Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6 první generace se stále vyrábí v Číně u společnosti FAW

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 14. 3. 2015 • 18:47
30
5
Zobrazit náhledy (30)
Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6
V Evropě si můžeme koupit třetí generaci Mazdy 6, navíc nedávno modernizovanou. Čínští klienti mají výběr ze všech tří. Ano, do showroomů klidně zamíří i pro tu původní.

Mazda 6 první generace se v Evropě nabízela v letech 2002-2007. Zaujala designem v některých ohledech ne nepodobném Alfě Romeo a Lexusu. V Říši středu se vyrábí také už dvanáct let a těší se stále poměrně slušné oblibě. Nejedná se o kopii, státem vlastněná skupina First Automobile Works uzavřela s japonskou automobilkou společný podnik. Kromě toho spolupracuje třeba i s Volkswagenem a Toyotou, má také širokou paletu vlastních značek. FAW je mimochodem jedním z nejstarších čínských producentů osobních vozů, limuzíny Hongqi vznikají již od roku 1958...

Vraťme se ale k Mazdě. Čínská první šestka se od těch nabízených ještě před osmi lety u nás liší zvenčí vlastně jen chromovaným rámečkem masky chladiče a blyštivou lištou s logem uprostřed. Má také jiný přední nárazník. Hlavní i koncová světla s čirou optikou zůstala naprosto beze změn, nadále tak vyznává tvary elegantního sportovce. A prodává se pochopitelně pouze jako sedan s kódem GG, místní klientela je konzervativní, hatchbacky i kombi by valný obchodní úspěch nezaznamenaly.

Co je pod kapotou? Výhradně dvoulitrový zážehový čtyřválec s výkonem 108 kW. Točivý moment 183 N.m přenáší na přední kola pětistupňová přímo řazená převodovka. Alternativu představuje dnes již poněkud archaická čtyřstupňová samočinná. Diesely se v Říši středu taktéž nenosí.

Oproti loňsku došlo k masivnímu zlevnění výběhového modelu. Zatímco v roce 2014 stála základní verze 164.800 jüanů, letos přijde jen na 129.800 v místní měně, tedy v korunách dle aktuálního kurzu 533,5 tisíce. To značí zároveň i brzký konec, kdy ke němu ale dojde, je ve hvězdách. Prostě a jednoduše někdy v blízké budoucnosti.

Kromě ní se v zemi za Velkou zdí vyrábí lokálně ještě i druhá generace pod názvem Ruiyi. Třetí série GJ pak zde nese doplňkové označení Atenza. To známe z domácího Japonska už od počátku kariéry první řady. Všechny tři pod hlavičkou FAW.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Dovoz
| 15. 3. 2015
Neviete o niekom, kto sa venuje dovozu áut z činy, kto by tuto 6-ku doviezol a prihlásil?
Dokonalost
| 14. 3. 2015
Presne takú modrú, ako je na titulnom obrázku, mám doma. Teda, na to, že má 380.000 km, jazdí ako nová. Až na tú trochu hrdze na lemoch, ale to jazdu nijako neovplyvňuje.
Avatar - Ada je zase tady
..no proc ne..
| 14. 3. 2015
Dokonalé není třeba měnit :yes:
Avatar - PepaJ
..no proc ne..
| 14. 3. 2015
:-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku