Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus poodhaluje chystané SUV: Přijede za dva roky s výkonem 750 elektrických koní

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Značka Lotus chce pod vedením čínského Geely zaznamenat prodeje, o kterých mohla dříve jen snít. A pomoci má především nové elektrické SUV.

Informace o připravovaném SUV Lotusu nejsou žádnou novinkou, však se zmínky o něm objevují již od roku 2016. Tehdy se projekt rýsoval pod někdejším šéfem Jeanem-Marcem Galesem a mělo jít o zvýšený vůz s plug-in hybridním pohonem, jenž by sdílel techniku se značkami Polestar či Volvo. Jenže trh se podle Lotusu rychle vyvinul, a tak namísto spalovacího motoru vsadí Lotus rovnou na elektrický pohon.

Podle britského Autocaru dorazí SUV Lotus (s interním označením Lambda) v roce 2022. Výrobu má obstarat čínský závod, přičemž na tamní trh a poptávku po prémiových elektromobilech se chce Lotus ve velkém soustředit. Prvotní nástřel parametrů vypadá slibně – 750 elektrických koní a dojezd 580 km, to jsou slušné porce. Na realitu si ale budeme muset ještě nějaký čas počkat.

Video se připravuje ...

Hlavním cílem nového SUV je pochopitelně navýšení prodejů. A to do takových čísel, která automobilka nepamatuje. Vedení společnosti s čínskými investory v zádech věří, že SUV kromě Číny zaujme třeba i ve Spojených státech a v příštích několika letech se postará o zhruba třikrát větší prodeje. Ze současných 1500 vozů by se společnost ráda dostala na 5000 kusů ročně a v růstu dále pokračovala.

Součástí reinkarnace značky je samozřejmě také nový Esprit s elektrifikovaným šestiválcem, jenž přijede příští rok. Sporťák bude vznikat v sídle Lotusu v norfolkském Hethelu, které aktuálně prochází zásadní rekonstrukcí. Po jejím dokončení by se tu teoreticky mohlo vyrábět i zmiňované SUV (závod zvládne až 10.000 automobilů ročně), ale vedení chce, aby tento prostor zůstal vyhrazen sportovním vozům značky.

Výrobu prvního SUV v historii značky tak obstará čerstvě dokončená továrna ve Wu-chanu (ano, tom Wu-chanu) s výrobní kapacitou až 150.000 vozů ročně. Velká část z této porce náleží domácímu Geely, samostatná část fabriky však bude určena právě pro Lotus. Více podrobností bychom se měli dozvědět v průběhu příštího roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Doporučujeme

10. 11. 2020 18:14
Re: To mě úplně stačí....
Jojo, tak dopadly automobilky ve VB. Většinu koupila ona perla impéria a nebo čínský odpad.
10. 11. 2020 18:12
Re: Ať se jdou
? A to tam jako lítá Lotus? A nebo jak taková informace souvisí s článkem?
Avatar - pradeda777
10. 11. 2020 18:02
To mě úplně stačí....
Výrobu prvního SUV v historii značky tak obstará čerstvě dokončená továrna ve Wu-chanu (ano, tom Wu-chanu)
Avatar - KANKUNEN
10. 11. 2020 16:21
Pořád dokola
Každý chce vydělat na elektrickém gazíku a přitom skončí jako Jaguar
10. 11. 2020 14:41
Ať se jdou
s tou čínou bodnout...