Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Levante: Takto vypadá první SUV s trojzubcem ve znaku, ukáže se v Ženevě

Alfa Romeo 999
Alfa Romeo 999
Alfa Romeo 999
Alfa Romeo 999
21 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (65)
První SUV od Maserati oficiálně se ukáže už na letošním autosalonu v Ženevě. Toto jsou první snímky exteriéru.

Zatímco automobilka Ferrari o prvním SUV neuvažuje (nedávno vyšla zpráva, že jej vyrobí pouze přes Marchionneho mrtvolu), Maserati na něj upozorňuje už dlouhé roky. Bude se jmenovat Levante, v podobě mul bylo již několikrát zachyceno během testování na veřejných silnicích, a loni v květnu dokonce utekly na internet patentové snímky. Nyní italská automobilka oficiálně odhaluje exteriér modelu před ženevskou premiérou.

Už na patentových nákresech vůz vypadal hodně agresivně a reálná podoba to jenom potvrzuje. Karoserie nese typické prvky současných Maserati – ostře řezanou přední částí počínaje, dynamickými zadními svítilnami a čtyřmi koncovkami výfuku konče. Světlomety jsou hodně protažené a navazují na šestiúhelníkovou masku chladiče, tři otvory v předních blatnících odpovídají velkému sedanu Quattroporte, a Neptunův trojzubec už snad ani nemohl být větší. Zajímavostí jsou bezrámová boční okna, trochu diskutabilní nicméně může být „nafouknutá“ záď – nemůžeme si pomoci, ale nejvíce nám připomíná Infinit FQ70.

V nabídce by se mělo objevit šest motorů (tři zážehové a tři verze vznětového šestiválce od VM Motori) a později má dorazit také plug-in hybrid. Výkonový rozptyl je navíc tak široký, že si vybere snad každý – u zážehových agregátů se bavíme o 257 až 412 kilowattech, umírněnější turbodiesely mají mít 184 až 250 kW. Podle automobilky je podvozek navržen tak, aby kombinoval vynikající jízdní vlastnosti na silnici i mimo ni. Dopomoci tomu mají adaptivní tlumiče (standard pro všechny verze), pohon všech kol Q4 známý například z modelu Ghibli a automatická osmistupňová převodovka ZF speciálně upravené pro použití v Levante.

Maserati Levante vzniká v továrně Mirafiori v Turíně a na evropský trh se dostane již na jaře letošního roku. Základní benzinová verze zrychlí z 0-100 km/h za 6,3 sekundy (základní turbodiesel zvládne totéž za 6,9 sekundy) a vrchol nabídky dokonce za 5,2 sekundy. Vůz dosáhne rychlosti až 264 km/h.

Vstoupit do diskuze (65)