Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maruti Suzuki R3: Šestimístný minivan pro Indii

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Na právě probíhajícím autosalonu Auto Expo 2010 v indickém Dillí se prezentují všechny automobilové značky, které chtějí v blízké budoucnosti nabídnout 1,2 miliardě Indů své výrobky. Dominantní automobilka Maruti Suzuki nemůže chybět.

Vedle produkčních modelů se na stánku v úterý představila také studie R3. Výrobce mnoho informací technického rázu nezveřejnil, a tak nezbývá než okomentovat, co vidíme.

Futuristicky působící velkoprostorový automobil má vysokou karoserii bez B-sloupků, která i díky řešení bočních dveří otvíraných proti sobě vzdáleně připomíná koncepty druhé generace Opelu Meriva. V indickém velkokapacitním pojetí uvnitř najde místo 6 cestujících na šesti samostatných sedadlech.

Okna ve dveřích jsou bezrámová a záď bohatě prosklená, což svědčí o tom, že sériový model podobné koncepce je zatím příliš vzdálen.

Výrobce předpokládá, že by se novinka mohla objevit ve výrobě už v roce 2012. Pod kapotou mají zákazníci očekávat zážehové motory 1,2 l a 1,4 l, případně i turbodiesel 1,3 l z produkce Fiatu.

V současné době Maruti Suzuki ovládá indický automobilový trh, na němž drží podíl přes 50 %. Roční prodej činí asi 800 tisíc vozů. Loni značka prodala o 10 % vozů více než v předminulém roce, obdobný růst má pokračovat i v aktuálním fiskálním roce.

Další plány indické pobočky japonského Suzuki jsou velkorysé. Tržní postavení značky se nemá měnit ani v následujících letech. Do roku 2015 vzroste objem indického trhu na 3 miliony vozidel, Maruti Suzuki počítá s roční výrobou 1,5 milionu vozů.

Ondřej Láník
Diskuze (2)