Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maybach v Ženevě 2009

25. 9. 2009
12
Zobrazit náhledy (12)
Zeppelin Zeppelin Zeppelin Zeppelin Zeppelin Zeppelin Zeppelin
Novinka značky Maybach is půjčuje jméno od modelu Zeppelin, který patřil v 30. letech k nejluxusnějším a nejpropracovanějším autům na světě a byl prvním německým automobilem s vidlicovým dvanáctiválcem.

Technicky nový Maybach Zeppelin vychází z modelů 57 S a 62 S. O pohon se stará 6litrový dvanáctiválec AMG posílený z 450 na 471 kW. Nejvyšší točivý moment je i nadále elektronicky omezený na 1000 Nm. K vysoké úrovni luxus tak nová vlajková loď značky přidává vynikající jízdní výkony - Maybach 57 Zeppelin zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 s a nejvyšší rychlost je omezena na 275 km/h. Pro prodloužený Maybach 62 Zeppelin platí hodnoty 5,1 s a 250 km/h.

Od ostatních Maybachů se Zeppelin zvenku odlišuje exklusivní kombinací laku. Boky mají světle hnědou barvu Rocky Mountain, zbytek karoserie je provedený v černé barvě Taiga. Zákazníci mohou samozřejmě zvolit jakoukoliv jinou kombinaci, spojení těchto dvou barev je ovšem vyhrazeno jen Zeppelinu. Dalšími designovými odlišnostmi jsou tmavě červená krycí skla koncových světel, aerodynamicky optimalizovaná vnější zpětná zrcátka a nápis Zeppelin uvnitř loga automobilky na masce chladiče.

Interiér je čalouněn béžovou kůží California a černou Stromboli. Tuto tradiční kombinaci doplňuje výdřeva s lakem Piano Black. Exklusivitu po designové stránce zdůrazňuje kosočtvercové prošívání sedadel, kontrastní černé obšití švů a koberečky z pravé jehněčí kůže.

Specialitou této verze jsou chromovaná 20palcová kola. Nejdříve jsou lakována černou barvou, až poté je na ně nanášen chrom, což způsobuje v tmavším prostředí zvláštní odlesky. Jiná jsou i zpětná zrcátka, jejichž tvar byl optimalizován tak, aby produkovala co nejméně aerodynamického hluku.

Další novinka je perfume atomiser, tedy systém, který dokáže provonět celý interiér parfémem, je za příplatek 3950 Euro. Ten je umístěn na zadní konzoli v kouli z plexiskla, odkud lze celý systém včetně intenzity vůně ovládat. Je možné jej ovšem aktivovat tlačítkem i z místa řidiče. Interiér by měl provonět během deseti až dvanácti vteřin, po deseti minutách se automaticky vypne, dá se samozřejmě kdykoliv spustit znovu. Standardně se dodává se dvěma vůněmi, které vznikly u specializované firmy Givaudan, nádobky z ručně foukaného skla jsou umístěny ve speciální schránce. Mohou být ve voze až tři, zákazníkům se samozřejmě nebrání v tom, aby ve třetí mohli uchovávat svůj oblíbený parfém. Maybach si tento systém dokonce nechal patentovat.

Cena Maybachu 57 Zeppelin je stanovena na 406 tisíc Euro bez DPH, Maybach 62 Zeppelin stojí 473 tisíc Euro.


Témata

Diskuse: Přidat názor