Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a Lexus ES 300h: První pořádná sleva na nejlepší auto

Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
Lexus ES 300h
38 Fotogalerie
redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)

Martin Vaculík moc nemá rád luxusní vozy. Věnuje se totiž léta životnosti a spolehlivost a právě drahá a složitá auta logicky dominují i v problémech, které jejich majitelé musí řešit.

Pro kupující nových prémiových aut navíc ani životnost a spolehlivost není při jejich rozhodování klíčová, zajímá je spíš funkce, jízdní vlastnosti, dílenské zpracování, design.

Dnešní automobilový průmysl ani neumožňuje sestavit exkluzivní vůz ze zcela specifických a kvalitnějších dílů - musí často vystačit s díly obyčejnými, ale má jich více. A s počtem dílů jak známo roste počet výpadků stroje.

Když už tak technický specialista Světa motorů pochválí nějaké exkluzivní auto, tak je to japonský Lexus, zejména s hybridním pohonem. Martin tvrdí, že problémy, které u evropských prémiových aut přicházejí po 200.000 km, se u lexusů objeví po dvojnásobku. A se zmíněným hybridem jsou prosty celého tématu automatické převodovky, jejíž selhání bývá pro chudšího majitele prestižní ojetiny často tou finální ranou.

Lexus ES je sice jen převlečenou Toyotou Camry, ale když nyní spadnul na 1.199.000 Kč, začíná jeho koupě náhle dávat logiku. Právě na změny vůči Camry, z ní poděděné výhody i nevýhody se technický specialista Světa motorů zaměřil ve svém dnešním videu. Asi vás nepřekvapí, že v konstrukčním stáří výběhového modelu autor vidí spíš výhodu, neboť podle něj není nic horšího, než stát se neplaceným zkušebním jezdcem vývojového oddělení automobilky.

Vstoupit do diskuze (25)