Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6 Wagon: Online jízdní dojmy

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 26. 2. 2013
26
451
Zobrazit náhledy (26)
Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6 Mazda 6
jaké jsou naše první pocity z jízdy novou Mazdou 6, vznětovým motorem a karoserií kombi po českých silnicích?

Ještě než vydáme velký redakční test, můžete si přečíst naše první české dojmy:

360p240p480p720p

Aktualizováno 18:03 Mazda už parkuje v redakční garáži, testování bude pokračovat dál a výsledek v tradičním formátu si na Auto.cz přečtete již za pár dní. Zatím jsou naše dojmy velmi pozitivní, nemáme výhrady ani k vnitřnímu prostoru, ani k jízdním vlastnostem. Tak vyvážený podvozek abychom dnes ve střední třídě pohledali. Šestka má velmi přesné a komunikativní řízení, téměř nezná nedotáčivost a na dálnici je i přes nízkou pohotovostní hmotnost stabilní. Mimochodem, pochválit musíme i velmi účinné ostřikovače, které rozpráší kapalinu po velké části plochy čelního skla.

Aktualizováno 17:15 I když jsou tři stupně nad nulou, systém i-stop odmítá pracovat a motor se na semaforech nezastaví. Automobil má provozní teplotu, ujeli jsme bez zastavení více než třicet kilometrů.

Aktualizováno 16:54 Na zadních sedadlech cestující nedostatkem místa rozhodně netrpí, před koleny i nad hlavou je centimetrů dostatek. Madla dveří jsou, stejně jako vpředu, zhruba uprostřed výplně dveří, což nemusí každému vyhovovat. Sedáky jsou o něco měkčí, než třeba u vozů německé provenience, posezení je tak spíše francouzsky nadýchané. Sklon sedáku by mohl být ještě o kousek větší, přesto je podepření kolen výborné. Zadní strana předních sedadel je celá měkká, takže můžete bez obav z otlačených kolen naložit i opravdové dlouhány.

mazda jizdnidojmy novemodely mazda jizdnidojmy novemodely

mazda jizdnidojmy novemodely mazda jizdnidojmy novemodely

Aktualizováno 16:32 Ještě se na chvíli vraťme k interiéru, respektive k dojmům z předních sedadel (k těm zadním se ještě dostaneme). Středový tunel je v oblasti kolen obložen tvrdým plastem, jak to tak už bývá, krásně měkká je jen horní část palubní desky. Ničemu to ale nevadí, nejsou zde žádné výstupky a tak do kolene nic netlačí. Líbí se nám polstrování středové i dveřní loketní opěrky, je příjemně nadýchané. Sedák dobře podpírá stehna a opěradlo nabízí slušné boční vedení. Stejná příjemná látka, připomínající mix neoprénu s mikroplyšem, zdobí i svislé výplně dveří, loketní opěrky jsou kožené.

Aktualizováno 16:10 Zatím jsme s vozem ujeli zhruba sto kilometrů a palubní počítač ukazuje spotřebu 6,5 litru nafty na 100 km. V tom je však nejen asi deset kilometrů jízdy v obci, ale také měření dynamických vlastností a manipulování s autem při focení exteriéru.

mazda jizdnidojmy novemodely mazda jizdnidojmy novemodely

Aktualizováno 16:01 Nepraktický detail: stejně jako v minulé Mazdě 6 nelze při nastartovaném motoru odemknout zavazadlový prostor. Když spolujezdec vystoupí a chce si vzít něco z kufru, řidič musí zatáhnout ruční brzdu nebo tlačítkem vypnout motor.

Aktualizováno 15:25 Již na 17palcových kolech, dodávaných standardně od základní výbavy, je Šestka poměrně tvrdá. Jízda je díky měkčím pružinám plavná, tuhé tlumiče, které jsou nezbytné pro dobrou ovladatelnost, ale můžou za to, že krátké nerovnosti podvozek úplně nedotlumí. Tím se potvrzuje naše zkušenost z Portugalska – Mazda na 19tkách vypadá hezky, ale velká kola jsou z pohledu kvality jízdy zbytečným luxusem.

Rozměry interiéruMazda6 sedanMazda6 kombi
Šířka vpředu [cm]152152
Délka sedáku vpředu [cm]4747
Výška opěradla vpředu [cm]6666
Výška nad sedadlem vpředu [cm]100100
Šířka vzadu [cm]148148
Délka sedáku vzadu [cm]4546
Výška opěradla vzadu [cm]7172
Výška nad sedadlem vzadu [cm]92100
Výška sedáku nad podlahou vzadu [cm]3433
Hrana kufru nad zemí [cm]7161
Délka kufru [cm]111101
Šířka kufru [cm]102101

Aktualizováno Elektrický posilovač řízení má dobré naladění: je citlivý, nemá vůli kolem středové polohy a reaguje i na malé pootočení volantu. Řidič skrz volant poměrně dobře cítí, co se s autem děje. V této disciplíně Mazda patří určitě na špičku svého segmentu.

Aktualizováno Na rovném úseku silnice jsme změřili akceleraci dieselové Mazdy. Průměr naměřených hodnot najdete v následující tabulce.

Mazda 6 Wagon 2,2D AT - naměřená akcelerace
Zrychlenínaměřená hodnota
0-50 km/h [s]3,7
0-60 km/h [s]4,6
0-100 km/h [s]10,0

Aktualizováno Pár slov k interiéru: To nejdůležitější v kabině je samozřejmě volant. Mazda zvolila anatomicky tvarovaný věnec s přiměřenou tloušťkou a jemným koženým potahem. Na volantu jsme napočítali devět ovladačů, přičemž šest z nich má dvě polohy. Díky tomu může řidič ovládat tempomat, rádio, palubní počítač a hands-free bez toho, aby musel sundat ruce z volantu. I když řídíme automat, chybí mu pádla, ta se dodávají až pro nejvyšší výbavu Revolution.

Trošku nás zklamala černobílá grafika palubního počítače. To evropské značky dávají i do levnějších modelů kvalitnější displeje. Z nejlepších není ani vestavěná navigace, jenže zařízení od TomTomu u Mazdy stojí jen 12.500 Kč, to těžko hledá konkurenci.

Před řidičovým levým kolenem je šest tlačítek, stejně jako v CX-5. Ovládají důležité pomocníky pomocníky: adaptivní natáčení světel v zatáčkách, stabilizační systém, asistenta mrtvého úhlu, asistenta jízdy v pruzích, systém vypínání motoru i-stop a nastavení tlaku pneumatik.

mazda jizdnidojmy novemodely mazda jizdnidojmy novemodely

Aktualizováno Vyrazili jsme s Mazdou z Ruzyně směrem na západ po D5. Základní diesel v běžných dálničních rychlostech zrychluje suverénně, převodovka ho zbytečně nesvazuje. Při 130 km/h točí na šestku 2400 otáček, při plném sešlápnutí plynu a podřazení se ale automat nebojí pustit až k pěti tisícům. Motor je napříč celým spektrem tichý a má klidný běh. Kabinou nevýrazněji prostupuje aerodynamický hluk, je ale slušně utlumený a nijak neruší při hovoru.

Aktualizováno Konečně se k nám dostalo "naše" šedomodré kombi na sedmnáctipalcových litých kolech (ta jsou mimochodem už v základní výbavě!). A hned máme dva postřehy: vůz má překvapivě dobrý rejd, což se při vyjíždění z přeplněného parkoviště hodí. Bohužel méně nadšeni jsme z odkládacích prostor: do schránky před spolujezdcem se tvrdé desky formátu A4 nevejdou a v předních i zadních dveřích je místo pouze pro jednu velkou PET lahev. Jediné místo, kam je bezpečně umístit, tak je v zadní kapse opěradel a tedy spíše v dosahu zadních cestujících.

mazda jizdnidojmy novemodely mazda jizdnidojmy novemodely

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Komediant GTI (a ini) a PRAVDA O SEDAKU
| 1. 3. 2013
Totalna blbost, len dement tomu moze verit.
KUFR
| 28. 2. 2013
Přesně. Za jízdy tě může maximálně zajímat dětská pojistka. Ale rozjezd slouží jako dobrý signál k uzamknutí - už nic dalšího nakládat nebudu. Otevření dveří zase pro odemčení - někdo jde z auta, možná něco bude potřebovat. A pro exotičtější situace máš manuální ovládání - někoho chceš nabrat, tak mu musíš odemknout, nebo vystoupí a ty pak nejedeš hned pryč, tak si musíš zamknout. Velkou část situací však úspěšně pokryje automatika.

Pokud tam je automatické uzamykání, tak mi přijde zbytečné do toho plést brzdu. Systém už dál nevylepší. Pokud tam není, tak tam prostě chybí, protože nechrání jen kufr.

Někdy je zábava tyhle zamykací systémy zkoušet. Třeba automatické uzamknutí, když odejdeš od auta (které bývá podmíněné tím, že v autě nikdo nesedí, což může být sranda, když necháš těžkou tašku na sedadle :-) ). Když se chceš na automatiku spoléhat, je dobré ji vyzkoušet. :-)
KUFR
| 28. 2. 2013
Já si zase říkám, že když už auto jede, tak je úplně fuk, zda je zamklé nebo ne, Ani si moc nevybavuji situaci, kdy by zamklé auto za jízdy mělo kdovíjaký význam. Já si ho za jízdy zamykal ručně jen proto, že když někde zastavím, tak budu ochráněn před nezvanými hosty právě tehdy, když zrovna nejedu :-) .
Komediant GTI (a ini) a PRAVDA O SEDAKU
| 28. 2. 2013
Znova pro natvrdlé: Délku sedáku měřili jak u Octavie, tak u Mazdy ti samí. Dá se předpokládat, že použili stejné měřidlo i stejnou metodu.
Že vyhrála Octavie, to je především vaše schíza. :-!
Komediant GTI (a ini) a PRAVDA O SEDAKU
| 28. 2. 2013
Blbost, že nesouhlasím s tvým pubertálním pohledem na svět, neznačí, že někoho napadám. Jen se prostě divím, jak někdo může vyrukovat na světlo boží s takovým infantilním názorem.
Nic víc.
Až dospěješ, pochopíš to. Neb se ti názory kapku, změní. No, kapku, většinou se obrátí o 180°. ;-)

PS: A Mazda, ta je mi vcelku jedno, je to dle mého nejpovedenější japonský střednětřídní vůz, ale na evropskou prémii, která mne oslovuje, nemá. V ničem. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku