Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Manažer Hyundaie chce vidět DeLoreanu podobný sporťák ve výrobě

Hyundai N Vision 74
Hyundai N Vision 74
Hyundai N Vision 74
Hyundai N Vision 74
15 Fotogalerie
Diskuze (9)

Loňský koncept N Vision 74 automobilky Hyundai nechal chladným jen málokoho. Viceprezident divize N by rád viděl DeLoreanu podobný sporťák ve výrobě.

Mezi naše nejoblíbenější koncepty poslední doby bez pochyby patří Hyundai N Vision 74, který jihokorejská automobilka představila v polovině loňského roku po boku studie ostrého Ioniqu 6 s názvem RN22e. Šlo sice o elektromobil, ale unikátně používající kombinovaný zdroj energie z akumulátoru a vodíku. Jeho podobnost s ikonickým DeLoreanem pak není náhodná. Navíc existuje šance na výrobu.

Thomas Hundal z amerického webu The Autopian měl příležitost si v rámci letošního kanadského autosalonu popovídat s Tillem Wartenbergem, viceprezidentem Hyundaie pro divizi N a motorsport. Wartenberg Hundalovi položil otázku, kolik by byl ochotný zaplatit za produkční podobu konceptu N Vision 74. Kolega novinář po úvaze odpověděl, že zhruba podobnou částku, za jakou by dostal Chevrolet Corvette Z06.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Pro představu, Chevrolet na svých oficiálních amerických stránkách uvádí základní cenu Corvette Z06 ve výši 105.300 dolarů, což je v přepočtu zhruba 2,35 miliony korun, a to dle zvyklostí bez daně a dalších poplatků. Taková odpověď se prý Wartenbergovi zamlouvala. Řekl: „Mým osobním přáním je tohle vozidlo vyrobit. Zpočátku je to pravděpodobně investice, ale kdybychom tohle auto mohli dostat do světa a lidé by ho kupovali, byl bych velmi šťastný.

Mezi podobným prohlášením a skutečným produkčním autem je pochopitelně obrovský rozdíl, ale dokud po sériové výrobě konceptu N Vision 74 kromě nás touží i vysoce postavení zaměstnanci automobilky, pak existuje naděje, že se pohlednou sportovní zadokolkou s nádechem DeLoreanu budeme skutečně moci svézt.

Na druhou stranu je relativně drahý sporťák pro Hyundai stále problém. Bývalý šéf divize N, Albert Biermann, původně z BMW M, také toužil po sporťáku. Měl mít motor uprostřed, hybridní pohonné ústrojí a karbonové šasi. Cenou se měl pohybovat kolem 4 milionů korun a dokonce se na něm pomalu začínalo pracovat. Nakonec ale vedení automobilky projekt zastavilo s tím, že Hyundai za 4 miliony by nebyl akceptovatelný. Biermann pak prý zpětně s rozhodnutím vedení souhlasil.

Co to znamená pro budoucnost produkční podoby N Vision 74, jehož cena by snad mohla být nižší než v případě Biermannova snu, není jisté. Je otázkou, na kolik se změnilo uvažování vedení jihokorejské automobilky a jak je dokáže divize N ovlivnit. My bychom byli jednoznačně pro. Budoucnost divize N v každém případě vypadá slibně. Ano, i ona bude muset jít cestou elektrifikace, ale Wartenberg nevidí smysl ve velkých, těžkých SUV s hromadou výkonu. Od modelů N očekává agilitu a nádech závodního pocitu z řízení.

Video placeholder
Hyundai N Day 2022 Jízdní záběry konceptů RN22e a N Vision 74 • Zdroj: Hyundai N

Vstoupit do diskuze (9)