Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík radí, jakou si pořídit jedničkovou Octavii na chov. Hledejte svatý grál!

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 22. 2. 2021 • 14:47
80
108
Zobrazit náhledy (80)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia

Strašně to letí, jedničková Octavia se nám dostává do věku, kdy by ji už někdo mohl považovat za youngtimer. Jenže, jaký kousek vybrat, aby byl vhodný na chov? Odpovídá Martin Vaculík!

První Octavia se představovala v době, kdy byla jakákoliv nová škodovka obrovskou událostí. V případě Octavie pak o to větší, že se jednalo o první produkt na koncernové technice. Žádný přebrandovaný favorit, tohle bylo úplně nové auto na tehdy nejmodernější platformě koncernu VW. Taky si pamatujete, kdy jste ji viděli prvně?

A taky máte chuť pořídit si nějaký, samozřejmě co nejzachovalejší kousek? Jaký ale vybrat motor? Jakou verzi? Martin Vaculík vám to řekne!

Související články

Témata
26. 2. 2021 13:21
Re: tvl
Já ten podvozek, ale dělal každoročně na jaře. Taky jsem se s tím autem rozčiloval 3 roky. A nejde říct, že to auto bylo starý (kupoval jsem ho 8 letý od kolegy), tak se s-ralo. To prostě byla vlastnost. A to jsem nepoužíval při opravách čínský díly. Když jsem pak koupil Oktávku a viděl ten masivní podvozek, tak proti tomu je ta Laguna papírovej křáp. Co na tom, že v ní bylo pohodlný svezení. To jistě ano, ale za jakou cenu? A od té doby co jsem koupil Oktávku jsem nevěděl o tom, že se na podvozku může něco vymlátit. To je znak dobrýho auta. Ne jestli je vevnitř tichý nebo má hypermoderní techniku. To mě u auta vůbec nezajímá. Podívej se na tohle video.

https://www.youtube.com/watch?…

Myslíš, že takhle francouzi testovali toho svýho křápa? Co musím uznat, tak motor držel. Sice z něj tekl všude olej, ale jezdil pořád dobře. Abych na Lagunu jen nenadával.
Pak se div, že si tolik lidí Oktávku chválí nebo si ji pořád drží.
Avatar - Ozzman
26. 2. 2021 10:57
Re: tvl
Tyjo to si měl nějakou fakt špatnou, já dělal akorát jednou ty tyčky a zadní silentblok, měl sem ji asi 3 roky, jinak nic a nebýt toho blbého DCi, tak tam nic moc nebylo... jo jednou mi ulítl stěrač, ale ten sem poničil předtím sám :D
26. 2. 2021 08:38
Re: tvl
Jo měla pozitiva. Byla levná, když si ji kupoval. Protože o to nikdo nestál. Ze stejnýho důvodu jsem se nechal nachytat já a pak byl neustále v servise a něco na tom opravoval. Určitý závady byly sezónní. Tj. každý rok na jaře restaurování podvozku a brzd. Tyčky stabilizátoru, čepy, ramena, silentbloky to konstruoval deb-il bez technickýho vzdělání. Podívej se na čep držící těhlici na O1 a na Laguně. Na Laguně je poloviční a auto je stejně těžký jako Oktávka. Stejně poddimenzovaný díly byly na celým podvozku. A takový zadní brzdový třmeny ty musel vymýšlet totální mag-or. To po první zimě celý zatuhlo a přestalo se vracet a nikdo nebyl ani ochotný ten předražený rok starý třmen repasovat. O poddimenzovaných ložiscích v kolech ani nemluvě. Každou chvíli nějaký hučelo. Co na tom, že se v autě pohodlně sedí a je tichý, když je to jinak krám? Mám úplně jiný priority. Klidně budu mít auto hlučnější a se starší technikou, ale FUNKČNÍ!!! To je právě ta O1, se kterou jsem roky spokojeně jezdil, ačkoliv jasně není třeba z ní dělat nějaký super auto.
26. 2. 2021 08:27
Re: tvl
Laguna 2 byl totální propadák a šrot, že těžko najdeš horší. Proto celkem povedenou Lagunu 3 nikdo nekupoval a Renault tuhle řadu raději ukončil. Nevím přesně jestli se to po FL nějak výrazně zlepšilo, ale Lagunu bych nevzal ani zadarmo. Jedna mi už stačila. Ty žabožroutský technický řešení v rámci celého auta bylo holý neštěstí.
Avatar - Ozzman
25. 2. 2021 12:37
Re: tvl
U Laguny 2 zlobily jen nějaké verze, ty nejrozšířenější a především první ročníky, to byl fail.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku