Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Manažer Hyundaie chce vidět DeLoreanu podobný sporťák ve výrobě

Filip Melich
Diskuze (9)

Loňský koncept N Vision 74 automobilky Hyundai nechal chladným jen málokoho. Viceprezident divize N by rád viděl DeLoreanu podobný sporťák ve výrobě.

Mezi naše nejoblíbenější koncepty poslední doby bez pochyby patří Hyundai N Vision 74, který jihokorejská automobilka představila v polovině loňského roku po boku studie ostrého Ioniqu 6 s názvem RN22e. Šlo sice o elektromobil, ale unikátně používající kombinovaný zdroj energie z akumulátoru a vodíku. Jeho podobnost s ikonickým DeLoreanem pak není náhodná. Navíc existuje šance na výrobu.

Thomas Hundal z amerického webu The Autopian měl příležitost si v rámci letošního kanadského autosalonu popovídat s Tillem Wartenbergem, viceprezidentem Hyundaie pro divizi N a motorsport. Wartenberg Hundalovi položil otázku, kolik by byl ochotný zaplatit za produkční podobu konceptu N Vision 74. Kolega novinář po úvaze odpověděl, že zhruba podobnou částku, za jakou by dostal Chevrolet Corvette Z06.

Video se připravuje ...

Pro představu, Chevrolet na svých oficiálních amerických stránkách uvádí základní cenu Corvette Z06 ve výši 105.300 dolarů, což je v přepočtu zhruba 2,35 miliony korun, a to dle zvyklostí bez daně a dalších poplatků. Taková odpověď se prý Wartenbergovi zamlouvala. Řekl: „Mým osobním přáním je tohle vozidlo vyrobit. Zpočátku je to pravděpodobně investice, ale kdybychom tohle auto mohli dostat do světa a lidé by ho kupovali, byl bych velmi šťastný.

Mezi podobným prohlášením a skutečným produkčním autem je pochopitelně obrovský rozdíl, ale dokud po sériové výrobě konceptu N Vision 74 kromě nás touží i vysoce postavení zaměstnanci automobilky, pak existuje naděje, že se pohlednou sportovní zadokolkou s nádechem DeLoreanu budeme skutečně moci svézt.

Na druhou stranu je relativně drahý sporťák pro Hyundai stále problém. Bývalý šéf divize N, Albert Biermann, původně z BMW M, také toužil po sporťáku. Měl mít motor uprostřed, hybridní pohonné ústrojí a karbonové šasi. Cenou se měl pohybovat kolem 4 milionů korun a dokonce se na něm pomalu začínalo pracovat. Nakonec ale vedení automobilky projekt zastavilo s tím, že Hyundai za 4 miliony by nebyl akceptovatelný. Biermann pak prý zpětně s rozhodnutím vedení souhlasil.

Co to znamená pro budoucnost produkční podoby N Vision 74, jehož cena by snad mohla být nižší než v případě Biermannova snu, není jisté. Je otázkou, na kolik se změnilo uvažování vedení jihokorejské automobilky a jak je dokáže divize N ovlivnit. My bychom byli jednoznačně pro. Budoucnost divize N v každém případě vypadá slibně. Ano, i ona bude muset jít cestou elektrifikace, ale Wartenberg nevidí smysl ve velkých, těžkých SUV s hromadou výkonu. Od modelů N očekává agilitu a nádech závodního pocitu z řízení.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (9)

Doporučujeme

26. 2. 2023 01:18
První elektro co by mi nevadilo
Jako vzhledově je to fakt bomba. To, že je to elektro... No takhle já osobně elektroauta nemusim ze dvou důvodů :
1, Kromě tohodle a Ioniqu 5 jsou to designový katastrofy (Všechny ID VW jsou prostě odporný - ten design se jim vůbec nepovedl, Enyaq - obzvlášť pak ta spatlanina RS co si hraje na kupé, ale je to jen SUV s malým kufrem taky nic moc a Tesly mi prostě přijdou jako když vytváříte hru na PC, ale nemáte licenci na to aby jste tam dali skutečný auta a tak spatláte několik druhů aut a dáte tomu fiktivní značku).
2, jsou nudný (Pro hnidopichy - zkoušel jízdu ve 3 - Enyaq RS - popravdě ten byl z tý trojice asi takovej nejvíc nudnej, Elektrickej "mustang" a kolegovo Tesla Y). Manuál a pořádnej nabouchanej motor nic nenahradí (a to se nebavíme jen o benzínu - I v TDIčkách od 6 válcu a vejš může bejt taky zábava).
Ale kdybych přeci jen měl ustoupit tak si možná dokážu představit, že jestli tohle bude mít fakt dobrej podvozek, bude to zadokolka a mělo by to něco ve stylu "falešnýho" manuálního řazení (fuj nemůžu věřit tomu, že něco takovýho píšu a věřím, že mě za to zaslouženě všichni ukamenujou) tak bych si to asi dokázal představit mít v garáži.

Jenže je tu velký ale - cena.
Je to něco jako tenkrát VW Phaeton. Skvělá luxusní limuzína, která měla docela širokou paletu motorů (W12 nebo V10TDI - chtěl bych se v tom někdy project) a podle mě i vypadala dobře (já vim, vzhled je subjektivní), ale nikdo to moc nekupoval. Proč? Protože nikdo nedá 2 milióny, nebo kolik to tenkrát bylo, za volkswagen. To stejný u Hyundaie - nikdo nevysolí balík za rychlej Hyundai.
Avatar - speedfred
25. 2. 2023 22:13
Re: Kľudne
A čo ako? Každý raz nejako začínal.
Avatar - Barry Lyndon
25. 2. 2023 18:58
Re: Kľudne
Celý svět ví, že Genesis je pořád jenom kundaj. Možná tak za sto let, až vymřou všechny generace pamatující kundajní kořeny...
Avatar - 3_diamanty
25. 2. 2023 18:35
Re: Kľudne
Mozno to bude pod labelom genesisu... ale hlavne nech pride suhlas
25. 2. 2023 18:18
Future z 1974
Hyundai fandím ušli kus dobré cesty.
Ale... Hyundai Ionic - vypadá jako W. Brouk a nebo státy model Porsche.... A tato Dela.... 74 mě přijde jako Hyundai Dela-future 74 roku 1974 i ty diody světel jako z těch starých počítačových her. Z profilu a ze zadu špatně. :no: