Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Max Biaggi a Voxan chtějí stanovit nový rychlostní rekord pro elektrické motorky
Max Biaggi a Voxan chtějí stanovit nový rychlostní rekord pro elektrické motorky
Max Biaggi a Voxan chtějí stanovit nový rychlostní rekord pro elektrické motorky
Max Biaggi a Voxan chtějí stanovit nový rychlostní rekord pro elektrické motorky
11
Fotogalerie

Max Biaggi a Voxan chtějí stanovit nový rychlostní rekord pro elektrické motorky

Max Biaggi v sedle stroje Voxan má ve službách společnosti Venturi Automobiles stanovit nový rychlostní rekord pro elektřinou poháněného motocykly.

Max Biaggi je jedním z nejslavnějších motocyklových závodníku konce dvacátého a počátku jednadvacátého století. Mistrovství světa silničních motocyklů se účastnil od roku 1991 až do roku 2005 a v letech 2007 až 2012 startoval v mistrovství světa superbiků, do nějž se ještě na jednu sezónu vrátil v roce 2015.

 

Na svém kontě má charismatický italský závodník celkem čtyři po sobě jdoucí tituly mistra světa ve třídě dvěstěpadesátek z let 1994 až 1997, z nichž tři získaly na strojích značky Aprilia a jeden na motocyklu Honda. V letech 2010 a 2012 pak zvládl na stroji Aprilia RSV4 v barvách továrního týmu vybojovat dva tituly mistra světa v šampionátu superbiků.

 

Voxan je francouzskou motocyklovou značkou, jejíž historii lze rozdělit na dvě kapitoly. Ta první začíná v roce 1995, kdy ji ve francouzském městě Issoire  založil Jacques Gardette. První tři modely s litrovými vidlicovými dvouválcovými motory byly představeny o dva roky později, ale prodej se rozběhl až v roce 1999.

 

V následujících letech Voxan nabízel motocykly vycházející ze svých prvních modelů. Prodeje byly bohužel natolik nízké, že v roce 2009 byla výroba ukončena a začátkem roku 2010 firma skončila v likvidaci. Zde pak začíná druhá kapitola, která se píše dodnes. Značka Voxan totiž ještě během roku zamířila pod křídla společnosti Venturi Automobiles a zaměřila se podobně jako její nový mateřský podnik, který má podobnou historii, na elektrickou energii.

 

 

 

Voxan se tedy ze značky motocyklů se spalovacími motory na počátku tohoto desetiletí proměnil ve specialistu na elektřinou poháněné jednostopé stroje. První elektrický model oživené značky Voxan pak představuje futuristický elektrický cruiser Wattman s výkonem 147 kW (200 k), který byl představen v roce 2013.

 

Právě od tohoto modelu si své jméno Voxan Wattman vypůjčil nový speciál, s nímž má Max Biaggi pokořit rychlost 330 km/h a stanovit nový rychlostní rekord pro elektřinou poháněné motocykly. Rekordní jízdy se strojem, pod jehož liniemi je podepsán designér Sacha Lakic, se mají uskutečnit v létě roku 2020 na solné pláni u města Uyuni v Bolívii.

 

Italský závodník se o rychlostní rekord s elektrickým motocyklem nebude pokoušet poprvé, protože v roce 1994 je stanovil na stroji Fazi Egraf s rychlostí 164,198 km/h. Tato rekordní rychlost vydržela pouze do roku 1996 a aktuální rekord, který je třeba pokořit, stanovil v roce Jim Hoogerhyde, když se strojem Lightning SB220 dosáhl rychlosti 327,608 km/h.

 

Zdroj: Venturi Automobiles