TEST Mazda 6 Wagon vs. Škoda Superb Combi – Fešanda proti praktikovi
Úvod, pořizovací náklady
Kombi střední třídy je nejen tajný sen mnohých českých chalupářů, ale také časté flotilové auto. K takovému automobilu však vedou různé cesty plné protikladů. Právě dvě taková zcela odlišná auta jsme se rozhodli porovnat. V jednom rohu ringu stojí praktická Škoda Superb Combi, proti ní je nažhavená stylová Mazda 6 Wagon.
Automobily jsme proti sobě postavili se vznětovým motorem pod kapotou. Co naplat, některým automobilovým fanouškům nafta nevoní, ve střední třídě ale prodeje turbodieselů dominují. Proto jsme sáhli po vznětovém agregátu, a to hned po tom nejsilnějším v nabídce. V případě Superbu je to 2.0 TDI se 140 kW, zatímco šestka sází na 2.2 Skyactiv-D o výkonu 129 kW.
Motory jsme porovnávali se samočinnou převodovkou, která je mezi zákazníky stále oblíbenější volbou. I v tomto ohledu se oba soupeři zásadním způsobem liší, Mazda používá tradiční automat s hydrodynamickým měničem, zatímco Škoda dvouspojkovou převodovku. Ještě na jeden zásadní rozdíl vás musíme připravit - Mazda do testu dorazila s pohonem všech kol, Superb pouze s přední poháněnou nápravou..
Jelikož porovnáváme automobily, které bývají používány vyšším managementem, otestovali jsme oba protivníky v tom nejluxusnějším provedení. Zkrátka jsme chtěli zjistit, co oba modely umí nabídnout. Zatímco v případě Mazdy se vrcholná verze jmenuje Revolution Top, Škoda pro takový model využívá historické označení Laurin & Klement.
Škoda levnější, Mazda s bohatší výbavou
Jak bylo řečeno v úvodu, auta do testu dorazila s odlišným pohonem - Mazda jako čtyřkolka, Škoda dvoukolka. Nejen u pořizovacích nákladů tak budeme sledovat opravdu porovnávatelné hodnoty, v tomto případě si tedy jako výchozí bod zvolíme testované motorizace, bez ohledu na poháněnou nápravu. Za testované 2.0 TDI (140 kW) Superbu Combi zaplatíte v základu 796.900 korun (verze Ambition), 2.2 Skyactiv-D (129 kW) pak přijde na 845.900 korun. Základní cena tohoto motoru je sice vyšší, Mazda se ale odvděčí více než slušnou výbavou, která zahrnuje i adaptivní tempomat, hlídání mrtvého úhlu nebo zadní vyhřívaná sedadla. Důvodem je fakt, že v tomto případě mluvíme o nejvyšší výbavě Revolution Top, v nižších verzích není možné 2.2 Skyactiv-D (129 kW) zakoupit. To 2.0 TDI (140 kW) je možné pořídit už od druhého stupně výbavy Ambition.
Pořizovací náklady | Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D/129 kW | Škoda Superb Combi 2.0 TDI/140 kW |
ZÁKLADNÍ CENA | ||
Motor a stupeň výbavy | Revolution Top/845.900 Kč | Ambition/796.900 Kč |
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY | ||
Samočinná převodovka [Kč] | 50.000 | 65.000 |
Automat + 4x4 [Kč] | 105.000 | 130.000 |
Adaptivní tempomat [Kč] | S | 17.200 |
Hlídání mrtvého úhlu [Kč] | S | 10.000 |
Klimatizace automatická duální [Kč] | S | S |
Kožené čalounění [Kč] | S | 48.000 |
Metalíza [Kč] | 14.900 | 16.900 |
Navigace [Kč] | 12.500 | 9.000 |
Střešní okno [Kč] | 19.000 | 34.700 |
Světlomety | LED | bi-xenon |
Vyhřívané čelní sklo [Kč] | - | 5.900 |
Zadní parkovací kamera [Kč] | S | 9.000 |
Zadní sedadla vyhřívaná [Kč] | S | 13.700 (včetně předních) |
SERVIS | ||
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] | 36.253/18.685 | 18.249/3.293 |
Přední/zadní nárazník [Kč] | 13.014/13.423 | 12.470/11.972 |
Přední blatník [Kč] | 6.178 | 6.289 |
Čelní sklo [Kč] | 17.828 | 9.448 |
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] | 4.656 | 2.687 + 345 |
Hodinová sazba v servisu [Kč] | 726 | 690 |
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč] | 25.871 | 20.771 |
ZÁRUKY | ||
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) | 3/3/12 | 2/3/12 |
Prodloužená záruka | 5/150.000 | 5/150.000 |
Škoda zase nabízí větší výběr v otázce příplatkové výbavy, pokud něco nechcete, zkrátka si to nekoupíte. To u Mazdy se ničemu nevyhnete, nabídka příplatkové výbavy je v jejím případě omezena jen na několik základních položek, jako je metalický lak, navigace nebo střešní okno. Naprostá většina prvků je shodných, Mazda ale umí nabídnout head-up displej a diodové světlomety, které jsou v Revolution Top dokonce standardem. Škoda se zase pochlubí vyhřívaným čelním sklem nebo zadními bočními airbagy (ovšem za příplatek), kolenní airbag řidiče je už standardem.
A jak jsou na tom oba vozy při srovnání vrcholných verzí? U Mazdy jsme stále u Revolution Top, v případě Superbu ale získáme model Laurin & Klement, který s 2.0 TDI (140 kW) a manuálem stojí 921.900 korun. Za tuto cenu zákazník dostane adaptivní podvozek nebo bezdotykové otevírání zavazadelníku, které Mazda neumí nabídnout. Kožené čalounění nebo adaptivní tempomat jsou pro Laurin & Klement i Revolution Top shodné. Navigace je pak u provedení Laurin & Klement standardem, zatímco u Mazdy se za něj i ve vrcholném modelu připlácí 12.500 korun.
Zájemci o samočinnou převodovku u Mazdy zaplatí rovných 50.000 korun a dostanou automat s hydrodynamickým měničem. Šestistupňové DSG Škody je dražší, přijde na 65.000 korun. Kombinace automatu a pohonu všech kol u šestky přijde na 105.000 korun, u Superbu si zákazník musí připlatit 130.000 korun. Ani jeden ze soupeřů nenabízí kombinaci testovaného motoru se čtyřkolkou a manuální převodovkou.
HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ | Mazda 6 Wagon | Škoda Superb Combi |
Základní cena | 7 | 8 |
Standardní výbava a příplatky | 9 | 7 |
Servis | 6 | 7 |
Záruky | 8 | 7 |
Průměr | 7,50 | 7,25 |
Design, interiér
Elegán vs. sporťák
Oba vozy v loňském roce prošly proměnou. Zatímco Mazda 6 byla jen lehce modernizována (hlavně v interiéru), Škoda Superb dorazila hned v nové generaci. Na jedné straně tu máme evoluci designérského jazyka Kodo, na druhé straně dosud nejluxusnější zpracování čistých linií a ostrých hran navržených týmem okolo Jozefa Kabaně.
Hodnocení designu je vždy subjektivní záležitost, přičemž právě v tomto případě je výběr hezčího auta těžkým oříškem. Škoda nabízí elegantní siluetu a povedené ostré hrany, které se nadmíru povedly. Ne náhodou je třetí generace Superbu považována za nejhezčí Škodovku poslední doby, ostatně proti předchozímu „jezevčíkovi“ je to velký krok vpřed. Takhle má praktický kombík vypadat!
V Mazdě 6 Wagon má ale Škoda soupeře těžké váhy. Dlouhatánská kapota, svalnaté blatníky a velice ostře tvarovaná příď znamená, že šestka patří mezi ta nejsportovnější kombi střední třídy na trhu. V rámci loňského faceliftu se ladily jen detaily, což dokazuje, že se tvary šestky velice povedly. Co naplat, mým favoritem z hlediska tvarů je Mazda, chápu ale i ty, kteří ukážou na Škodu.
Uvnitř oba konzervativní
Sportovní nádech si Mazda drží i uvnitř. Nízký posaz a pohled přes dlouhou kapotu stojí opravdu za to. Samotná palubní deska ale působí jednoduše, až stroze, ve srovnání se Superbem až trochu starosvětsky. Očekával bych třeba sportovní kulaté výdechy ventilace nebo jiné designérské koření. Alespoň ty velké kruhové budíky v kapličce s přístroji udávají sportovní tón.
mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo
V rámci loňské modernizace se měnila horní část palubní desky, která už nepůsobí tak mohutně. Displej multimediálního systému do ní již není zakomponován, ale je volně stojící, což interiér opticky odlehčuje. Multimediální systém má možná trochu zastaralou grafiku, funguje ale spolehlivě – jen to zadávání cíle u navigace by mohlo být intuitivnější. Sedmipalcová obrazovka je sice dotyková, během jízdy je ale nutné použít joystick na středovém tunelu. Mazda to zdůvodňuje zvýšením bezpečnosti.
K interiéru Japonce pak máme tři výhrady – startovací tlačítko umístěné na vrchu palubní desky není zrovna po ruce. Na dlouhých cestách se pak řidičům nebude líbit krátká středová loketní opěrka, které neposkytne dostatečnou oporu. Vadil nám i head-up displej, jednoduše tvořený pouze sklíčkem na vrchu kapličky s přístroji. U něj se nám nepodařilo najít takovou pozici zobrazení, abychom na zobrazené číslice viděli za všech okolností.
HODNOCENÍ DESIGNU | Mazda 6 Wagon | Škoda Superb Combi |
Vnější vzhled | 9 | 8 |
Vnitřní vzhled | 8 | 8 |
Zpracování | 8 | 8 |
Ergonomie | 8 | 9 |
Konektivita | 7 | 9 |
Průměr | 8,00 | 8,40 |
Při nástupu do Superbu řidič ihned zaznamená tlumené dovření dveří, zatímco u šestky se ozve poněkud plechový zvuk (na hmotnosti se u Mazdy zkrátka šetřilo všude). Kabina Superbu je jednoduše řešena, působí modernějším dojmem. Ovládání je přehledné, všechny ovladače jsou dobře po ruce. Displej multimediálního systému je umístěn níže než v Mazdě, mnohé informace se ale zobrazují i na obrazovce v kapličce přístrojů, a tak toto nižší umístění ničemu nevadí. Grafika je modernější a systém reaguje na pokyny rychleji než v Mazdě.
Milovníky obřích obrazovek pak potěší fakt, že multimediální systém Superbu může mít až osmipalcový displej (k dispozici je i 5“ a 6,5“). To v Mazdě je výhradně sedmipalcový. Zatímco digitální autorádio nabízení oba kombíky, Superb se může pochlubit i TV tunerem, připojením k LTE internetu nebo ovládáním infotainmentu pomocí tabletu.
mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo
Superb navíc boduje v chytrých prvcích, jako jsou speciální držáky na nápoje usnadňující otevírání lahví jednou rukou, možnost posunu sedadla spolujezdce ze zadní lavice či držáky na tablety.
Sedadla obou aut dobře obejmou těla řidiče, u Mazdy některým vyšším řidičům může vadit kratší sedák (má o tři centimetry méně než ve Škodě). Z obou aut je slušně vidět, v Superbu je ale snadnější odhadnout hranu zádě, zároveň zde ale zamrzí menší vnitřní zpětné zrcátko. Stejně jako v Mazdě jsou některé plasty levnějšího zpracování. Při porovnávání vrcholných verzí – Revolution Top vs. Laurin & Klement je ale potřeba říci, že mladoboleslavský model působí o něco luxusněji.
