Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati GranCabrio Sport: Nové fotografie, technická data

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 31. 7. 2011 • 11:06
49
1
Zobrazit náhledy (49)
Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio Maserati GranCabrio
GranCabrio Sport jsme mohli naživo poprvé vidět letos na jaře v Ženevě. Sportovnější verze otevřeného Maserati se chystá vyrazit k movitým zákazníkům.

Pod kapotou zůstal za přední nápravou umístěný nepřeplňovaný celohliníkový vidlicový osmiválec s kořeny u Ferrari, které otevřenému GranCabriu Sport ovšem darovalo ještě ostřejší GranTurismo MC Stradale.

Agregát s vrtáním a zdvihem 94 x 84,5 mm nabízí z objemu 4691 cm3 díky kompresnímu poměru 11,25:1 největší výkon 331 kW (450 k) při 7000 min-1 a maximální točivý moment 510 Nm při 4750 min-1. Osmdesát procent krouťáku je k dispozici již od 2500 min-1.

Pohonná jednotka citlivěji reaguje na sešlápnutí plynového pedálu a dle slov automobilky má o 6 % nižší spotřebu než slabší motor s 324 kW a 490 Nm v běžném GranCabriu: v kombinaci 14,5 l/100 km (to bude pro majitele jistě důležitý údaj). Palivová nádrž pojme 75 l benzinu.

Samočinná šestistupňová převodovka ZF 6HP26 byla přeprogramována kvůli sportovnější jízdě. Doplňkové označení v názvu vozu tak není pouze marketingovým tahem. Transmise nabízí pět voleb nastavení plus režim MC Autoshift, v němž dokáže měnit rychlostní stupně s ještě větší razancí. Jenže tento mód zároveň vypíná elektronickou stabilizaci a proto se jej doporučuje používat pouze při jízdách na uzavřené trati. Pádla pod volantem jsou standardem a pocházejí ze závodní verze kupé GranTurismo Trofeo, určené pro značkový pohár.

Optimální trakci zajišťuje diferenciál se zvýšenou svorností, kontakt s vozovkou zprostředkovává hřebenové řízení s posilovačem, který má proměnný účinek v závislosti na rychlosti.

Podvozku zůstal rozvor náprav 2942 mm, přední kola jsou od sebe vzdálena 1586 mm, zadní pak 1590 mm. Aktivní odpružení Skyhook dostalo přeprogramovaný software a nové senzory, které bdí nad polohou kol vůči podvozku. Inovovány byly i samotné hliníkové závěsy, pružiny a stabilizátory. Posílení se dočkaly rovněž brzdy s drážkovanými a odvrtávanými kotouči o průměrech 360, respektive 330 mm. Při maximální rychlosti 285 km/h budou jistě potřeba. GranCabrio Sport sprintuje z klidu na stovku během 5,2 s a z ní dokáže zastavit na 35 metrech.

Skelet karoserie z vysokopevnostní oceli má stejně jako u GranCabria hliníkové strukturální výztuhy pod podlahou, čímž se hmotnost oproti kupé zvýšila asi o 100 kg na 1887 kg (suchá), respektive 1980 kg (pohotovostní). Automobil měří 4881 mm, je 1915 mm široký (bez zrcátek) a 1353 mm vysoký. Na cestu si s sebou mohou pasažéři vzít i 173 l zavazadel.

Jaké jsou vizuální změny? Maska dostala černou barvu, Neptunův trojzubec rudé prvky, hlavní světlomety mají tmavé pozadí. Přední nárazník i boční prahy drobnou aerodynamickou optimalizací.

Rudý lak Rosso Trionfale odkazuje na barvy závodních monopostů typu 250F z padesátých let. S jedním z nich získal Juan Manuel Fangio v sezoně 1957 svůj pátý a poslední titul mistra světa formule 1. Také devítipaprsková dvacetipalcová kola Astro, opět s nezbytným trojzubcem, mají černou barvu a jsou obuta do pneumatik 245/35 ZR20 vpředu a 285/35 ZR20 vzadu. Dvě oválné koncovky výfuku ve stejném odstínu nabízejí při nastavených sportovních režimech převodovky (manuálním i automatickém) správný sytý zvuk.

Interiér, který pojme dva dospělé a dvě děti, můžete mít ve dvou barvách: bílé Bianco Pregiato a šedé Grigio Chrono, kůže nese značku Poltrona Frau. Kdo si potrpí na individualizaci, zvolí alespoň jiné prošívání sedadel - v nabídce je celkem třináct odstínů nití. Ani na opěradlech nesmí chybět proslulé logo... Řidič má k dispozici nastavitelnou bederní opěrku, takže tu nejde pouze o styl. I když například karoserii lze za příplatek dále vyzdobit chromovanými nebo karbonovými doplňky.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - 3_diamanty
pre mna osobne
| 31. 7. 2011
najkrajsi kabrio sportiak :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku