Martin Vaculík a Hyundai i30 se základním motorem 1.5 DPI: Auto, o které jste si hodně psali!
Technický specialista Světa motorů má pro vás další videonálož. Tentokrát se v obsáhlém díle zaměří na kombík Hyundai i30 se základní motorizací.
Potkat v dnešní éře turbomotorů a elektrifikovaných pohonných jednotek poctivou atmosféru, to není jen tak. Čest všem výjimkám, na jejichž sečtení vám však pomalu stačí prsty jedné ruky. Pro své atmosférické agregáty je dobře známa třeba Mazda, ale věděli jste, že je nabízí také Hyundai? Coby motorový základ si našel cestičku rovnou do populárního modelu i30.
Jedná se o motor 1.5 DPI, někdy též označovaný 1.5 CVVT, tedy nepřeplňovanou patnáctistovku s proměnným časováním ventilů a dvěma vstřikovači pro každý válec, kdy každý sací kanál v hlavě má svůj vstřikovač. V „í-třicítce“ jednotka disponuje maximálním výkonem 81 kW (110 k) a pojí se výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou. A právě o tuto techniku jste si do schránky oblíbeného technického experta tak moc psali.
Čím vším Martina Vaculíka zaujal tento agregát natolik, že se o něm rozhodl natočit takřka půlhodinové video? To už se dozvíte v materiálu přiloženém výše. Závěrem si ještě dovolíme připomenout, abyste nezapomněli sledovat náš instagramový profil @auto.cz. Třeba právě tam můžete Martinovi posílat náměty a dotazy do další videotvorby.