 1. 2015 09:10
Re: LOTUS JE V PRRRRR
1/ Lotus Evora neni supersport
2/ kupodivu ty silnice 3. tridy zvladne v pohode
3. 1. 2015 12:58
Re: LOTUS JE V PRRRRR
jj
VŠAK VÍTE KDE :-)
JEDINÝ DOBRÝ CO KDY LOTUS UDĚLAL, BYLA POMOC TESLA S JEJICH ZAČÍNAJÍCÍM ROADSTEREM [odkaz] A TO JE ASI TAK VŠECHNO !!
TAKŽE DOKAŤ TAN ANGLÁN NEDOSTANE ROZUM [odkaz] TAK SE Z TĚCH SRAČEKNIKDY NEVYHRABE
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
3. 1. 2015 11:45
Re: LOTUS JE V PRRRRR
Kolo je plochá součást kruhového tvaru, která se může otáčet kolem svého středu. Může být volně otočné na pevné hřídeli, anebo pevně spojeno s otáčivou hřídelí. Kolo je podstatnou součástí vozidel a dopravních zařízení, protože valivý odpor je podstatně nižší než smykové tření. Teprve kolo také umožňuje pozemní dopravu s jinou než svalovou energií. No a něco o ventilku ti prozradím příště. (tedy když budeš hodný a po obědě půjdeš pěkně spinkat) >:-[]
3. 1. 2015 11:01
Re: LOTUS JE V PRRRRR
No tu tvoji techniku trojky tady nepochopil nikdo.Ale klidně si ji užij. :-)
3. 1. 2015 09:36
Re: LOTUS JE V PRRRRR
Péťo tu trojku si dej v té své dodávce. >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku