Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6: První živé dojmy

27. 9. 2012 • 04:51
27
80
Zobrazit náhledy (27)
Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6
Po odchodu Alfy Romeo 159 někdo konečně postavil další opravdu pěkné kombi střední třídy.

Kombi a sedany střední třídy, to jsou dnes většinou pragmaticky navržená mohutná auta. O oslnivý design u nich totiž tolik nejde, důležitá je praktická stránka. Najdou se ale světlé výjimky, tou poslední byla Alfa Romeo 159.

Teď přichází Mazda s třetí generací své šestkové řady, která ukazuje, že strhující design stále není mrtvý. V době, kdy se auta roztahují do všech stran, a kapoty motorů kvůli ochraně chodců šplhají do nesmyslných výšin, postavili Japonci auto bez stylistických nedostatků.

Přední část se inspiruje u SUV CX-5, širší a nižší maska chladiče na šestce ale samozřejmě vypadá ještě o pořádný kus lépe. Chválíme sportovně tvarovanou kapotu i správný poměr velikosti kola a výšky předního blatníku.

Sportovně elegantní profil zakončuje u kombi atraktivně střižená záď. U sedanu střecha klesá velmi plynule a volně přechází do dlouhého zadního převisu. Důsledně zaoblené tvary zadních partií sedanu jsou zřejmě úlitbou americkým zákazníkům, výsledek ale vypadá dobře. Jen až moc neevropsky…

Mimochodem, sedan s délkou 4865 mm je o 65 mm delší než kombi. Důvodem je mimo jiné delší rozvor, sedan má mezi nápravami 2830 mm, kombi si vystačí s 2750 mm. Ano, většinou to bývá s prodloužením rozvoru naopak.

Uvnitř je tento rozdíl pochopitelně znát. Kombi ale část ztracených centimetrů dohání posunutím zadních sedadel blíž k zadní nápravě.

Interiér je odvozený od loňské novinky CX-5. To znamená moderní a střízlivý styl bez ergonomických přehmatů. Potěší výhled z vozu, kvalita zpracování i tvar všech částí, s kterými přijdou ruce řidiče do kontaktu. Samozřejmostí je u Mazdy manuální převodovka s mimořádně přesnou kulisou řazení.

Přední řada sedadel patří ve střední třídě k průměru co do prostoru, potěší ale příjemně sportovnějším posazem. Vzadu dokázala Mazda vykouzlit hodně místa, a to i u sedanu s výrazně klesající střechou. Na prostor pro hlavu si nebudou stěžovat ani dlouháni.

Zavazadlový prostor kombi se chlubí chytrou integrovanou roletkou (známe už z minulé generace) a objemem 522 litrů. My jsme naměřili na délku 107 cm, mezi podběhy 103 cm a pod roletkou 46 cm na výšku. Nakládací hrana je rozumných 60 cm nad zemí, Mazda ale opět chybuje s příliš malým úhlem otevření pátých dveří. Takže pozor na hlavu!

Celkem Mazda nabídne pět motorů nové řady SkyActiv, každý s pohonem předních kol a volbou mezi manuální a automatickou převodovkou.

Mazda 6 - technická data
Zážehové motory
Motor2,0G2,5G
Převodovka6M (6A)6M (6A)6A
Zdvihový objem [cm3]199819982488
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]107/6000121/6000141/5700
Největší toč. mom. [Nm/min-1]210/4000210/4000256/3250
Max. rychlost [km/h]208 (207)216 (209)223
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,5 (10,5)9,1 (10,1)7,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,5 (5,9)6,0 (6,0)6,3
Vznětové motory
Motor2,2D2,2D eco
Převodovka6M (6A)6M (6A)6M
Zdvihový objem [cm3]219121912191
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]110/4500129/4500110/4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]380/2000420/2000380/2000
Max. rychlost [km/h]211 (204)223 (216)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,0 (9,8)7,8 (8,4)9,1
Komb. spotřeba [l/100 km]4,1 (4,8)4,5 (4,8)3,9

Témata
Avatar - petr164
24. 10. 2012 09:40
Re: Opravdu pěkné kombi
Míco, design je o souladu tvarů a funkcí, což trochu omezuje pseudoinovativní výkřiky některých takydesignerů. Principy se nemění, pokud to má jezdit na čtyřech kolech na silnici. Red Dot se toho celkem úspěšně drží a dělá dobře.
Avatar - petr164
24. 10. 2012 09:35
Strhující design? Sladké sny!
Oproti AR 159 je nová šestka stylisticky negací principů dynamických linií, rozložení hmot a proporcionality tvarů. Začíná to předimenzovaným čelním nasávacím otvorem s hranou nesmyslně vysoko, pokračuje předními blatníky v linii 40. let a končí profilem bočních oken. Kde jsi, Laurensi van den Ackere?
2. 10. 2012 08:38
...
Exteriér perfektný, interiér tiež až na tú navigáciu... také sa predsa dávali pred 10timi rokmi, škoda, kazí to ináč dobrý dojem... :-O
Avatar - Choochoo
1. 10. 2012 12:49
Re: spotřeba
Nejde o bryle, jde o objektivitu. To tvoje kaficko je horsi zrychleni a maximalka stejna. Kde je ten motor teda tak extra dobry? Ono to muze byt taky tak, ze do 4 tis stejne a po 4 tis. jine kaficko u Hondy ;-) Pokud vezmu tve tvrzeni, ze do 4tis. nic, tak od 4 do 7 to musi byt v Civicu raketa, aby to ten 2,0MZR udelalo o skor 2s na 100, ze by to tedy tahlo od 4tis jako 2,2MPS??? Tve tvrzeni mi pripomina bludy ohledne ukrtynych tahu 1,2 TSI, kdy vychvalovany Rapid ma pomalu o 3-6s horsi pruzne zrychleni na 4 a 5 kvalt. Ono to hlavne nechce hodnotit subjektivne, pac jinak bych rekl ze kamosovo Beanova MINI s 1,0l leti tak 250km/h a dle revu ma tak 250koni ;-)
Jine kaficko tady bude asi akorat tak 2,2MPS, ale jinak neni o cem.
Jinak dlouhy trasy dle predpisu 5,6-6,2l a dlouhodoba nejakych 6,2l na 17" sirky 225, coz je vice nez dobre.

Jinak hodnoceni z nejakeho testu:
Zrychlení 0-100 km/h benzinový dvoulitr zvládne za 10,4 sekundy, což je o dvě sekundy rychleji, než nejslabší 1.6 MZR, ale zároveň více než o sekundu pomaleji, než stejně silný naftový čtyřválec 2.2 MZR-CD.
Zrychlení z nuly na stovku rozhodně neřekne o dynamice auta vše, ale významně napoví. Jízda s Mazdou3 2.0 MZR tedy může být dost svižná, obzvlášť v otáčkách nad 4000 ot./min, kde zanedlouho vrcholí točivý moment. Ani s vytočeným motorem ale rozhodně nečekejte žádné výkony hot hatche. A pokud se pohybujete v otáčkách nižších, je potřeba počítat s daleko rozvážnější akcelerací. Odstupňování je bezchybné a z šestého převodu by měla teoreticky profitovat i spotřeba. Bohužel, v našem testu se taková hypotéza nepotrvdila, neboť jsme jezdili kolem 12 l/100 km, což považujeme u tak malého auta za hrubě vysoký výsledek.

Nebo staci porovnat v tabulce hodnoceni s tahem v nizsich otackach a vykonem.
[odkaz]

Takze kdyz to shrnu, tak sedí věta:
"Každopádně předsevzetí pokořit s 1.8 většinou konkurenčních dvoulitrů splnila Honda do puntíku."
Avatar - El_Scorpio
1. 10. 2012 12:21
Re: Auto pro řidiče
Ja by som to s tou SUPERlahkou konstrukciou tak neprehanal. Mam Mondeo 2006 a vo vybave Ghia vazi 1378 kg. Pokial mi je zname, Mazda bude v zaklade vazit 1340 kg. Cize az tak uzasne to nevidim. Samozrejme to, ze konkurencia trpi znacnou nadvahou (napr. Insignia) je uz ina vec, ale samozrejme "Skyactive" projekt je dobra vec.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku