Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maniak do vozů Honda: Nasbíral už 34 kousků a hon pokračuje dál!

Tomáš Hadač Tomáš Hadač 20. 12. 2020 • 14:56
16
15
Zobrazit náhledy (16)
Pavel Chmelíček Pavel Chmelíček Pavel Chmelíček Oblíbený model Prelude druhé generace z roku 1986 pohání benzinový čtyřválec s výkonem 101 kW. „Funguje výtečně,“ říká Mulder. Pavel Chmelíček Pavel Chmelíček Pavel Chmelíček Pavel Chmelíček Pavel Chmelíček Pavel Chmelíček Jedenačtyřicetiletý Chmelíček má hondy uložené různě po stodolách, garážích a halách. Část sbírky ukrývá na okraji Prahy, kde jsme ho také navštívili.

Pavel Chmelíček si udělal řidičák až ve čtyřiadvaceti. Teď je mu o sedmnáct let víc a v garážích či stodolách uchovává 34 vozů značky Honda. „Zrovna před hodinou přijela další,“ opravuje skóre na 35. Kde se ta posedlost vzala?

Doma jezdili trabantem. „No, jezdili, spíš stál na sídlišti, jaké s ním byly problémy,“ vzpomíná na dětství počítačový programátor Pavel Chmelíček alias Mulder, jemuž takhle přezdívají již od mládí podle agenta ze seriálu Akta X. Do čtyřiadvaceti pak otálel s řidičákem. Doteď žádná sláva, co? Šmik. Nyní má po republice poschovávaných pětatřicet aut z továrny Honda, nejnovější převzal teprve před chvílí. Sakra, jak se to seběhlo, dumáme, zatímco otevírá stodolu se skvosty na okraji Prahy. Odpovědi se dozvíme už za moment.

Zádrhel prvního nákupu

První naťuknutí s japonskou značkou nutí Pavla vrátit se do vysokoškolských let, konkrétně do Olomouce, kde na Univerzitě Palackého studoval matematiku a informatiku. „Měl jsem tam dva kamarády a shodou okolností oba vlastnili hondy: jeden integru první generace, druhý kombík accord,“ říká Mulder. Vozy s „háčkem“ v logu podvědomě nasál a po přestěhování do české metropole se i on odhodlal k úvodnímu nákupu. „Když jsem se potuloval ulicemi po práci, všiml jsem si zachovalého civiku. Nikdo ho nenabízel, přesto jsem dal za okno cedulku s kontaktem a čekal,“ poznamenává „ajťák“ se svižnou dikcí. Pán se mu ozval ještě ten večer a civic tak změnil majitele. Objevil se však zádrhel. Tehdy čtyřiadvacetiletému Pavlu Chmelíčkovi chyběl řidičský průkaz. Honem tak mazal do autoškoly, aby zásadní rest napravil.

Svět motorů 51/2020 Svět motorů 51/2020

Štěstí v neštěstí

Vypadá to na dojemný příběh. Běží nám hlavou, že požádáme Pavla o to, abychom zmíněný civic vyzkoušeli na zdejších okreskách. Určitě tu ve stodole někde je. „Představoval jsem si to podobně. Jenže jsem to auto rozšlehal hned první zimu. Najednou to z kopce klouzalo víc než na rovince a prostě konec,“ nechce dál rozmazávat Chmelíček karambolové faux-pas. Nicméně nenechal se rozladit – a coby náplast si pořídil model Prelude. Ani u něj nešlo o procházku růžovou (sakurovou) zahradou. „Najel jsem pár tisíc kilometrů a prdla mi kliková hřídel. Servis mi nevadil, ale chodil jsem s holkou z Jičína a nějak jsem se k ní každý den z Prahy musel dopravit. Koupil jsem proto accord a pravidelné výlety si dopřával dál,“ vypráví Pavel. A rázem doplňuje: „V tom okamžiku mi došlo, že mít několik vozidel může být výhoda.“

Naprogramoval si outsidery

Dvě tři auta bývají standardem ve spoustě rodin. Jen Pavlovi se to postupně začalo vymykat z rukou. „Když jsme se s ženou brali, bylo jich devět,“ přepočítává vystudovaný matematik. Choť mu na čtyřkolové lásky dokonce párkrát půjčila, on na ni na oplátku přepsal byt. Od veselky se hondí stádo rozrostlo o dalších šestadvacet kousků! Které mezi nimi jsou? „Za stěžejní pro mě platí modely mezi lety 1983 až 1987. K tomu mám nutkání evangelizovat, seznamovat lidi s outsidery, s modely, jež nejsou tolik provařené,“ naznačuje motivaci ke shromažďování neordinární pětatřicetičlenné smečky – souhrnně označované jako staré jebky. Dotaz na vypíchnutí několika klenotů čekal a taky se na něj náležitě nachystal. „Jen prosím,“ žádá Pavel, „pojďte ven ze stodoly, ať mě ostatní neslyší, žárlily by.“

