Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6 2010: Podrobné představení modernizované verze, české ceny

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
Mazda 6 se prodává na starém kontinentu zhruba dva roky. Po relativně krátké době již dozrál čas na modernizaci.

První fotografie faceliftované šestky se spolu s japonskou Atenzou objevily již na konci ledna, naživo ji pak mohli vidět návštěvníci autosalonu v Ženevě. Nyní následuje podrobnější představení včetně specifikací a cen pro český trh. Změnil se design, interiér i technika. Tři karosářské varianty (sedan, liftback a kombi) zůstaly.

Technika

Nejzásadnější novinkou pod kapotou je nový zážehový dvoulitr řady MZR s označením DISI (Direct Injection Spark Ignition), tedy s přímým vstřikováním paliva do válců. Ten nahrazuje starší agregát stejného objemu, který se obešel bez něj. Poskytuje největší výkon 114 kW (155 k) při 6200 min-1 a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 193 Nm při 4500 min-1. Převodovky jsou u této verze na výběr dvě: šestistupňová přímo řazená a pětistupňová samočinná s možností ruční změny stupňů.

Základem nabídky zážehových jednotek je osmnáctistovka s výkonem 88 kW (120 k) při 5500 min-1 a točivým momentem 165 Nm při 4300 min-1. Vrchol palety naopak tvoří čtyřválec o objemu 2,5 litru se sekvenčním časováním ventilů a proměnným sáním, který dává 125 kW (170 k) při 6000 min-1 a 226 Nm při 4000 min-1. Na obou motorech se prakticky nic nezměnilo, pouze byly upraveny převody jejich pěti-, respektive šestistupňových ústrojí, čímž se lehce snížila spotřeba paliva. Katalyzátor výfukových plynů využívá nanočástic z drahých kovů, které se i přes chemické reakce se spalinami a jejich vysokou teplotu příliš nezvětšují.

Turbodiesel je jediný s označením MZR-CD 2,2, ovšem ve třech výkonových verzích: 95, 120 a 132 kW. Dočkaly se změněného časování vstřikování, recirkulace výfukových plynů a dalších inovací. Otvor pro odvod spalin z turbodmychadla byl zmenšen, čímž došlo ke zvýšení točivého momentu u obou výkonnějších provedení. U nejslabšího je menší i průměr výstupu vzduchu z dmychadla. Rekonstrukcí dutin pístu se zlepšilo spalování. Standardem je filtr pevných částic. Motory plní emisní normu Euro 5. Podrobnější technické údaje přinášíme v obvyklé tabulce.

Podvozek, brzdy a elektronika

Přední náprava s dvojitými rameny dostala nové uložení stabilizátoru. Upravena byla také zadní víceprvková náprava a řízení. Pružiny jsou kratší, jiná je charakteristika tlumičů. Prioritou konstruktérů bylo zvýšení stability, snížení vibrací a zlepšení již tak velmi dobrých jízdních vlastností.

Brzdová soustava se spoléhá na větší kotouče, vpředu o průměru 299 mm, vzadu 280 mm. Všechny mají jednopístkové třmeny. Aktivní bezpečnost je reprezentována čtyřkanálovým ABS, elektronickou distribucí brzdné síly, trakční kontrolou TCS a stabilizačním systémem DSC. Mazda 6 může mít i systém kontroly tlaku v pneumatikách, parkovací senzory, zadní kameru, či bi-xenonové světlomety s natáčením.

Součástí některých výbav jsou například asistent při rozjezdech do kopce, nebo ESS (Emergency Stop Signal), který varuje světelnou signalizací ostatní účastníky silničního provozu, když vůz prudce brzdí.

Design zvenčí i uvnitř

Vnější tvarové změny se odehrály na masce chladiče, která je výraznější a má široký vodorovný pás, na kterém je umístěno logo automobilky. Nový je také přední nárazník s kulatými mlhovkami, který vylepšuje aerodynamiku. Vzadu najdeme odlišnou grafiku koncových světel, které obsahují také diody. Sedmnácti- a osmnáctipalcová litá kola mají nový design. Zákazníci budou moci vybírat z desítky barevných odstínů laku karoserie, přičemž čtyři jsou zcela nové.

Uvnitř se objevily chromované prvky, například na ovladačích klimatizace a audia, kličkách otevírání dveří, nebo páce parkovací brzdy. Ty jinak doplňuje všudypřítomná černá barva. Kromě standardního látkového čalounění je k mání i hnědá kůže. Mazda rovněž zachovala výbavu Sport, která se od ostatních odlišuje tak, jak napovídá její název. U nás se ovšem jmenuje GTA.

Mazda 6 poskytuje i po faceliftu dostatek odkládacích prostor, stejně jako variabilitu, obzvláště u liftbacku, o kombi pak nemluvě. Na zavazadelnících o objemech od 510 do 519 l dle karosářské verze nebylo nutné dělat žádné úpravy. K většímu komfortu přispívá lepší odhlučnění vnitřního prostoru.

Ceny a výbavy

Modernizovaná Mazda 6 se začíná prodávat na českém trhu. Nejlevnější je sedan s motorem 1,8 MZR a výbavou CE za 569.900 Kč, nejdražší kombi s nejvýkonnějším turbodieselem 2,2 MZR-CD ve výbavě GTA Plus, které stojí 950.900 Kč. Cenové rozdíly mezi jednotlivými karosářskými variantami jsou vždy 15 tisíc Kč.

Základní CE obsahuje například elektricky ovládaná zrcátka a všechna okna, manuální klimatizaci, audio s CD/MP3 a čtyřmi reproduktory, nebo bederní opěrku, bezpečnostní výbavu reprezentuje šestice airbagů, aktivní opěrky hlavy, stabilizační systém, či úchyty dětských sedaček Isofix. Pouze tato výbava zůstává u plechových 16palcových kol, ostatní mají standardně kola z lehkých slitin s většími průměry.

Mazda 6 2010 – zážehové motory – technické údaje a ceny (sedan)
Motor MZR 1,8 MZR 2,0 DISI MZR 2,0 DISI MZR 2,5
Převodovka 5M 6M 5A 6M
Zdvihový objem [cm3] 1798 1999 1999 2488
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 88/5500 114/6200 114/6200 125/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 165/4300 193/4500 193/4500 226/4000
Max. rychlost [km/h] 196 217 208 220
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,4 10 10,9 8,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,4 6,9 7,6 8
Pohotovostní hmotnost [kg] 1295 1325 1350 1345
Cena CE [Kč] 569.900,- - - -
Cena TE [Kč] 649.900,- 686.900,- - -
Cena TE Plus [Kč] - 749.900,- 809.900,- -
Cena GTA [Kč] - 779.900,- - 792.900,-
Cena GTA Plus [Kč] - - - 870.900,-

Vyšší stupeň TE nabídne sedmnáctipalcová litá kola, tempomat, AUX vstup, šest reproduktorů, dvouzónovou klimatizaci a volant a řadicí páku v kůži. U kombi nechybí střešní nosiče. Nabídka pokračuje verzí TE Plus s vyhřívanými zrcátky, lepším audiem, dešťovým senzorem a kontrolou zapnutých světel, mlhovkami, asistentem při rozjezdech do kopce atd.

GTA (na jiných trzích nese název Sport) má v základu sound systém od Bose, adaptivní bi-xenony, kontrolu tlaku v pneumatikách, osmnáctipalcová kola, zadní kameru, Bluetooth, polokožená sedadla, hliníkové pedály a hlavici řadicí páky, nebo bezklíčkový vstup se startováním motoru tlačítkem. GTA Plus přidává navíc celokožené čalounění a navigaci s dotykovým displejem.

Metalický lak se prodává za 14.100,-Kč. Tříletou záruku lze rozšířit za příplatek. Čtvrtý rok stojí 6.420,-Kč, pátý pak 9.708,-Kč.

Mazda 6 2010 – vznětové motory – technické údaje a ceny (sedan)
Motor MZR-CD 2,2 MZR-CD 2,2 MZR-CD 2,2
Převodovka 6M 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 2184 2184 2184
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 95/3500 120/3500 132/3500
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 340/1800-2600 360/1800-3000 400/1800-3000
Max. rychlost [km/h] 195 212 218
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,7 8,9 8,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 5,2 5,4 5,4
Pohotovostní hmotnost [kg] 1435 1435 1435
Cena CE [Kč] 619.900,- - -
Cena TE [Kč] 699.900,- - -
Cena TE Plus [Kč] 762.900,- - -
Cena GTA [Kč] - 812.900,- 842.900,-
Cena GTA Plus [Kč] - - 920.900,-
Aleš Dragoun
Diskuze (23)
10. 5. 2010 07:18
slaby predaj na SK
Zdravim
Môj postreh,prečo sa malo predava aut na SK.(Zvažujem kupu medzi Avensis vagon,Superb combi,Mazda 6 wagon)
Bol som v Mazde Žilina minuly tyždeň a nemaju ani predvadzacie vozidlo,ani na salone žiadne vozidlo Mazda 6.
( Je to ubohe ,tak nech predavaju teple rožky a nie auta )
Predajca mi vychvaľoval novy model M6 do nebies ,ale ukazať staru ani novu M6 nemôže ,že nema na sklade,že sa dobre predavaju.Tak som večer pozrel na registraciu za r.2010 na ZAP a tam je predanych za 4 mesiace na celom SK len 11ks Mazda 6 Wagon (to si myslim ze je to vypredaj z r,2009 kde davali zľavu 5000€,len aby predali )
Momentalne som dohodnuty na skušobnej jazde v Polsku ,tam to vedia predavať.
Potom plačeme na SK že chceme predavať auta ,ale nemame na predaj nič.
7. 5. 2010 18:53
Re: Foto a cena
Nejspíš budou mít všechny verze stejný nárazník (ten s kulatýma mlhovkama) a verze GTA se bude lišit pouze koly a drobnými úpravami.
Avatar - Shr3k
7. 5. 2010 14:57
Foto a cena
Mám právě rok 136kW diesel, aktuálně 33000 km a na dlouhé cesty je to ideální motor. Ocenil bych ale aspoň 6-stupňový automat a ideálně 150 kW a víc (čehož se možná za rok-dva u Mazdy dočkáme). Další použitelný motor od Mazdy je pro mě jedině 2.3 DISI Turbo.

Benzínový dvoulitr je v Mazdě6 dobrá motorizace pro krátké cesty a pro nenáročné řidiče.
Avatar - ROBERTOO
7. 5. 2010 12:40
Foto a cena
Som zmätený...Na fotke pri porovnaní so starou 6-kou vidno,že stará má základné nárazníky a prahy a nová je (predpokladám) so športovými,ktoré sa dodávajú od výbavy GTA.Alebo Mazda spravila to,že tieto "šport" nárazníky začala dávať normálne?Alebo ako vyzerá klasická?Toto ma troška mrzí,že redaktori,ktorí sem dávajú tieto články a predpokladám,že aj tvoria koláže stará-nová Mazda,dá foto klasických a šport nárazníkov.To nie je porovnanie predsa.
Minulý týždeň som pozeral nový slovenský cenník a v porovnaní s predfaceliftom stojí GTA kombi so 132kW o 3000Euro menej :yes:
5. 5. 2010 17:50
Motory
Litrový výkon?No každopádně výkon na tunu v porovnání s 2.0tsi a 3.6fsi v superbu činí cca 3 koně v neprospěch mazdy.Hodně nebo málo?