Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Manhart TR900 je Porsche 911 GT2 RS s výkonem 945 koní a karbonovými doplňky

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Známý úpravce se pustil do úprav extrémního sporťáku, kromě zvýšení výkonu vyšperkoval i karoserii.

Německá společnost Manhart se pustila do úprav současné generace již tak dost ostrého sportovního vozu Porsche 911 GT2 RS, jehož schopnosti posunula opět na vyšší laťku. Vedle úprav techniky ale došlo také na klasické úpravy karoserie, která vypadá ještě extrémněji.

Začněme ale od technických úprav. Porsche 911  GT2 RS, osazené 3,8litrovým plochým šestiválcem v kombinaci se sedmistupňovou PDK převodovkou, dostalo novou sadu turbodmychadel, nové svody, nové katalyzátory, nový intercooler a také upravené chlazení. Aby vše správně fungovalo, byla řídící jednotka upravena pomocí software od Mapswitch.

Video se připravuje ...

Výsledkem všech úprav je zvýšení výkonu ze sériových 700 koní a 750 Nm točivého momentu na 945 koní a 1050 Nm točivého momentu. Aby vůz tento nárůst výkonu zvládl, upravila společnost Manhart také jeho převodovku. Úpravce ale bohužel nezmiňuje, jak se nově získaný výkon podepsal na dynamických schopnostech vozu.

Modifikací prošel také podvozek, zatímco brzdy zůstaly standardní. Úpravce však nabízí možnost jejich vylepšení, stejně jako možnost konfigurace nových kol s novými barvami.  Vůz na prvních snímcích nicméně zůstal u původních kol i karbon-keramických brzd Porsche.

Kromě technických úprav prošel vůz také lehkými modifikacemi designu. Především exteriér zaujme novými karbonovými díly Manhart, jako je přední spoiler, zadní difuzor, nástavce prahů a další aerodynamické prvky. Kromě toho nabízí úpravce i sadu vinylových dekorů nebo specifické koberečky. Vůz na snímcích nicméně zůstal u klasického zeleného laku Midnight Green v kombinaci se zlatými doplňky.

Porsche 911 GT2 RS vyladěné na Manhart TR900 ovšem není levné. Úpravce zmiňuje cenu 550.000 eur (cca 13,4 milionu korun), s ohledem na možnosti individualizace ale nejspíš nebude u většiny vozů konečná. Za zmínku nicméně stojí, že nové katalyzátory nemají certifikaci od TÜV, takže je přestavba podle společnosti určena pouze pro export.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme