Mazda 6 2010: Podrobné představení modernizované verze, české ceny
První fotografie faceliftované šestky se spolu s japonskou Atenzou objevily již na konci ledna, naživo ji pak mohli vidět návštěvníci autosalonu v Ženevě. Nyní následuje podrobnější představení včetně specifikací a cen pro český trh. Změnil se design, interiér i technika. Tři karosářské varianty (sedan, liftback a kombi) zůstaly.
Technika
Nejzásadnější novinkou pod kapotou je nový zážehový dvoulitr řady MZR s označením DISI (Direct Injection Spark Ignition), tedy s přímým vstřikováním paliva do válců. Ten nahrazuje starší agregát stejného objemu, který se obešel bez něj. Poskytuje největší výkon 114 kW (155 k) při 6200 min-1 a jeho točivý moment vrcholí hodnotou 193 Nm při 4500 min-1. Převodovky jsou u této verze na výběr dvě: šestistupňová přímo řazená a pětistupňová samočinná s možností ruční změny stupňů.
Základem nabídky zážehových jednotek je osmnáctistovka s výkonem 88 kW (120 k) při 5500 min-1 a točivým momentem 165 Nm při 4300 min-1. Vrchol palety naopak tvoří čtyřválec o objemu 2,5 litru se sekvenčním časováním ventilů a proměnným sáním, který dává 125 kW (170 k) při 6000 min-1 a 226 Nm při 4000 min-1. Na obou motorech se prakticky nic nezměnilo, pouze byly upraveny převody jejich pěti-, respektive šestistupňových ústrojí, čímž se lehce snížila spotřeba paliva. Katalyzátor výfukových plynů využívá nanočástic z drahých kovů, které se i přes chemické reakce se spalinami a jejich vysokou teplotu příliš nezvětšují.
Turbodiesel je jediný s označením MZR-CD 2,2, ovšem ve třech výkonových verzích: 95, 120 a 132 kW. Dočkaly se změněného časování vstřikování, recirkulace výfukových plynů a dalších inovací. Otvor pro odvod spalin z turbodmychadla byl zmenšen, čímž došlo ke zvýšení točivého momentu u obou výkonnějších provedení. U nejslabšího je menší i průměr výstupu vzduchu z dmychadla. Rekonstrukcí dutin pístu se zlepšilo spalování. Standardem je filtr pevných částic. Motory plní emisní normu Euro 5. Podrobnější technické údaje přinášíme v obvyklé tabulce.
Podvozek, brzdy a elektronika
Přední náprava s dvojitými rameny dostala nové uložení stabilizátoru. Upravena byla také zadní víceprvková náprava a řízení. Pružiny jsou kratší, jiná je charakteristika tlumičů. Prioritou konstruktérů bylo zvýšení stability, snížení vibrací a zlepšení již tak velmi dobrých jízdních vlastností.
Brzdová soustava se spoléhá na větší kotouče, vpředu o průměru 299 mm, vzadu 280 mm. Všechny mají jednopístkové třmeny. Aktivní bezpečnost je reprezentována čtyřkanálovým ABS, elektronickou distribucí brzdné síly, trakční kontrolou TCS a stabilizačním systémem DSC. Mazda 6 může mít i systém kontroly tlaku v pneumatikách, parkovací senzory, zadní kameru, či bi-xenonové světlomety s natáčením.
Součástí některých výbav jsou například asistent při rozjezdech do kopce, nebo ESS (Emergency Stop Signal), který varuje světelnou signalizací ostatní účastníky silničního provozu, když vůz prudce brzdí.
Design zvenčí i uvnitř
Vnější tvarové změny se odehrály na masce chladiče, která je výraznější a má široký vodorovný pás, na kterém je umístěno logo automobilky. Nový je také přední nárazník s kulatými mlhovkami, který vylepšuje aerodynamiku. Vzadu najdeme odlišnou grafiku koncových světel, které obsahují také diody. Sedmnácti- a osmnáctipalcová litá kola mají nový design. Zákazníci budou moci vybírat z desítky barevných odstínů laku karoserie, přičemž čtyři jsou zcela nové.
Uvnitř se objevily chromované prvky, například na ovladačích klimatizace a audia, kličkách otevírání dveří, nebo páce parkovací brzdy. Ty jinak doplňuje všudypřítomná černá barva. Kromě standardního látkového čalounění je k mání i hnědá kůže. Mazda rovněž zachovala výbavu Sport, která se od ostatních odlišuje tak, jak napovídá její název. U nás se ovšem jmenuje GTA.
Mazda 6 poskytuje i po faceliftu dostatek odkládacích prostor, stejně jako variabilitu, obzvláště u liftbacku, o kombi pak nemluvě. Na zavazadelnících o objemech od 510 do 519 l dle karosářské verze nebylo nutné dělat žádné úpravy. K většímu komfortu přispívá lepší odhlučnění vnitřního prostoru.
Ceny a výbavy
Modernizovaná Mazda 6 se začíná prodávat na českém trhu. Nejlevnější je sedan s motorem 1,8 MZR a výbavou CE za 569.900 Kč, nejdražší kombi s nejvýkonnějším turbodieselem 2,2 MZR-CD ve výbavě GTA Plus, které stojí 950.900 Kč. Cenové rozdíly mezi jednotlivými karosářskými variantami jsou vždy 15 tisíc Kč.
Základní CE obsahuje například elektricky ovládaná zrcátka a všechna okna, manuální klimatizaci, audio s CD/MP3 a čtyřmi reproduktory, nebo bederní opěrku, bezpečnostní výbavu reprezentuje šestice airbagů, aktivní opěrky hlavy, stabilizační systém, či úchyty dětských sedaček Isofix. Pouze tato výbava zůstává u plechových 16palcových kol, ostatní mají standardně kola z lehkých slitin s většími průměry.
Mazda 6 2010 – zážehové motory – technické údaje a ceny (sedan) | |||||
Motor | MZR 1,8 | MZR 2,0 DISI | MZR 2,0 DISI | MZR 2,5 | |
Převodovka | 5M | 6M | 5A | 6M | |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1999 | 1999 | 2488 | |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/5500 | 114/6200 | 114/6200 | 125/6000 | |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 165/4300 | 193/4500 | 193/4500 | 226/4000 | |
Max. rychlost [km/h] | 196 | 217 | 208 | 220 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,4 | 10 | 10,9 | 8,1 | |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,4 | 6,9 | 7,6 | 8 | |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1295 | 1325 | 1350 | 1345 | |
Cena CE [Kč] | 569.900,- | - | - | - | |
Cena TE [Kč] | 649.900,- | 686.900,- | - | - | |
Cena TE Plus [Kč] | - | 749.900,- | 809.900,- | - | |
Cena GTA [Kč] | - | 779.900,- | - | 792.900,- | |
Cena GTA Plus [Kč] | - | - | - | 870.900,- |
Vyšší stupeň TE nabídne sedmnáctipalcová litá kola, tempomat, AUX vstup, šest reproduktorů, dvouzónovou klimatizaci a volant a řadicí páku v kůži. U kombi nechybí střešní nosiče. Nabídka pokračuje verzí TE Plus s vyhřívanými zrcátky, lepším audiem, dešťovým senzorem a kontrolou zapnutých světel, mlhovkami, asistentem při rozjezdech do kopce atd.
GTA (na jiných trzích nese název Sport) má v základu sound systém od Bose, adaptivní bi-xenony, kontrolu tlaku v pneumatikách, osmnáctipalcová kola, zadní kameru, Bluetooth, polokožená sedadla, hliníkové pedály a hlavici řadicí páky, nebo bezklíčkový vstup se startováním motoru tlačítkem. GTA Plus přidává navíc celokožené čalounění a navigaci s dotykovým displejem.
Metalický lak se prodává za 14.100,-Kč. Tříletou záruku lze rozšířit za příplatek. Čtvrtý rok stojí 6.420,-Kč, pátý pak 9.708,-Kč.
Mazda 6 2010 – vznětové motory – technické údaje a ceny (sedan) | |||
Motor | MZR-CD 2,2 | MZR-CD 2,2 | MZR-CD 2,2 |
Převodovka | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 2184 | 2184 | 2184 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 95/3500 | 120/3500 | 132/3500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 340/1800-2600 | 360/1800-3000 | 400/1800-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 195 | 212 | 218 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,7 | 8,9 | 8,5 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 5,4 | 5,4 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1435 | 1435 | 1435 |
Cena CE [Kč] | 619.900,- | - | - |
Cena TE [Kč] | 699.900,- | - | - |
Cena TE Plus [Kč] | 762.900,- | - | - |
Cena GTA [Kč] | - | 812.900,- | 842.900,- |
Cena GTA Plus [Kč] | - | - | 920.900,- |