TEST Mazda 6 Wagon: Online jízdní dojmy
Ještě než vydáme velký redakční test, můžete si přečíst naše první české dojmy:
Aktualizováno 18:03 Mazda už parkuje v redakční garáži, testování bude pokračovat dál a výsledek v tradičním formátu si na Auto.cz přečtete již za pár dní. Zatím jsou naše dojmy velmi pozitivní, nemáme výhrady ani k vnitřnímu prostoru, ani k jízdním vlastnostem. Tak vyvážený podvozek abychom dnes ve střední třídě pohledali. Šestka má velmi přesné a komunikativní řízení, téměř nezná nedotáčivost a na dálnici je i přes nízkou pohotovostní hmotnost stabilní. Mimochodem, pochválit musíme i velmi účinné ostřikovače, které rozpráší kapalinu po velké části plochy čelního skla.
Aktualizováno 17:15 I když jsou tři stupně nad nulou, systém i-stop odmítá pracovat a motor se na semaforech nezastaví. Automobil má provozní teplotu, ujeli jsme bez zastavení více než třicet kilometrů.
Aktualizováno 16:54 Na zadních sedadlech cestující nedostatkem místa rozhodně netrpí, před koleny i nad hlavou je centimetrů dostatek. Madla dveří jsou, stejně jako vpředu, zhruba uprostřed výplně dveří, což nemusí každému vyhovovat. Sedáky jsou o něco měkčí, než třeba u vozů německé provenience, posezení je tak spíše francouzsky nadýchané. Sklon sedáku by mohl být ještě o kousek větší, přesto je podepření kolen výborné. Zadní strana předních sedadel je celá měkká, takže můžete bez obav z otlačených kolen naložit i opravdové dlouhány.
Aktualizováno 16:32 Ještě se na chvíli vraťme k interiéru, respektive k dojmům z předních sedadel (k těm zadním se ještě dostaneme). Středový tunel je v oblasti kolen obložen tvrdým plastem, jak to tak už bývá, krásně měkká je jen horní část palubní desky. Ničemu to ale nevadí, nejsou zde žádné výstupky a tak do kolene nic netlačí. Líbí se nám polstrování středové i dveřní loketní opěrky, je příjemně nadýchané. Sedák dobře podpírá stehna a opěradlo nabízí slušné boční vedení. Stejná příjemná látka, připomínající mix neoprénu s mikroplyšem, zdobí i svislé výplně dveří, loketní opěrky jsou kožené.
Aktualizováno 16:10 Zatím jsme s vozem ujeli zhruba sto kilometrů a palubní počítač ukazuje spotřebu 6,5 litru nafty na 100 km. V tom je však nejen asi deset kilometrů jízdy v obci, ale také měření dynamických vlastností a manipulování s autem při focení exteriéru.
Aktualizováno 16:01 Nepraktický detail: stejně jako v minulé Mazdě 6 nelze při nastartovaném motoru odemknout zavazadlový prostor. Když spolujezdec vystoupí a chce si vzít něco z kufru, řidič musí zatáhnout ruční brzdu nebo tlačítkem vypnout motor.
Aktualizováno 15:25 Již na 17palcových kolech, dodávaných standardně od základní výbavy, je Šestka poměrně tvrdá. Jízda je díky měkčím pružinám plavná, tuhé tlumiče, které jsou nezbytné pro dobrou ovladatelnost, ale můžou za to, že krátké nerovnosti podvozek úplně nedotlumí. Tím se potvrzuje naše zkušenost z Portugalska – Mazda na 19tkách vypadá hezky, ale velká kola jsou z pohledu kvality jízdy zbytečným luxusem.
Rozměry interiéru | Mazda6 sedan | Mazda6 kombi |
Šířka vpředu [cm] | 152 | 152 |
Délka sedáku vpředu [cm] | 47 | 47 |
Výška opěradla vpředu [cm] | 66 | 66 |
Výška nad sedadlem vpředu [cm] | 100 | 100 |
Šířka vzadu [cm] | 148 | 148 |
Délka sedáku vzadu [cm] | 45 | 46 |
Výška opěradla vzadu [cm] | 71 | 72 |
Výška nad sedadlem vzadu [cm] | 92 | 100 |
Výška sedáku nad podlahou vzadu [cm] | 34 | 33 |
Hrana kufru nad zemí [cm] | 71 | 61 |
Délka kufru [cm] | 111 | 101 |
Šířka kufru [cm] | 102 | 101 |
Aktualizováno Elektrický posilovač řízení má dobré naladění: je citlivý, nemá vůli kolem středové polohy a reaguje i na malé pootočení volantu. Řidič skrz volant poměrně dobře cítí, co se s autem děje. V této disciplíně Mazda patří určitě na špičku svého segmentu.
Aktualizováno Na rovném úseku silnice jsme změřili akceleraci dieselové Mazdy. Průměr naměřených hodnot najdete v následující tabulce.
Mazda 6 Wagon 2,2D AT - naměřená akcelerace | |
Zrychlení | naměřená hodnota |
0-50 km/h [s] | 3,7 |
0-60 km/h [s] | 4,6 |
0-100 km/h [s] | 10,0 |
Aktualizováno Pár slov k interiéru: To nejdůležitější v kabině je samozřejmě volant. Mazda zvolila anatomicky tvarovaný věnec s přiměřenou tloušťkou a jemným koženým potahem. Na volantu jsme napočítali devět ovladačů, přičemž šest z nich má dvě polohy. Díky tomu může řidič ovládat tempomat, rádio, palubní počítač a hands-free bez toho, aby musel sundat ruce z volantu. I když řídíme automat, chybí mu pádla, ta se dodávají až pro nejvyšší výbavu Revolution.
Trošku nás zklamala černobílá grafika palubního počítače. To evropské značky dávají i do levnějších modelů kvalitnější displeje. Z nejlepších není ani vestavěná navigace, jenže zařízení od TomTomu u Mazdy stojí jen 12.500 Kč, to těžko hledá konkurenci.
Před řidičovým levým kolenem je šest tlačítek, stejně jako v CX-5. Ovládají důležité pomocníky pomocníky: adaptivní natáčení světel v zatáčkách, stabilizační systém, asistenta mrtvého úhlu, asistenta jízdy v pruzích, systém vypínání motoru i-stop a nastavení tlaku pneumatik.
Aktualizováno Vyrazili jsme s Mazdou z Ruzyně směrem na západ po D5. Základní diesel v běžných dálničních rychlostech zrychluje suverénně, převodovka ho zbytečně nesvazuje. Při 130 km/h točí na šestku 2400 otáček, při plném sešlápnutí plynu a podřazení se ale automat nebojí pustit až k pěti tisícům. Motor je napříč celým spektrem tichý a má klidný běh. Kabinou nevýrazněji prostupuje aerodynamický hluk, je ale slušně utlumený a nijak neruší při hovoru.
Aktualizováno Konečně se k nám dostalo "naše" šedomodré kombi na sedmnáctipalcových litých kolech (ta jsou mimochodem už v základní výbavě!). A hned máme dva postřehy: vůz má překvapivě dobrý rejd, což se při vyjíždění z přeplněného parkoviště hodí. Bohužel méně nadšeni jsme z odkládacích prostor: do schránky před spolujezdcem se tvrdé desky formátu A4 nevejdou a v předních i zadních dveřích je místo pouze pro jednu velkou PET lahev. Jediné místo, kam je bezpečně umístit, tak je v zadní kapse opěradel a tedy spíše v dosahu zadních cestujících.