Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 2: Interiér nové generace odhalen na videu

David Bureš
Diskuze (6)
Nová generace malého japonského hatchbacku povyroste. V nabídce bude i nový vznětový čtyřválec 1.5 Skyactiv-D.

Premiéra nové generace Mazdy 2 se blíží. Redaktor australského serveru Drive měl možnost svézt se s prototypem tohoto vozu. Zatímco karoserie byla tradičně zamaskována, interiér nebyl v době videotestu nijak zakryt. Díky tomu už máme představu, jak bude vypadat.

Design dvojky bude pokračovat v trendu Kodo, z čehož vyplývají sportovně laděné křivky, a to včetně kabiny. Před řidičem bude centrálně umístěný výrazný rychloměr ve stylu o segment většího modelu 3, ze kterého pochází též volant. Výdechy ventilace jsou kulaté, před spolujezdcem je spojuje vodorovná linka. Nechybí ani obrazovka na vrchu palubní desky.

Server Drive nicméně zdůrazňuje, že v době testování prototypu nebyl interiér dvojky ještě dokončen. Některé detaily se tak ještě před zahájením výroby mohou změnit, odhadujeme ale, že většina prvků bude zachována.

Nová dvojka mezigeneračně naroste. Karoserie se prodlouží na 4.060 milimetrů (+140 mm), rozvor náprav bude měřit 2.570 milimetrů (+80 mm) a výška bude mít pěkně kulatých 1.500 milimetrů (+25 mm). I přes nárůst rozměrů dojde k mezigenerační redukci hmotnosti o zhruba 100 kilogramů.

Z nárůstu rozměrů bude profitovat hlavně posádka. Redaktor serveru Drive si všiml, že kabina je prostorná, a to především na předních sedadlech. Vpředu je spousta místa v oblasti ramen i hlavy.

Samozřejmostí budou motory s označením Skyactiv. Zájemci o benzinové čtyřválce budou mít na výběr ze dvou výkonových verzí atmosférické patnáctistovky, přičemž ta slabší nabídne výkon 55 kW a točivý moment 135 N.m. Milovníkům nafty pak automobilka připravila zcela nový čtyřválec 1.5 Skyactiv-D s výkonem 77 kW a 250 N.m. K dispozici bude šestistupňový manuál i automat.

Start prodeje nové dvojky bude na domácím japonském trhu zahájen během srpna. V Evropě se auta dočkáme o něco později, poprvé si jej patrně prohlédneme v říjnu v Paříži. Výroba malé Mazdy bude probíhat v Mexiku, Japonsku a Thajsku.

David Bureš
Diskuze (6)
9. 7. 2014 12:20
Re: Zaujimave video
Ja som pred pol rokom kupil mazdu 3 sedan, takze to sledujem ako fanusik znacky. Dokonca som bol na 30 km predvadzacku aj po dialnici, kedze mazda ma zlu povest ohladom hluku a zdalo sa mi to v pohode. Po polroku musim skonstatovat, ze mi ten hluk vadi, hlavne od podvozka. Pri tak skvelom aute je to jednoducho negativum - hluk je podla mna jedine, co tomu autu objektivne chyba, aby mohlo konkurovat premii. Nastastie cesky predajca je ochotny a ked som mu spomenul dodatocnu izolaciu podvozka dynamatom, povedal, ze sa informuje, ale praca u nich nie je ziadny problem...

- ano, je to zakerne odlahcovanie, radsej 50 kil navyse...
- s tymi motormi sa to fakt bije - na jednej strane to ma byt univerzalne auto nie len do mesta, na druhej bude najpredavanejsi motor dost slaby a silnejsi dost nedostupny.
Avatar - _Karel_
8. 7. 2014 18:04
Re: Zaujimave video
Minulá generace šestky má jiné motory.Nový G120 je rozhodně slyšet, i když pro mě příjemně. A že mají nové Mazdy špatné odhlučnění podběhů, je holý fakt.
Aerodynamický hluk v M3- v legálních rychlostech normál.
8. 7. 2014 13:44
Re: Zaujimave video
tichá nebude, indície sú jasné a chlapík vo videu sa tiež vyjadril jasne. Je to trochu zákerný spôsob odľahčovania. Zákazníci, čo nesomrujú po serveroch, počas krátkej skúšobnej jazdy po meste nezistia, že je fešanda trochu hlučná. Je pravdepodobné, že silnejšie motory pôjdu k vyšším výbavám a poskladanie výbav bude mnohým vadiť, takže pomaly sa obzeraj po inej fešande.
8. 7. 2014 13:40
Re: Zaujimave video
S tím odhlučnění je to také nesmysl. Řídím minulou generaci 6tky i nejnovější Superb. Superb je možná tišší mezi 90-120km/h, ale pak i tam hluk stoupne a nad 150km/h už je Mazda tišší, stejně tak je Mazda tišší do cca 70km/h. Ten pocit větší hlasitosti dělá jiná filozofie. VW zvenku řahta jako Ávia a tak se hraje na tlumení, to samozřejmě pomáha i se zvukem zvenku (pneu a vítr). Mazda má motor tichý (někdy nevím, zda už je nastartováno!), tak se hraje méně na tlumení a o to více jde slyšet co se děje venku. V pomalé rychlosti (nízky hluk od pneu a větru) i vysoké (nízký hluk od motoru) vede Mazda. Superbu se pak nejlépe daří v pásmu, kde hluk od větru je únosný (do 120km/h) a hluk motoru už se akceptuje (nad 90km/h). Někdy mám pocit, že při testech se Mazdy asi porovnávají s Bentleyem a ne s jen lehce (a nepochopitelně) dražší konkurenci. Ve finále v Mazdě 6 vždy mám rádio více potichu.
8. 7. 2014 12:53
mazda 2
dám na to krk, že sériovka bude zvonka vyzerať takmer identicky ako koncept... a to bude v triede riadna sexy šťabajzna...

mazda :yes:

interiér celkovo zatiaľ subjektívne hodnotím ako priemer v triede...