Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MAN TGM, TGS a TGX pro Nový Zéland

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Těžká nákladní vozidla značky MAN míří i na Nový Zéland. Zástupci modelových řad TGM, TGS a TGX jsou zdejším oficiálním zastoupením evropského výrobce upravována podle specifických požadavků místní legislativy.

Na Novém Zélandu je ročně registrováno zhruba 3500 nových užitkových automobilů s celkovou hmotností nad 10 tun. Dopravci zde mají možnost skutečně pestrého výběru vozidel z Asie, Ameriky a Evropy. Přibližně polovinu novozélandského trhu ovládají zástupci asijských výrobců, zatímco šestice evropských značek společně drží zhruba třetina a zbytek trhu pokrývají dodavatelé z USA.

Značku MAN na Novém Zélandu od roku 2013 oficiálně zastupuje americká společnost Penske Commercial Vehicles. Tato firma v roce 2019 dodala zdejším dopravcům kolem 110 nových vozidel modelových řad TGM, TGS a TGX, z nichž řadu přizpůsobila místním podmínkám a legislativě.

Specifikace celkové délky, výšky a hmotnosti, které jsou požadovány pro provoz na evropské půdě, se liší od předpisů na Novém Zélandu. Například pro kamion a přívěs je zde povolena maximální délka 23 metrů, maximální výška 4,25 m a celková hmotnost 50 tun. Mýtné za nákladní automobil je zde pak stanoveno podle zatížení na nápravu a díky tomu mají vozidla na Novém Zélandu často více náprav než jejich velikosti a přepravní kapacitě odpovídající vozy pro Evropu.

Příkladem mohou být vozidla MAN TGX D38 a TGS pro silniční dopravu, která jsou na Novém Zélandu u Penske Commercial Vehicles osazena druhou přední nápravou. V případě vozidel, která doplňují přívěsy, vznikají soupravy s devíti nápravami a celkovou hmotností 50 tun. Druhá přední náprava je zde přidávána i tahačům návěsů. Výsledkem je pak souprava s celkem osmi nápravami, z nichž čtyři má tahač a čtyři návěs. Konfigurace podvozků vozidel s přidanou druhou nápravou je nejčastěji 8x4, kdy první dvě nápravy jsou řízeny, zatímco dvojice zadních náprav je poháněna.

V případě modelové řady TGM představují nejčastější volbu dopravců na Novém Zélandu vozidla se třemi nápravami. MAN TGM 26.290 6x4 BB zvolila například společnost Stevenson Concrete Ltd. jako nosič domíchávače betonu pro jeho vysoké užitečné zatížení. MAN TGM 26.340 6x2-4 BL s řízenou vlečenou zadní nápravou pro jeho manévrovací schopnosti a vysoké užitečné zatížení zvolila pro přepravu potravin společnost M & J Barrett Ltd.

Zdroj: MAN Truck & Bus

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme