Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati oslaví 100 let v září

Michal Fokt
Diskuze (2)
Pokud nechcete chybět při oslavách 100 let Maserati, rezervujte si termín 18.-20. září a začnete shánět ubytování v Modeně a Turíně.

Italská automobilka s Neptunovým trojzubcem ve znaku si letos připomíná sto let existence a nyní byl oficiálně oznámen časový plán hlavních oslav. Začíná se ve čtvrtek 18. září v Modeně a končí se 20. září v Turíně. A co se vlastně chystá?

Podrobnější rozpis bude určitě ještě včas zveřejněn, ale v kostce - jsou připraveny výstavy, spanilé jízdy, jízdy pravidelnosti, svezení na okruhu, návštěvy dvou továren Maserati a soutěž automobilové krásy. Ve čtvrtek se v Modeně budou vítat účastnické automobily, na odpoledne je naplánována návštěva výstavy ke 100 letům Maserati v Museo Casa Enzo Ferrari a následovat bude návštěva historické továrny Viale Ciro Menotti, kde dnes vznikají Maserati GranTurismo a GranCabrio a též Alfa Romeo 4C.

V pátek se účastníci vydají směr Turín. První zastávka bude na okruhu San Martino del Lago u Cremony, kde se kromě okruhového dovádění vzdá hold Baconinu Borzacchinimu a jeho šestnáctiválcovému Maserati V4, s nímž zajel 28. září 1929 světový rekord na letmých 10 km. Konvoj historických aut projede Cremonou a následovat bude "rallye" v podobě jízdy pravidelnosti s cílem na turínském Piazza Castello. Následovat bude galavečer v paláci Reggia Venaria.

V sobotu účastníci navštíví továrnu Giovanni Agnelli, kde vznikají Maserati Ghibli a Quattroporte a bude dokončen "závod". Vyvrcholením akce se stane odpolední Concours d’Elegance na Piazza San Carlo. Pro nedočkavé sběratele vozů Maserati, kteří dorazí už ve středu 17., bude navíc ještě zorganizováno focení aut před slavnou Neptunovou fontánou v centru Boloni, která se stala inspirací pro logo automobilky. Bude možné také vidět místo na Via de’ Pepoli 1, kde se před 100 lety Maserati zrodilo.

V létě to sice ještě nebude plná stovka, Alfieri Maserati a jeho bratři Ettore and Ernesto otevřeli na tomto místě svou první opravdu aut v prosinci 1914, ale závěr léta se pro oslavy hodí nepochybně mnohem více, než (i ve Středomoří) sychravý konec roku. Pro zajímavost - s úpravami aut pro vlastní potřeby začali u Maserati po první světové válce a položili tak základ pro pozdější vlastní výrobu automobilů, která se datuje od roku 1926 vozem Tipo 26.

Pokud budete samotnými účastníky akce, Maserati vás určitě bude o veškerém dění informovat podrobněji, pokud budete chtít do Itálie zamířit jako diváci, určitě budete mít na celé čtyři dny o zábavu postaráno.

Michal Fokt
Diskuze (2)
6. 6. 2014 22:09
Re: jedina talianska znacka
Asi trochu tušíš,nyni jezdim s Xf a opravdu jsi to trefil.Mezi kandidáty nástupce kocourka řadím i Gibli. Na první pohled fenomenální, ale pokud to auto
prohlédneš v interiéru tak se nadšení vytrácí.Levné a plastové detaily.Mě to připadá, že mase je dnes tam,kde byl jag před 5 až 7 lety. Strašně moc mu přeji úspěch, ale chce to ještě přidat. V kvalitě výroby a hustotou servisní sítě.
Avatar - 3_diamanty
6. 6. 2014 20:58
jedina talianska znacka
ktorej uprimne skutocne fandim a drzim palce :yes:

ghibli a quattroporte vyzeraju uzasne :yes:

maserati je dnes akoby taky taliansky jaguar ( toto vidim to na konkurenta pre F-type coupe [odkaz] )

ghibli zase pekne konkuruje XF-ku a quattroporte modelu XJ :yes: krasne suboje legendarnych znaciek :yes: