Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati to se sporťákem Alfieri myslí vážně. Jeho výroba odstartuje příští rok

David Bureš David Bureš 12. 2. 2019
14
8
Zobrazit náhledy (14)
Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri Maserati Alfieri
Automobilka s trojzubcem ve znaku konečně chystá sériovou verzi konceptu Alfieri. Podle plánů firmy půjde o elektromobil.

Maserati loni ještě před úmrtím tehdejšího šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho zveřejnilo svoji strategii pro následující léta, v rámci níž se počítalo i s novým sporťákem vycházejícím z konceptu Alfieri z roku 2014. Po dříve nerealizovaných plánech a odkládaných projektech brali mnozí plány firmy s rezervou, Maserati ale nyní dokazuje, že to s novým sporťákem myslí vážně.

Automobilka totiž prostřednictvím tiskové zprávy dala najevo, že svůj domovský závod v Modeně modernizuje tak, aby byl orientován na produkci speciálních vysokovýkonných sporťáků s nejmodernější technikou, přesně podle tradice značky, založené už v roce 1939. Přestože Maserati model Alfieri v tiskové zprávě konkrétně nezmiňuje, mezi řádky se dá vyčíst, že továrna bude upravena právě pro potřeby tohoto modelu.

360p720p

Úprava a modernizace modenské továrny Maserati začne již na podzim s tím, že první předprodukční exempláře zcela nového sportovního modelu vyjedou z bran závodu během prvního pololetí roku 2020.

Alfieri se tak dočkáme nějakých šest let od premiéry stejnojmenného konceptu. Automobilka s jeho výrobou počítala již dříve, vždy ale své plány postupně odsouvala. Hlavně kvůli problémům se splněním ambiciózních plánů na zvýšení produkce. Uvedeným vozům jako Ghibli a Levante se totiž nedařilo tak, jak Maserati doufalo.

Další informace o sériové verzi Alfieri automobilka nyní nezveřejnila, z loni prozrazených budoucích plánů však víme, že vedle kupé dorazí i jako kabriolet. Základem bude nová hliníková platforma, v jejíchž útrobách se bude ukrývat elektrické pohonné ústrojí. To je změna proti původním plánům, kdy se u Alfieri počítalo s konvenčními spalovacími motory, konkrétně různě výkonnými šestiválci.

360p720p

Vůz použije hned tři elektromotory zajišťující pohon všech kol, které mu navíc umožní zrychlit z 0-100 km/h za zhruba dvě sekundy a jet rychlostí přesahující hranici 300 km/h. Specialitou bude také aktivní aerodynamika.

Nové Alfieri nepřímo nahrazující dnešní duo GranTurismo a GranCabrio ale nebude jedinou novinkou Maserati pro následující léta. Do roku 2022 chce značka kompletně proměnit svoje portfolio, prostřednictvím nových modelů, nových generací stávajících aut nebo faceliftů. Všechny vozy mají být elektrifikované s tím, že se počítá s osmi plug-in hybridními verzemi modelů a čtyřmi čistě elektrickými variantami. Novinkou v nabídce značky pak vedle elektrického sporťáku Alfieri bude i SUV segmentu D, tedy menší než dnešní Levante.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Proc bych si to mel kupovat?
Padouch
| 12. 2. 2019
Mel jsem Grancabrio, kvuli zvuku, ktery je za me jeden z nejlepsich mezi italskymi auty. Zvuk je podle me 50 % proc si kupujete Masarku, urcite ne kvuli zpracovani a kvalitni a huste servisni siti. Ghibli s V6 uz nebylo tak vyrazne a nepresvedcilo. S V8 je to uz zabavnejsi ;-)
Tak tím elektromotorem to zabili...
Arese
| 12. 2. 2019
Konečně nové kupátko od Maserati, to znělo velice slibně. Ovšem jen do chvíle, kdy jsme se v článku dozvěděli o elektrické pohonné jednotce! 8-s 8-s 8-s :no:
P.S. Ten krásný řev šesti, resp. osmiválce budou pouštět majitelům MP3 do reproduktorů?!! 8-s
Proč ne
coubes
| 12. 2. 2019
Je to krásná hračka a když už vznikl trojzubec v dieselu, tak baterky už nepřekvapí. Trh se teprve formuje, tak uvidíme, jak to celé dopadne.
Předpoklad
coubes
| 12. 2. 2019
No tak v Tesle jsem jel v modelu S a je to všechno, jenom ne luxusní. Kvalita zpracování nic moc. Zvenčí to dělá strašnej dojem - působí to dost fórově. Aktuálně je to prostě "nejmasovější" výrobce elektromobilů, ale z těch produktů je cítit, že je ještě hodně mladou značkou, která buď svoje auta dopiluje, než na ni v plné polní vletí konkurence, nebo zanikne. Trh s luxusními elektromobily ještě nevznikl, Tesla je drahá, protože je v tom zatím v podstatě sama, ale to z ní ještě nedělá luxusní auto. Kdyby v tuto chvíli měl například Mercedes, nebo i to Audi hlavní portfolio postaveno na baterkách, tak přestane Tesla dávat smysl.
Avatar - fostek
0-100 za 2s?
fostek
| 12. 2. 2019
No to si počkám...to by bylo žůžo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku