Mazda 6 na nových fotografiích
Mazda zveřejnila další fotografie nové generace modelu 6. Verze sedan debutovala na konci srpna na moskevském autosalonu, kombi pak o několik týdnů později v Paříži.
Tvary automobilu vycházejí z konceptu Takeri. Z čelního pohledu je na výrazně prostorově tvarované přídi patrný motiv křídel, který je charakteristický pro nový styl Mazdy, nazývaný Kodo.
Interiér je odvozený od loňské novinky CX-5. Cílem konstruktérů bylo vytvořit prostornou a komfortní kabinu, ve které by se řidič cítil za volantem zcela přirozeně. V Paříži jsme si při obhlídce Šestky mimo jiné všimli, že je z auta dobře vidět, vnitřní prostor je však v rámci třídy spíše průměrný.
Sedan je dlouhý 4.865 milimetrů, je tak poněkud překvapivě o 65 mm delší než kombi. Důvodem je mimo jiné delší rozvor, sedan má mezi nápravami 2.830 mm, kombi si vystačí s 2.750 mm. Sedan je vysoký 1.450 mm, kombi je i díky střešním ližinám o 30 mm vyšší, šířka 1.840 mm je shodná pro obě karosářské varianty.
Na evropských trzích Mazda pro Šestku nabídne pět motorů z nové řady Skyactiv, každý s pohonem předních kol a volbou mezi manuální a automatickou převodovkou.
Z benzinových agregátů je to 2,0G ve dvou verzích verzích se 107 kW a 121 kW a 2,5G (141 kW). Nabídka turbodieselů zahrnuje 2,2D ve variantách se 110 kW a 129 kW.
Všechny z nich jsou za příplatek dostupné se systémem rekuperace brzdné energie i-ELOOP, který ukládá elektrickou energii do kondenzátoru. Pro 2,5G je i-ELOOP standardem.
Vedle kompletního balíčku techniky Skyactiv bude výbava nové Mazdy 6 zahrnovat také balíček i-Activsense, jehož součástí je devět bezpečnostních systémů. Mezi ně mimo jiné patří automatické přepínání tlumených a dálkových světel, automatické brzdění nebo systém hlídající vozidla v mrtvém úhlu.
V Evropě se první exempláře třetí generace Mazdy 6 sice objeví ještě před koncem roku, na českém trhu však prodej auta má být zahájen až v únoru 2013.