Maserati to se sporťákem Alfieri myslí vážně. Jeho výroba odstartuje příští rok
Maserati loni ještě před úmrtím tehdejšího šéfa koncernu FCA Sergia Marchionneho zveřejnilo svoji strategii pro následující léta, v rámci níž se počítalo i s novým sporťákem vycházejícím z konceptu Alfieri z roku 2014. Po dříve nerealizovaných plánech a odkládaných projektech brali mnozí plány firmy s rezervou, Maserati ale nyní dokazuje, že to s novým sporťákem myslí vážně.
Automobilka totiž prostřednictvím tiskové zprávy dala najevo, že svůj domovský závod v Modeně modernizuje tak, aby byl orientován na produkci speciálních vysokovýkonných sporťáků s nejmodernější technikou, přesně podle tradice značky, založené už v roce 1939. Přestože Maserati model Alfieri v tiskové zprávě konkrétně nezmiňuje, mezi řádky se dá vyčíst, že továrna bude upravena právě pro potřeby tohoto modelu.
Úprava a modernizace modenské továrny Maserati začne již na podzim s tím, že první předprodukční exempláře zcela nového sportovního modelu vyjedou z bran závodu během prvního pololetí roku 2020.
Alfieri se tak dočkáme nějakých šest let od premiéry stejnojmenného konceptu. Automobilka s jeho výrobou počítala již dříve, vždy ale své plány postupně odsouvala. Hlavně kvůli problémům se splněním ambiciózních plánů na zvýšení produkce. Uvedeným vozům jako Ghibli a Levante se totiž nedařilo tak, jak Maserati doufalo.
Další informace o sériové verzi Alfieri automobilka nyní nezveřejnila, z loni prozrazených budoucích plánů však víme, že vedle kupé dorazí i jako kabriolet. Základem bude nová hliníková platforma, v jejíchž útrobách se bude ukrývat elektrické pohonné ústrojí. To je změna proti původním plánům, kdy se u Alfieri počítalo s konvenčními spalovacími motory, konkrétně různě výkonnými šestiválci.
Vůz použije hned tři elektromotory zajišťující pohon všech kol, které mu navíc umožní zrychlit z 0-100 km/h za zhruba dvě sekundy a jet rychlostí přesahující hranici 300 km/h. Specialitou bude také aktivní aerodynamika.
Nové Alfieri nepřímo nahrazující dnešní duo GranTurismo a GranCabrio ale nebude jedinou novinkou Maserati pro následující léta. Do roku 2022 chce značka kompletně proměnit svoje portfolio, prostřednictvím nových modelů, nových generací stávajících aut nebo faceliftů. Všechny vozy mají být elektrifikované s tím, že se počítá s osmi plug-in hybridními verzemi modelů a čtyřmi čistě elektrickými variantami. Novinkou v nabídce značky pak vedle elektrického sporťáku Alfieri bude i SUV segmentu D, tedy menší než dnešní Levante.