Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mansory si vzalo do parády Aston Martin DBX, výsledek je opět hodně divoký

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Úspěšné SUV britské automobilky prošlo výraznou proměnou, která nejspíš opět rozvíří debaty.

O záplavě SUV v nabídce klasických výrobců prémiových a sportovních vozů si můžeme myslet, co chceme. Pravdou ale zůstává, že prodejně fungují a automobilkám přináší solidní zisky. Ostatně to je případ i Astonu Martin DBX, který ke klasické značce opět přitáhl širší pozornost veřejnosti.

Rostoucí popularita prémiového a sportovní laděného SUV přitom zaujala i známé úpravce ze společnosti Mansory, kteří navzdory několika decentním úpravám z poslední doby opět popustily uzdy své divoké fantazii. Už na první pohled tak vůz zaujme sníženým podvozkem, rozšířenou karoserií, agresivnějšími tvary nebo rovnou dvojicí křídel. Vezměme to ale postupně.

Maska vozu zaujme přepracovaným nárazníkem s několika karbonovými doplňky, na který navazují vytažené blatníky a upravené nástavce prahů. Vzadu zaujme především dvojice karbonových křídel – jedno navazuje na střechu, druhé je umístěno na pátých dveřích. Mělo by se přitom jednat o funkční prvky, které společně s novým difuzorem v zadním nárazníku zlepšují aerodynamiku vozu.

Vůz navíc sedí na sníženém podvozku, který celkem solidně rozbíjí jeho statut SUV a umocňuje jeho délku a široké rozkročení. Nová jsou také 24palcová litá kola, která byla optimalizována tak, aby pomáhala s chlazením brzdového systému, který si bude muset poradit s vyšším výkonem.

Video se připravuje ...

Výkon dvakrát přeplňovaného motoru V8 totiž vzrostl z původních 410 kW na 596 kW, zatímco nejvyšší točivý moment vzrostl z původních 700 Nm na 1000 Nm. K dosažení těchto čísel si automobilka pomohla výměnou turbodmychadel, instalací nového výfuku (dostupného ve dvou verzích), novým vzduchovým filtrem a samozřejmě úpravou managementu motoru.

Akceleraci z 0 na 100 km/h tak nový Aston Martin DBX by Mansory zvládá v čase 3,8 sekundy a jeho maximální rychlost by měla dosahovat až 325 km/h.

Karoserie vozu je lakována inkoustově černou barvou, kterou doplňuje řada detailů lakovaných v odstínu limetkově zelené. Tato barva se pak objevuje také v interiéru, kde zdobí sedadla, volant, středovou konzolu, obložení dveří neb lemy koberečků. Většinu dekorů v kabině ovšem tvoří spíše kůže nebo karbon.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

5. 11. 2021 10:30
Ošklivost sama
Nutně mi to připomíná tuningové úpravy Š120 z 90 let :D ....jinak řečeno, na dnešní dobu mi to přijde pořádně ošklivý. Ještě někdo má podobný názor?