Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6: další úroveň designérského konceptu „Zoom-Zoom“

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (50)
Po Mazdě 2 přichází nová Mazda 6, která je navržena podle designérského konceptu „Zoom-Zoom“. Tiskové materiály uvádějí, že novinka v sobě spojuje tři základní hodnoty, které mají vytvářet silnou emotivní vazbu mezi vozem a jeho majitel.

Mazda uvádí, že konstruktéři druhé generaci modelu 6 vtělili tři základní hodnoty: „emocionalitu a sportovního ducha“, které garantují atraktivní styling a skvělé jízdní vlastnosti, „exkluzivitu“ díky všeobecné kvalitě a „promyšlenou koncepci“, přinášející komfort a prostor aniž by utrpěl dynamický design. Kombinací těchto hodnot má vzniknout emotivní vazba mezi vozem a jeho majitelem, která je v japonštině nazývaná „Kizuna“.

Nakolik se konstruktérům Mazdy podařilo docílit toho, aby měl majitel ke svému vozu silnou emotivní vazbu se ukáže až první vozy dorazí k zákazníkům, ale již teď je jasné, že novinka přichází s atraktivním designem a většími rozměry.

Nový sedan je v porovnání s odcházejícím modelem delší (4735 mm, + 65 mm), širší (1795 mm, + 15 mm), vyšší 1440 mm, + 5 mm) a má i delší rozvor (2725 mm, + 50 mm. Stejné rozměry má i nový hatchback, který se liší pozvolněji klesající střešní linií a pátými dveřmi v zádi. Nejvíce narostlo kombi, které je rovněž delší (4765 mm, + 75 mm) a také vyšší (1490 mm, + 10 mm) než jeho předchůdce.

Z větších vnějších rozměrů samozřejmě profituje i prostor pro cestující a nová Mazda 6 nabídne především více místa pro nohy (+ 20 mm) a ve výšce ramen (+ 9 mm). Komfort při cestování na delší vzdálenosti má zajistit nová konstrukce rámů sedadel a jejich boční vedení. Nový je i systém vytápění, ventilace a klimatizace, který umožňuje individuální nastavení teploty v prostoru řidiče a jeho spolujezdce. O příjemnou atmosféru v interiéru se postará i snížená hlučnost, která při rychlosti 60 km/h klesla o 2,5 dB (ze 70 dB na 67,5 dB).

I přes své větší rozměry je nová Mazda 6 o 35 kg lehčí než její předchůdce. Na voze je o 7 % více karosářských dílů vyrobeno z vysocepevnostní oceli a výrazně se zvýšila torzní i ohybová tuhost karoserie.

Standardem pro všechny modely se stane ABS, EBD, brzdový asistent, protiprokluzové zařízení TCS a DSC. O pasivní bezpečnost se postarají standardně montované čelní, boční i hlavové airbagy a aktivní opěrky hlav na předních sedadlech mají snižovat riziko poranění krční páteře. Při čelní nárazu se ze svých závěsů uvolní pedály brzdy a spojky, což má snížit riziko poranění nohou řidiče.

Nabídka pohonných jednotek bude obsahovat tři zážehové motory s objemy 1,8 l, 2,0 l a 2,5 l a jeden vznětový motor o objemu 2,0 litru. Pohonné jednotky budou kombinovány s jednou ze tří nabízených převodovek, mezi nimiž nechybí pěti – šestistupňové manuální převodovky, dostupné pro všechny verze. K dispozici bude i pětistupňová automatická převodovka s možností manuálního řazení, která bude kombinována se zážehovým dvoulitrem.

Další informace a také první dojmy z nové Mazdy 6 si můžete přečíst v příloze Autosalon Frankfurt 2007.

Nová Mazda6 - modelová řada (údaje pro sedan)
Motor1,8 MT2,0 MT2,0 AT2,5 MT2,0 D MT
Zdvihový objem [cm3]17981999199924881998
válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]88/5500108/6500108/6500125/6000103/3500
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]165/4300184/4000184/4000226/4000330/2000
Max. rychlost [km/h]200214204220204
Zrychlení 0-100 km/h [s]-----
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,87,07,78,15,6

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (50)
Avatar - Shr3k
18. 10. 2007 21:09
Re: 2.5 R4?
To si pletete koně a kilowatty. :-) Omega 2.4i měla 125, ale koní. :-)
Avatar - Shr3k
18. 10. 2007 21:03
Re: 2.5 R4?
Jo, diesel 2.2 185k, to jsou mi novinky, odkudpak to víte? :-)
Avatar - skejpa
18. 10. 2007 16:46
Re: pohladí po duši
taky by me zajimalo jak to je ? vysvetli to pls jake mas pak jeste naklady s tim spojene (prevoz, nejaka cla nebo jak ? )
Avatar - micaello
18. 10. 2007 08:38
Re: Vůdce stáda!
Zel mam strach, ze nebude. Vzdyt je to prece Mazda, vzdyt to neni to fajnove VW, ktere ma tady jmeno a se skvelym tdickem to je prece ta nejlepci folba fod tech bruder z nemeckaaaa >:-[] .
Nene, to by museli nejdrive nasi obcanci a podnikatele zacit premyslet krapanek jinak, v coz ja neverim, nicmene mne tesi, ze prvni sestka si zikala celkem velkou oblibu, ale v porovnani s prodejema Passatu to stale je celkem malo...
Agresivnejsi cenova politika Mazdy, s kterou zacali u CX-, leccos naznacuje, jedinym sramem na tom celem jsou cekaci lhuty, ktere, pokud si chcete postavit auto podle svych predstav a nemate zajem cerpat ze skladovych zasob, se pohybuji mezi 2-3 mesici. Ale az to pak prijde, naklusete do salonu, vidita tam toho svyho bobka, jak na vas usmevne sklebi svou prid, tak byste nejradeji hned do nej sedli a ujizdeli vstric silnicim...jenze musite podepsat milion papiru, prodejce vam musi vysvetlit vsecko mozne, takze vyrazite tak o hodku az dve pozdeji >:D . Ale je to krasny pocit...

Takze lidi, Mazdaaaaaaaaa, to je jazdaaaaaaa >:D
17. 10. 2007 20:46
Re: A apostol si ani neskrtne
Jasně, tak nějak to bude, ty černá můro :-) BRAVO hehehe... (to se ti nesměji... i když... :-) ;-) :yes: