Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6 na nových fotografiích

David Bureš
Diskuze (63)
První exempláře nové Šestky by se měly v Evropě objevit ještě před koncem letošního roku.

Mazda zveřejnila další fotografie nové generace modelu 6. Verze sedan debutovala na konci srpna na moskevském autosalonu, kombi pak o několik týdnů později v Paříži.

Tvary automobilu vycházejí z konceptu Takeri. Z čelního pohledu je na výrazně prostorově tvarované přídi patrný motiv křídel, který je charakteristický pro nový styl Mazdy, nazývaný Kodo.

Interiér je odvozený od loňské novinky CX-5. Cílem konstruktérů bylo vytvořit prostornou a komfortní kabinu, ve které by se řidič cítil za volantem zcela přirozeně. V Paříži jsme si při obhlídce Šestky mimo jiné všimli, že je z auta dobře vidět, vnitřní prostor je však v rámci třídy spíše průměrný.

Sedan je dlouhý 4.865 milimetrů, je tak poněkud překvapivě o 65 mm delší než kombi. Důvodem je mimo jiné delší rozvor, sedan má mezi nápravami 2.830 mm, kombi si vystačí s 2.750 mm. Sedan je vysoký 1.450 mm, kombi je i díky střešním ližinám o 30 mm vyšší, šířka 1.840 mm je shodná pro obě karosářské varianty.

Na evropských trzích Mazda pro Šestku nabídne pět motorů z nové řady Skyactiv, každý s pohonem předních kol a volbou mezi manuální a automatickou převodovkou.

Z benzinových agregátů je to 2,0G ve dvou verzích verzích se 107 kW a 121 kW a 2,5G (141 kW). Nabídka turbodieselů zahrnuje 2,2D ve variantách se 110 kW a 129 kW.

Všechny z nich jsou za příplatek dostupné se systémem rekuperace brzdné energie i-ELOOP, který ukládá elektrickou energii do kondenzátoru. Pro 2,5G je i-ELOOP standardem.

Vedle kompletního balíčku techniky Skyactiv bude výbava nové Mazdy 6 zahrnovat také balíček i-Activsense, jehož součástí je devět bezpečnostních systémů. Mezi ně mimo jiné patří automatické přepínání tlumených a dálkových světel, automatické brzdění nebo systém hlídající vozidla v mrtvém úhlu.

V Evropě se první exempláře třetí generace Mazdy 6 sice objeví ještě před koncem roku, na českém trhu však prodej auta má být zahájen až v únoru 2013.

David Bureš
Diskuze (63)
Avatar - autak
26. 1. 2013 14:16
délka
Sakra to je délka, s tím se opravdu Passat nemůže srovnávat.No snad jenom popřát k nejlepším prodejům. :-)
9. 10. 2012 20:29
Re: jazdne dojmy
POKAŽDÉ když během její jízdy dojde kapalina do ostřikovačů. Minimálně...
9. 10. 2012 09:41
Re: slabé motory
No jo, manažer prostě potřebuje jet hned bez zbytečného přemýšlení :-P typický obraz dnešních silnic, promiň za rýpnutí :-)

Turba dobrá sice jsou, zátah v dolních částech otáčkoměru návykový, bude-li ale nadále možnost si vybrat, sáhnu vždy po atmobenzínu, nejlépe japonském, tak jako jsem to udělal už 2krát.

No a když jezdíš pracovně hodně často do takových nehostinných podmínek, 4kolku bys možná užil. Mi se vždy hodně líbilo (a pořád líbí) předešlé Legacy s 6hrnkovým 3litrem, to jede úplně bez problémů aji ve vysokých rychlostech (což je pojem pro každého z nás asi relativní) :-)
9. 10. 2012 09:22
Re: slabé motory
Nu to už je polemika....ber to jako pracovní auto..trávíš v něm hodně času...a na to prostě nižší střední není. A tím pádem ti odpadá i točivý motor a honit ho do 8tis ;)
Samo to beru v podobě hothatche..proč ne....ale jako managerske auto..potřebuješ mít dostupný výkon hned teď a bez zbytečného přemýšlení.

A k tomu jsou tudba opravdu opravdu dobrá...proto byly a jsou to ted tak oblibene diesly. Nepřemýšlím šlápnu předjedu a pokračuju vklidu dal.

Zadní náhoj ne problematickký v zimě...bohužel...např já jezdím pracovně na šumavu co týden...a tam bych se s ním nechtěl otravovat od října do dubna, kdy hrozí sníh mrazy ledovky atd....4kolka je drahá a pak zas pomalá ve vyšších rychlostech ..no si pak vyber >:D
9. 10. 2012 09:10
Re: slabé motory
Nj, musel bys slevit z nároků na prostor a klesnout o třídu níž, aby ses svezl s foukaným mazdím benzínem, akční cena trojkové mps byla 599 900 :-)

Ano, ano, navíc o torquesteeru těchto "přemotorovaných" hh s předním náhonem jsem dokonce četl, ale vůbec mě nenapadlo, že to bude s volantem takhle tahat, není nad osobní zkušenost. Proto jsem spíš fanda japonských točivých atmosfér, které nemají takový nástup výkonu, aby ti vyrvali volant z rukou a můžeš je s radostí točit k 8000 :-)

Technika přenosu výkonu se nepochybně zlepšila, ale pořád narůstá aji přenášený výkon, takže mi to přijde, že z pohledu řidiče se nemění nic. Není nad klasické uspořádání se zadním náhonem :-)