Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mazda 6
Mazda 6
Mazda 6
Mazda 6
114 Fotogalerie

Mazda 6 2010: Podrobné představení modernizované verze, české ceny

Aleš Dragoun
Mazda 6 se prodává na starém kontinentu zhruba dva roky. Po relativně krátké době již dozrál čas na modernizaci.

První fotografie faceliftované šestky se spolu s japonskou Atenzou objevily již na konci ledna, naživo ji pak mohli vidět návštěvníci autosalonu v Ženevě. Nyní následuje podrobnější představení včetně specifikací a cen pro český trh. Změnil se design, interiér i technika. Tři karosářské varianty (sedan, liftback a kombi) zůstaly.

Technika

Nejzásadnější novinkou pod kapotou je nový zážehový dvoulitr řady MZR s označením DISI (Direct Injection Spark Ignition), tedy s přímým vstřikováním paliva do válců. Ten nahrazuje starší agregát stejného objemu, který se obešel bez něj. Poskytuje největší výkon 114 kW (155 k) při 6200 min-1 a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 193 Nm při 4500 min-1. Převodovky jsou u této verze na výběr dvě: šestistupňová přímo řazená a pětistupňová samočinná s možností ruční změny stupňů.

Základem nabídky zážehových jednotek je osmnáctistovka s výkonem 88 kW (120 k) při 5500 min-1 a točivým momentem 165 Nm při 4300 min-1. Vrchol palety naopak tvoří čtyřválec o objemu 2,5 litru se sekvenčním časováním ventilů a proměnným sáním, který dává 125 kW (170 k) při 6000 min-1 a 226 Nm při 4000 min-1. Na obou motorech se prakticky nic nezměnilo, pouze byly upraveny převody jejich pěti-, respektive šestistupňových ústrojí, čímž se lehce snížila spotřeba paliva. Katalyzátor výfukových plynů využívá nanočástic z drahých kovů, které se i přes chemické reakce se spalinami a jejich vysokou teplotu příliš nezvětšují.

Turbodiesel je jediný s označením MZR-CD 2,2, ovšem ve třech výkonových verzích: 95, 120 a 132 kW. Dočkaly se změněného časování vstřikování, recirkulace výfukových plynů a dalších inovací. Otvor pro odvod spalin z turbodmychadla byl zmenšen, čímž došlo ke zvýšení točivého momentu u obou výkonnějších provedení. U nejslabšího je menší i průměr výstupu vzduchu z dmychadla. Rekonstrukcí dutin pístu se zlepšilo spalování. Standardem je filtr pevných částic. Motory plní emisní normu Euro 5. Podrobnější technické údaje přinášíme v obvyklé tabulce.

Podvozek, brzdy a elektronika

Přední náprava s dvojitými rameny dostala nové uložení stabilizátoru. Upravena byla také zadní víceprvková náprava a řízení. Pružiny jsou kratší, jiná je charakteristika tlumičů. Prioritou konstruktérů bylo zvýšení stability, snížení vibrací a zlepšení již tak velmi dobrých jízdních vlastností.

Brzdová soustava se spoléhá na větší kotouče, vpředu o průměru 299 mm, vzadu 280 mm. Všechny mají jednopístkové třmeny. Aktivní bezpečnost je reprezentována čtyřkanálovým ABS, elektronickou distribucí brzdné síly, trakční kontrolou TCS a stabilizačním systémem DSC. Mazda 6 může mít i systém kontroly tlaku v pneumatikách, parkovací senzory, zadní kameru, či bi-xenonové světlomety s natáčením.

Součástí některých výbav jsou například asistent při rozjezdech do kopce, nebo ESS (Emergency Stop Signal), který varuje světelnou signalizací ostatní účastníky silničního provozu, když vůz prudce brzdí.

Design zvenčí i uvnitř

Vnější tvarové změny se odehrály na masce chladiče, která je výraznější a má široký vodorovný pás, na kterém je umístěno logo automobilky. Nový je také přední nárazník s kulatými mlhovkami, který vylepšuje aerodynamiku. Vzadu najdeme odlišnou grafiku koncových světel, které obsahují také diody. Sedmnácti- a osmnáctipalcová litá kola mají nový design. Zákazníci budou moci vybírat z desítky barevných odstínů laku karoserie, přičemž čtyři jsou zcela nové.