Muslimský kompas

Chmelíček nakonec – pravda, trochu jej hryže svědomí – volí dva oblíbence. „První je šestiválcová Honda Legend bez katalyzátoru z roku 1986. Když ji vytočíte, zvuk připomíná formuli. Opravdu návykový. Mimoto byla vyrobená v Japonsku pro trh v Saúdské Arábii a já ji sehnal v Holandsku,“ uvádí Pavel k vozu, jemuž přezdívá Arabáš. Že se jedná o auto určené muslimským motoristům, dokazuje palubní počítač s elektrickým kompasem: míří vždy na Mekku, čímž usnadňuje řidičům modlitební rituály. Druhé vyvolené (neoficiální číslo 1) poté představuje HondaPrelude druhé generace navlečená do sněhobílého laku z roku 1986, kterou spolu provětráme na okolních silnicích. „Tohle auto s famózním dvoulitrem se 137 koňmi patří k vůbec nejstarším v mé sbírce. Teprve letos jsem ho ale vyladil k naprosté spokojenosti,“ září vzápětí oči Mulderovi při svižných průletech zákrutami nedaleko Líbeznic.

Rozebraná Evropa

Jako machr na počítače loví sympatický čtyřicátník auta zejména v internetových vodách. „Rád šmejdím po zahraničních prodejních serverech. Pozornost věnuju v poslední době Japonsku, poněvadž Evropa je rozebraná a drahá. Kvituju jednu irskou firmu, která promítá na svých stránkách aukce z Japonska. Avšak umí nejen to. Je schopná zajistit dovoz jakéhokoliv auta z této asijské ostrovní země,“ komentuje Chmelíček. Stačí prý zadat přístav (Pavlův favorit je německý v Brémách) a automobil během tří čtyř měsíců za přibližně 60.000 korun připluje. „Velký zářez tvoří clo a DPH – to máte 30 %, jen to fikne. Veterány zaplaťpánbůh mají pouze sedm procent,“ těší na druhou stranu Chmelíčka.

Jasná zpráva: Nekončím

Kdo by čekal, že se Mulder po čtvrtých kulatinách uklidní, spletl se. „Kolekce v posledních měsících spíš bobtná, ale jsem v klidu. Koupil jsem statek u Moravské Třebové se třemi halami. Pokud bych tam naskládal všechna dosavadní auta, stejně mi ještě dvě haly zbudou. Rozhodně tak nepřestávám,“ usmívá se lišácky Pavel Chmelíček. Hon na hondy tak bude pokračovat dál…

Honda Prelude
Typ EX 2.0i-16V
Rok výroby 1986
Motor benzinový čtyřválec
Převodovka pětistupňová manuální
Výkon 101 kW
Zdvihový objem 1994 cm3
Maximální točivý moment 170 Nm
Provozní hmotnost 1060 kg
Nejvyšší rychlost 202 km/h

Související články

Témata
23. 12. 2020 21:27
Re: Krasny auta
Nalep tam jeste honda club.cz a bude to v TOPu, jak se rika u tehle olitanych plecek na travu : ;-)
23. 12. 2020 21:25
Re: Záslužná činnost
Jsou to krapy. Nazdar.
23. 12. 2020 21:24
Re: Psychopat
Ale simte, mel jsem CRX 1992 VTEC, mel jsem Prelude 4 i 5gen oboji VTEC.
Na vsech tehle autech byl problem, na vsech.
Jsou to stary paiprovy pekace a jen nejaka posrana mantra silenych hondaru na tom nic nezmeni.

Mam radsi uplne novy auta, nez stary kraksny od Hondy, kde si za volantem pripadas jak v nejaky motokare z praveku.

Pochopim sberatele 911, ty maj cenu. Tohle je srot.
22. 12. 2020 05:47
Re: Záslužná činnost
Dalsi takovej chytrak, jaky autovraky?!!! Ty si snad nekdy videl na vlastni oci Chmelickovu sbirku, ze takhle mluvis? Urcite neee, páč to bys mluvil jinak. A PS: kdyby si nemlel nesmysly, tak se nemusis omlouvat sberatelum.
22. 12. 2020 05:41
Re: Psychopat
Je jasny ze si nikdy neokusil jizdu za volantem te stare hnusne Hondy Civic jak ty rikas, protoze kdyby jo... tak by si z huby nikdy takovou piii.ovinu nevypustil.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku