Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetá Honda Civic IX: Úžasně jednoduchá, kupte je všechny!

Červený vedle je původní provedení z období 2011 až 2014.
Palubní deska je typicky rozdělena na dvě zóny – klasické budíky dole, rychloměr a ukazatel ekonomiky provozu nahoře. Startování už není kombinací klíče a tlačítka, ale buď jen klíčem, nebo jen tlačítkem – to dle výbavy.
Zeleným symbolem se aktivuje režim Eco s mírnějším nastavením plynového pedálu.
Všechny motorizace mají standardně šestistupňovou převodovkou. Zpátečka je netypicky vedle šestky, za jízdy však je proti omylnému zařazení elektricky blokovaná.
66 Fotogalerie
Martin Vaculík
Diskuze (1)

Jako nová pro nás představovala Honda Civic deváté generace z let 2011 až 2017 jen jakési osvěžení trhu osobních aut. Coby ojetina je však tajnými tipem a asi nejnovějším vozem, na jehož údržbu stačíte i svépomocí.

Nedávno jsme si v čísle 40/2022 připomínali osmou generaci Hondy Civic z let 2005 až 2011. Tehdy jsme napsali, že obecné vnímání starších civiků jako nízkých a dynamických, žel často zrezlých vozů pro sportumilovnou omladinu zde pěkně kulhá. Osmý civic přinesl zvláštní řešení vnitřního prostoru, kde nádrž je pod předními sedadly, čímž vzniká překvapivý úložný prostor v oblasti zadních – to když se jejich sedáky vyklopí vzhůru. A hlavně spolehlivost – mechanickou i elektronickou. Motor 1.8 i-VTEC (103 kW) není zaměřený na výkon, ale pružnost a úspornost.

V průběhu let se navíc zjistilo, že je úplně spolehlivý a má téměř neomezenou životnost. Rozplýváme se zejména nad mechanickým nastavováním ventilových vůlí šroubky, jak jsme to znali ze starých škodovek. Možnost snadno a bez nákladů vymezit ventilové vůle se nám líbí ještě víc než hydraulická zdvihátka německých vozů, která u ojetin po letech mnohdy netěsní, což má nepříznivý dopad na výkon. A samozřejmě je to mnohem lepší než systém mazd či fordů, kde se vůle nastavují celými hrníčkovými zdvihátky v přesném rozměru – u staré ojetiny to představuje náklady i 15.000 Kč a složitou práci, do níž se mechanikům nechce. A tak i jinak dobrá auta v realitě českého venkova zajdou na podpálené ventily. Motor Honda řady R je díky beznákladovému seřizování ventilových vůlí velmi vhodný i pro přestavbu na LPG, jehož spalování vede k rychlejšímu zaklepávání ventilů do sedel.

Video placeholder
Svět motorů (upoutávka s Martinem Vaculíkem) • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (1)