Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6: První živé dojmy

Mazda 6
Mazda 6
Mazda 6
Mazda 6
27 Fotogalerie
Diskuze (80)
Po odchodu Alfy Romeo 159 někdo konečně postavil další opravdu pěkné kombi střední třídy.

Kombi a sedany střední třídy, to jsou dnes většinou pragmaticky navržená mohutná auta. O oslnivý design u nich totiž tolik nejde, důležitá je praktická stránka. Najdou se ale světlé výjimky, tou poslední byla Alfa Romeo 159.

Teď přichází Mazda s třetí generací své šestkové řady, která ukazuje, že strhující design stále není mrtvý. V době, kdy se auta roztahují do všech stran, a kapoty motorů kvůli ochraně chodců šplhají do nesmyslných výšin, postavili Japonci auto bez stylistických nedostatků.

Přední část se inspiruje u SUV CX-5, širší a nižší maska chladiče na šestce ale samozřejmě vypadá ještě o pořádný kus lépe. Chválíme sportovně tvarovanou kapotu i správný poměr velikosti kola a výšky předního blatníku.

Sportovně elegantní profil zakončuje u kombi atraktivně střižená záď. U sedanu střecha klesá velmi plynule a volně přechází do dlouhého zadního převisu. Důsledně zaoblené tvary zadních partií sedanu jsou zřejmě úlitbou americkým zákazníkům, výsledek ale vypadá dobře. Jen až moc neevropsky…

Mimochodem, sedan s délkou 4865 mm je o 65 mm delší než kombi. Důvodem je mimo jiné delší rozvor, sedan má mezi nápravami 2830 mm, kombi si vystačí s 2750 mm. Ano, většinou to bývá s prodloužením rozvoru naopak.

Uvnitř je tento rozdíl pochopitelně znát. Kombi ale část ztracených centimetrů dohání posunutím zadních sedadel blíž k zadní nápravě.

Interiér je odvozený od loňské novinky CX-5. To znamená moderní a střízlivý styl bez ergonomických přehmatů. Potěší výhled z vozu, kvalita zpracování i tvar všech částí, s kterými přijdou ruce řidiče do kontaktu. Samozřejmostí je u Mazdy manuální převodovka s mimořádně přesnou kulisou řazení.

Přední řada sedadel patří ve střední třídě k průměru co do prostoru, potěší ale příjemně sportovnějším posazem. Vzadu dokázala Mazda vykouzlit hodně místa, a to i u sedanu s výrazně klesající střechou. Na prostor pro hlavu si nebudou stěžovat ani dlouháni.

Zavazadlový prostor kombi se chlubí chytrou integrovanou roletkou (známe už z minulé generace) a objemem 522 litrů. My jsme naměřili na délku 107 cm, mezi podběhy 103 cm a pod roletkou 46 cm na výšku. Nakládací hrana je rozumných 60 cm nad zemí, Mazda ale opět chybuje s příliš malým úhlem otevření pátých dveří. Takže pozor na hlavu!

Celkem Mazda nabídne pět motorů nové řady SkyActiv, každý s pohonem předních kol a volbou mezi manuální a automatickou převodovkou.

Mazda 6 - technická data
Zážehové motory
Motor2,0G2,5G
Převodovka6M (6A)6M (6A)6A
Zdvihový objem [cm3]199819982488
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]107/6000121/6000141/5700
Největší toč. mom. [Nm/min-1]210/4000210/4000256/3250
Max. rychlost [km/h]208 (207)216 (209)223
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,5 (10,5)9,1 (10,1)7,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,5 (5,9)6,0 (6,0)6,3
Vznětové motory
Motor2,2D2,2D eco
Převodovka6M (6A)6M (6A)6M
Zdvihový objem [cm3]219121912191
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/4500129/4500110/4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/2000420/2000380/2000
Max. rychlost [km/h]211 (204)223 (216)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,0 (9,8)7,8 (8,4)9,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,1 (4,8)4,5 (4,8)3,9

Vstoupit do diskuze (80)