Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3 Skyactiv-Hybrid a Skyactiv-CNG: Zase o kus dál

Jan Mička Jan Mička 22. 11. 2013 • 02:38
18
22
Zobrazit náhledy (18)
Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3 Mazda 3
Mazda s technologií Skyactiv neusíná na vavřínech. V Tokiu se ukázal koncept hybridu a vozu s pohonem na CGN.

Mazda nechala na tokijském autosalonu nahlédnout pod pokličku technologií, které se v budoucnu objeví v nových modelech. Nenechte se zmást názvem Axela, pod tímto jménem se totiž na tamním trhu prodává nová Mazda 3.

Mazda se dosud hybridům vyhýbala stejně zdárně, jako benzinovým motorům s přeplňováním. V prvním případě však podlehla. Pod názvem Skyactiv-Hybrid se ukrývá spojení zážehového dvoulitru, kterému v rozletu pomáhá elektromotor. Automobilka prozatím nezabředla do podrobností, elektrický agregát má však vůz pohánět v nízkých rychlostech a dopomáhat k rychlejšímu průběhu akcelerace. Energie bude uložena v nikl-metal hydridových akumulátorech, dobíjení klasicky zajistí rekuperace kinetické a brzdné energie. Mazda uvádí, že by měla hybridní trojka v průměru jezdit za 3,2 l/100 km (měřeno metodou JC08), což je vzhledem k souhrnnému výkonu soustavy 100 kW vynikající hodnota. Prozatím se počítá se zavedením systému pouze pro japonský trh, vize dovozu do Evropy však není nereálná.

Druhý koncept trojky se jmenuje Skyactiv-CNG. Jak název vypovídá, umí vůz mimo benzin spalovat i zemní plyn. Mazda tak reaguje na zvýšenou poptávku po vozidlech na plyn, nový agregát 2.0 Skyactiv-G je navíc pro tyto účely jako dělaný. Díky jeho vysokému kompresnímu poměru (14:1) totiž v souvislosti s pohonem na CNG proběhly jen minimální úpravy a docílilo se pětinového snížení spotřeby paliva. Stále přitom byla zachována možnost provozu na benzin. Není snad potřeba uvádět, jak v jakých hodnotách se ceny obou paliv pohybují. Vzhledem k relativně silné infrastruktuře stanic se zemním plynem se technologie velmi rychle uchytí i u nás.

Související články

Témata
Avatar - Ondore
27. 11. 2013 09:27
Re: Kde tu je pokladňa?
Na cene samozrejme záleží, keby som chcel CNG za každú cenu, tak samozrejme sa dá už dnes kúpiť Mercedes B - už od 32.600,- euro... ;-\ :no: Na druhú stranu Mazda deklaruje, že boli potrebné minimálne úpravy, ak použili slabšiu verziu toho dvojlitra, tak pri príplatku tisíc éčok by cena mohla začínať na 18-tich tisíckach a pri tejto cene si na LPG Opel Astra ani nespomeniem :-) (cca od 15.000€)
24. 11. 2013 15:00
Re: No to je ono
Auta na CNG, stejně jako na LPG, mívají nádrž na benzín. Je to záloha pro případ, že ti dojde palivo a v okolí nebude čerpací stanice. Benzín není takový problém sehnat. Ani nevím, jestli někdo prodává auto na plyn bez nádrže na benzín.
23. 11. 2013 16:59
Re: Neda sa...
Nemusis byt odbornik, aby si zistil, ze sedan je EU nepredajny. Na Tipcarse nie je ani jedna nova astra sedan na predaj
Avatar - romgator
23. 11. 2013 15:34
Re: No to je ono
to ne, prostě nádrž jen na CNG ( protože, kdo si koupí auto na plyn nebude chtít benzín) a baterie klasicky v kufru nebo v podlaze.
23. 11. 2013 15:23
cng je super napad
ale ani normalny sedan tu zatial velmi nie je. Ten japonsky autosalon je plny super noviniek, japonci sa stavaju podla mna technologickou spickou v automobilovom priemysle, uz predbehli nemcov, ale co z toho, ked sa tie najzaujimavejsie veci tu v EU nepredavaju a ak aj s oneskorenim dojdu, tak za blaznivu cenu...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku