Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6: První živé dojmy

Diskuze (80)
Po odchodu Alfy Romeo 159 někdo konečně postavil další opravdu pěkné kombi střední třídy.

Kombi a sedany střední třídy, to jsou dnes většinou pragmaticky navržená mohutná auta. O oslnivý design u nich totiž tolik nejde, důležitá je praktická stránka. Najdou se ale světlé výjimky, tou poslední byla Alfa Romeo 159.

Teď přichází Mazda s třetí generací své šestkové řady, která ukazuje, že strhující design stále není mrtvý. V době, kdy se auta roztahují do všech stran, a kapoty motorů kvůli ochraně chodců šplhají do nesmyslných výšin, postavili Japonci auto bez stylistických nedostatků.

Přední část se inspiruje u SUV CX-5, širší a nižší maska chladiče na šestce ale samozřejmě vypadá ještě o pořádný kus lépe. Chválíme sportovně tvarovanou kapotu i správný poměr velikosti kola a výšky předního blatníku.

Sportovně elegantní profil zakončuje u kombi atraktivně střižená záď. U sedanu střecha klesá velmi plynule a volně přechází do dlouhého zadního převisu. Důsledně zaoblené tvary zadních partií sedanu jsou zřejmě úlitbou americkým zákazníkům, výsledek ale vypadá dobře. Jen až moc neevropsky…

Mimochodem, sedan s délkou 4865 mm je o 65 mm delší než kombi. Důvodem je mimo jiné delší rozvor, sedan má mezi nápravami 2830 mm, kombi si vystačí s 2750 mm. Ano, většinou to bývá s prodloužením rozvoru naopak.

Uvnitř je tento rozdíl pochopitelně znát. Kombi ale část ztracených centimetrů dohání posunutím zadních sedadel blíž k zadní nápravě.

Interiér je odvozený od loňské novinky CX-5. To znamená moderní a střízlivý styl bez ergonomických přehmatů. Potěší výhled z vozu, kvalita zpracování i tvar všech částí, s kterými přijdou ruce řidiče do kontaktu. Samozřejmostí je u Mazdy manuální převodovka s mimořádně přesnou kulisou řazení.

Přední řada sedadel patří ve střední třídě k průměru co do prostoru, potěší ale příjemně sportovnějším posazem. Vzadu dokázala Mazda vykouzlit hodně místa, a to i u sedanu s výrazně klesající střechou. Na prostor pro hlavu si nebudou stěžovat ani dlouháni.

Zavazadlový prostor kombi se chlubí chytrou integrovanou roletkou (známe už z minulé generace) a objemem 522 litrů. My jsme naměřili na délku 107 cm, mezi podběhy 103 cm a pod roletkou 46 cm na výšku. Nakládací hrana je rozumných 60 cm nad zemí, Mazda ale opět chybuje s příliš malým úhlem otevření pátých dveří. Takže pozor na hlavu!

Celkem Mazda nabídne pět motorů nové řady SkyActiv, každý s pohonem předních kol a volbou mezi manuální a automatickou převodovkou.

Mazda 6 - technická data
Zážehové motory
Motor2,0G2,5G
Převodovka6M (6A)6M (6A)6A
Zdvihový objem [cm3]199819982488
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]107/6000121/6000141/5700
Největší toč. mom. [Nm/min-1]210/4000210/4000256/3250
Max. rychlost [km/h]208 (207)216 (209)223
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,5 (10,5)9,1 (10,1)7,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,5 (5,9)6,0 (6,0)6,3
Vznětové motory
Motor2,2D2,2D eco
Převodovka6M (6A)6M (6A)6M
Zdvihový objem [cm3]219121912191
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/4500129/4500110/4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/2000420/2000380/2000
Max. rychlost [km/h]211 (204)223 (216)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,0 (9,8)7,8 (8,4)9,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,1 (4,8)4,5 (4,8)3,9

Diskuze (80)
Avatar - petr164
24. 10. 2012 09:40
Re: Opravdu pěkné kombi
Míco, design je o souladu tvarů a funkcí, což trochu omezuje pseudoinovativní výkřiky některých takydesignerů. Principy se nemění, pokud to má jezdit na čtyřech kolech na silnici. Red Dot se toho celkem úspěšně drží a dělá dobře.
Avatar - petr164
24. 10. 2012 09:35
Strhující design? Sladké sny!
Oproti AR 159 je nová šestka stylisticky negací principů dynamických linií, rozložení hmot a proporcionality tvarů. Začíná to předimenzovaným čelním nasávacím otvorem s hranou nesmyslně vysoko, pokračuje předními blatníky v linii 40. let a končí profilem bočních oken. Kde jsi, Laurensi van den Ackere?
2. 10. 2012 08:38
...
Exteriér perfektný, interiér tiež až na tú navigáciu... také sa predsa dávali pred 10timi rokmi, škoda, kazí to ináč dobrý dojem... :-O
Avatar - Choochoo
1. 10. 2012 12:49
Re: spotřeba
Nejde o bryle, jde o objektivitu. To tvoje kaficko je horsi zrychleni a maximalka stejna. Kde je ten motor teda tak extra dobry? Ono to muze byt taky tak, ze do 4 tis stejne a po 4 tis. jine kaficko u Hondy ;-) Pokud vezmu tve tvrzeni, ze do 4tis. nic, tak od 4 do 7 to musi byt v Civicu raketa, aby to ten 2,0MZR udelalo o skor 2s na 100, ze by to tedy tahlo od 4tis jako 2,2MPS??? Tve tvrzeni mi pripomina bludy ohledne ukrtynych tahu 1,2 TSI, kdy vychvalovany Rapid ma pomalu o 3-6s horsi pruzne zrychleni na 4 a 5 kvalt. Ono to hlavne nechce hodnotit subjektivne, pac jinak bych rekl ze kamosovo Beanova MINI s 1,0l leti tak 250km/h a dle revu ma tak 250koni ;-)
Jine kaficko tady bude asi akorat tak 2,2MPS, ale jinak neni o cem.
Jinak dlouhy trasy dle predpisu 5,6-6,2l a dlouhodoba nejakych 6,2l na 17" sirky 225, coz je vice nez dobre.

Jinak hodnoceni z nejakeho testu:
Zrychlení 0-100 km/h benzinový dvoulitr zvládne za 10,4 sekundy, což je o dvě sekundy rychleji, než nejslabší 1.6 MZR, ale zároveň více než o sekundu pomaleji, než stejně silný naftový čtyřválec 2.2 MZR-CD.
Zrychlení z nuly na stovku rozhodně neřekne o dynamice auta vše, ale významně napoví. Jízda s Mazdou3 2.0 MZR tedy může být dost svižná, obzvlášť v otáčkách nad 4000 ot./min, kde zanedlouho vrcholí točivý moment. Ani s vytočeným motorem ale rozhodně nečekejte žádné výkony hot hatche. A pokud se pohybujete v otáčkách nižších, je potřeba počítat s daleko rozvážnější akcelerací. Odstupňování je bezchybné a z šestého převodu by měla teoreticky profitovat i spotřeba. Bohužel, v našem testu se taková hypotéza nepotrvdila, neboť jsme jezdili kolem 12 l/100 km, což považujeme u tak malého auta za hrubě vysoký výsledek.

Nebo staci porovnat v tabulce hodnoceni s tahem v nizsich otackach a vykonem.
[odkaz]

Takze kdyz to shrnu, tak sedí věta:
"Každopádně předsevzetí pokořit s 1.8 většinou konkurenčních dvoulitrů splnila Honda do puntíku."
Avatar - El_Scorpio
1. 10. 2012 12:21
Re: Auto pro řidiče
Ja by som to s tou SUPERlahkou konstrukciou tak neprehanal. Mam Mondeo 2006 a vo vybave Ghia vazi 1378 kg. Pokial mi je zname, Mazda bude v zaklade vazit 1340 kg. Cize az tak uzasne to nevidim. Samozrejme to, ze konkurencia trpi znacnou nadvahou (napr. Insignia) je uz ina vec, ale samozrejme "Skyactive" projekt je dobra vec.