Mahindra nemá zájem o Hummer, ani o Volvo

Indická automobilka Mahindra & Mahindra nemá o značky Hummer a Volvo z portfolia amerických koncernů GM a Ford zájem. „Nechceme žádné další problémy“, uvedl doslova Anand Mahindra na Světovém ekonomickém fóru v Davosu. Mahindra však nevyloučil jiné akvizice. Automobilka má podle něj zájem o značky nebo distribuční sítě, které by mohla získat levně.
Volvo je podle Mahindry skvělou společností a skvělou značkou, avšak pro indickou automobilku je cenově nedostupné. Hummer se zase podle něj stal synonymem kritiky sportovně užitkových vozů. Jenže indická Mahindra na vozech třídy SUV staví a chce s nimi dokonce tento rok vstoupit na severoamerický trh. Počítá s tím, že v USA roste obliba menších vozů SUV s úspornějším provozem, což byla rovněž kategorie, která snižovala propad prodeje na americkém trhu.
Anand Mahindra se vyjádřil i k domácímu indickému trhu. Domnívá se, že se zotaví během tří měsíců, avšak změna trendu v segmentu užitkových vozů si vyžádá delší dobu. Indického automobilového průmyslu se podle něj více než globální krize dotkl vývoj domácí ekonomiky. V Indii se totiž zvýšily úrokové sazby, které utlumily spotřební výdaje, dodal Mahindra.