Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW
Mazda 6 první generace se v Evropě nabízela v letech 2002-2007. Zaujala designem v některých ohledech ne nepodobném Alfě Romeo a Lexusu. V Říši středu se vyrábí také už dvanáct let a těší se stále poměrně slušné oblibě. Nejedná se o kopii, státem vlastněná skupina First Automobile Works uzavřela s japonskou automobilkou společný podnik. Kromě toho spolupracuje třeba i s Volkswagenem a Toyotou, má také širokou paletu vlastních značek. FAW je mimochodem jedním z nejstarších čínských producentů osobních vozů, limuzíny Hongqi vznikají již od roku 1958...
Vraťme se ale k Mazdě. Čínská první šestka se od těch nabízených ještě před osmi lety u nás liší zvenčí vlastně jen chromovaným rámečkem masky chladiče a blyštivou lištou s logem uprostřed. Má také jiný přední nárazník. Hlavní i koncová světla s čirou optikou zůstala naprosto beze změn, nadále tak vyznává tvary elegantního sportovce. A prodává se pochopitelně pouze jako sedan s kódem GG, místní klientela je konzervativní, hatchbacky i kombi by valný obchodní úspěch nezaznamenaly.
Co je pod kapotou? Výhradně dvoulitrový zážehový čtyřválec s výkonem 108 kW. Točivý moment 183 N.m přenáší na přední kola pětistupňová přímo řazená převodovka. Alternativu představuje dnes již poněkud archaická čtyřstupňová samočinná. Diesely se v Říši středu taktéž nenosí.
Oproti loňsku došlo k masivnímu zlevnění výběhového modelu. Zatímco v roce 2014 stála základní verze 164.800 jüanů, letos přijde jen na 129.800 v místní měně, tedy v korunách dle aktuálního kurzu 533,5 tisíce. To značí zároveň i brzký konec, kdy ke němu ale dojde, je ve hvězdách. Prostě a jednoduše někdy v blízké budoucnosti.
Kromě ní se v zemi za Velkou zdí vyrábí lokálně ještě i druhá generace pod názvem Ruiyi. Třetí série GJ pak zde nese doplňkové označení Atenza. To známe z domácího Japonska už od počátku kariéry první řady. Všechny tři pod hlavičkou FAW.