Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati chystá produktovou ofenzivu. Do roku 2022 představí každý půl rok jednu novinku

David Bureš
Diskuze (7)

Italský trojzubec konečně hodlá řešit stárnoucí nabídku. Vedle modernizace stávajících aut se můžeme těšit i na úplné novinky.

U Maserati bylo v poslední době docela mrtvo. Poslední úplnou novinkou bylo Levante, a to už v roce 2016, od té doby firma představovala jen nové verze svých modelů. I proto prodeje značky nejsou takové, jaké si vedení dopředu plánovalo. Pracuje se však na nápravě.

Do roku 2022 firma kompletně nahradí své portfolio. Novinky přitom nemají být do té doby jen představené, ale skutečně v prodeji. „Garantuji vám, že vám v následujících několika letech každé čtyři až šest měsíců dáme něco zajímavého, o čem se bude mluvit,“ slibuje Alistair Gardner, šéf severoamerického zastoupení Maserati.

Stávající vozy budou nahrazeny modernizovanými variantami, novými generacemi i novými modely. To poslední platí pro chystaný sporťák Alfieri, který se stane nepřímým nástupcem dnešního dua GranTurismo/GranCabrio. Bude poháněný elektřinou a světu se poprvé představí na ženevském autosalonu 2020.

Vedle toho se počítá také s SUV segmentu D, tedy o třídu menším než Levante, které má přesně spadat do dnešní strategie firmy. „Rostoucími segmenty jsou středně velká SUV a velká SUV. V prémiovém segmentu rostou také malá SUV, v této kategorii ale nechceme být zastoupeni, necháme ji Alfě,“ říká Gardner a potvrzuje, že Maserati se v rámci nové strategie zaměří na dražší segmenty. I díky tomu si nebude tolik konkurovat s další značkou ze stáje koncernu FCA, Alfou.

„Alfa se vydá cestou objemu, do míst, kam Maserati nechce směřovat. Chceme být v cenové kategorii nad 75.000 dolarů (cca 1,7 milionu korun), což je částka, na níž začíná naše Ghibli. Myslím, že i nadále se budeme stavět do role značky pravého luxusu a výkonu, s italským designem, stylem, sofistikovaností a elegancí. Můžeme to udělat dostupné, cenou se však podbízet nebudeme,“ doplňuje k tomu vedoucí severoamerického zastoupení značky.

Maserati tudíž opouští od někdejší snahy být konkurentem i pro vozy značek Audi, BMW či Mercedes a prodávat 75.000 automobilů ročně. Takovou pozici nechá v rámci koncernu FCA Alfě Romeo, samo se opět stane luxusnějším zbožím. Taková strategie by mohla být úspěšnější, protože velkoobjemovější cesta Maserati nikdy nevyšla a své prodejní plány značka nesplnila.  

David Bureš
Diskuze (7)

Doporučujeme

24. 4. 2019 13:50
Re: italské sliby.... ;-)
:yes: tak snad to tentokrát vyjde.... ;-)
Avatar - Barrichello
24. 4. 2019 10:03
Každý půl rok novinka
které se prodá 40% toho, co očekávali. jako je to s Quatroporte a Levante :-)
24. 4. 2019 07:29
Re: italské sliby.... ;-)
Neboj, každý půlrok představí novou barvu nebo sadu disků.
24. 4. 2019 07:17
italské sliby.... ;-)
tak už to nějaký pátek známe.... ;-) mě už bohužel nechávají naprosto apatickým..... ;-\
Avatar - Dzakobo
23. 4. 2019 17:17
Vyrábět dražší auta
Je určitě správné rozhodnutí. Vyrábět čistě elektrické Alfieri nemusí být špatné rozhodnutí, ale jen za předpokladu, že Alfa bude nabízet ve stejné třídě kupé/kabrio i s benzínovým motorem. SUV D segmentu bude konkurovat Stelviu, že? Stelvio je výborné - skvěle ovladatelné a přitom prostorné, snad se v tomto od Alfy poučí.