Uvnitř se objevily chromované prvky, například na ovladačích klimatizace a audia, kličkách otevírání dveří, nebo páce parkovací brzdy. Ty jinak doplňuje všudypřítomná černá barva. Kromě standardního látkového čalounění je k mání i hnědá kůže. Mazda rovněž zachovala výbavu Sport, která se od ostatních odlišuje tak, jak napovídá její název. U nás se ovšem jmenuje GTA.

Mazda 6 poskytuje i po faceliftu dostatek odkládacích prostor, stejně jako variabilitu, obzvláště u liftbacku, o kombi pak nemluvě. Na zavazadelnících o objemech od 510 do 519 l dle karosářské verze nebylo nutné dělat žádné úpravy. K většímu komfortu přispívá lepší odhlučnění vnitřního prostoru.

Ceny a výbavy

Modernizovaná Mazda 6 se začíná prodávat na českém trhu. Nejlevnější je sedan s motorem 1,8 MZR a výbavou CE za 569.900 Kč, nejdražší kombi s nejvýkonnějším turbodieselem 2,2 MZR-CD ve výbavě GTA Plus, které stojí 950.900 Kč. Cenové rozdíly mezi jednotlivými karosářskými variantami jsou vždy 15 tisíc Kč.

Základní CE obsahuje například elektricky ovládaná zrcátka a všechna okna, manuální klimatizaci, audio s CD/MP3 a čtyřmi reproduktory, nebo bederní opěrku, bezpečnostní výbavu reprezentuje šestice airbagů, aktivní opěrky hlavy, stabilizační systém, či úchyty dětských sedaček Isofix. Pouze tato výbava zůstává u plechových 16palcových kol, ostatní mají standardně kola z lehkých slitin s většími průměry.

Mazda 6 2010 – zážehové motory – technické údaje a ceny (sedan)
MotorMZR 1,8MZR 2,0 DISIMZR 2,0 DISIMZR 2,5
Převodovka5M6M5A6M
Zdvihový objem [cm3]1798199919992488
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]88/5500114/6200114/6200125/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]165/4300193/4500193/4500226/4000
Max. rychlost [km/h]196217208220
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,41010,98,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,46,97,68
Pohotovostní hmotnost [kg]1295132513501345
Cena CE [Kč]569.900,----
Cena TE [Kč]649.900,-686.900,---
Cena TE Plus [Kč]-749.900,-809.900,--
Cena GTA [Kč]-779.900,--792.900,-
Cena GTA Plus [Kč]---870.900,-

Vyšší stupeň TE nabídne sedmnáctipalcová litá kola, tempomat, AUX vstup, šest reproduktorů, dvouzónovou klimatizaci a volant a řadicí páku v kůži. U kombi nechybí střešní nosiče. Nabídka pokračuje verzí TE Plus s vyhřívanými zrcátky, lepším audiem, dešťovým senzorem a kontrolou zapnutých světel, mlhovkami, asistentem při rozjezdech do kopce atd.

GTA (na jiných trzích nese název Sport) má v základu sound systém od Bose, adaptivní bi-xenony, kontrolu tlaku v pneumatikách, osmnáctipalcová kola, zadní kameru, Bluetooth, polokožená sedadla, hliníkové pedály a hlavici řadicí páky, nebo bezklíčkový vstup se startováním motoru tlačítkem. GTA Plus přidává navíc celokožené čalounění a navigaci s dotykovým displejem.

Metalický lak se prodává za 14.100,-Kč. Tříletou záruku lze rozšířit za příplatek. Čtvrtý rok stojí 6.420,-Kč, pátý pak 9.708,-Kč.

Mazda 6 2010 – vznětové motory – technické údaje a ceny (sedan)
MotorMZR-CD 2,2MZR-CD 2,2MZR-CD 2,2
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]218421842184
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]95/3500120/3500132/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]340/1800-2600360/1800-3000400/1800-3000
Max. rychlost [km/h]195212218
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,78,98,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,25,45,4
Pohotovostní hmotnost [kg]143514351435
Cena CE [Kč]619.900,---
Cena TE [Kč]699.900,---
Cena TE Plus [Kč]762.900,---
Cena GTA [Kč]-812.900,-842.900,-
Cena GTA Plus [Kč]--920.900,-