Z hlediska prostornosti na tom Mazda sama o sobě není nijak špatně, ani pasažéři vzadu se necítí stísněně, stačí ale přesednout do Superbu a zjistíte, že je na tom konkurent mnohem lépe. Obřímu prostoru na zadních sedadlech pomáhá výrazně delší rozvor – 2.841 mm je o 91 mm více než v případě Mazdy. Naopak výšku nad zadním sedákem jsme v obou vozech změřili shodnou (1000 mm).
Otevření pátých dveří ukáže u jednoho z testovaných aut pohled do průměrného prostoru, zatímco u druhého odhalí doslova obří prostor. I bez bližšího popisu jistě tušíte, který zavazadelník je ten obří... Číselně vyjádřeno má kufr Superbu Combi objem 660 litrů. Při objednání rezervního kola se sice zmenší na 619 litrů, tato hodnota ale stále 522 litrů Mazdy jasně deklasuje. Ne že by kufr japonského kombi při jízdě na dovolenou nestačil, se škodovkou ale máte možnost vzít si s sebou podstatně více bagáže.
Srovnání rozměrů zavazadlových prostorů | Mazda 6 Wagon | Škoda Superb Combi |
Objem zavazadelníku min/max [l] | 522/1648 | 660/1950 |
Výška nákladové hrany [cm] | 66 | 60 |
Výška pod otevřeným zadním víkem [cm] | 183 | 187 |
Výška x šířka vstupu do zavazadelníku [cm] | 85 x 104 | 90 x 108 |
Díky rozměrnému víku je navíc kufr mladoboleslavského kombíku lépe přístupný. Nakládací hrana je níže než u konkurenta, páté dveře se pak otevírají výše. Škoda navíc nabízí více možností, jak upevnit náklad. V Mazdě je alespoň praktická roletka oddělující zavazadelník od kabiny, která se hodí při plném naložení. Po sklopení zadních sedadel nevznikne ani v jednom z vozů schod, ložná plocha v Mazdě však není zcela rovná.
Superb boduje i v objemu palivové nádrže, která má 66 litrů. Mazda si v případě zaškrtnutí verze 4x4 musí vystačit s 52litrovou nádrží. Dvoukolka nabídne o 10 litrů více.
HODNOCENÍ INTERIÉRU | Mazda 6 Wagon | Škoda Superb Combi |
Prostornost | 8 | 10 |
Přední sedačky | 6 | 8 |
Zadní sedačky | 7 | 10 |
Kufr | 7 | 10 |
Variabilita | 8 | 9 |
Průměr | 7,20 | 9,40 |
Motor, jízdní vlastnosti
Dva litry proti 2,2litru
O mnoha odlišnostech mezi Mazdou 6 Wagon a Škodou Superb Combi jsme psali již v předchozích kapitolách a výrazným rozdílům se nevyhneme ani pod kapotou. V útrobách Mazdy pracuje dvakrát přeplňovaný vznětový čtyřválec 2.2 Skyactiv-D o výkonu 129 kW. To motor 2.0 TDI Superbu si musí vystačit se dvěma litry a jedním turbodmychadlem, jeho výkon se ale zastavil až na 140 kW. Pokud však srovnáme točivé momenty, zjistíme, že je na tom Mazda díky dvěma turbům a většímu objemu lépe – 420 N.m je o 20 N.m více než v případě mladoboleslavského kombíku.
Na papíře je jasně rychlejší Škoda, která boduje z hlediska akcelerace na stovku i maximální rychlosti (7,8 s vs. 9,1 s, respektive 233 km/h vs. 209 km/h), při běžné jízdě v reálném světě jsou ale obě auta pocitově stejně rychlá. Důvod hledejme hlavně ve dvouspojkové převodovce Superbu. Ta se kvůli spotřebě paliva snaží držet otáčky motoru co nejníže, což je zároveň jediné pásmo, kde testované TDI nemá moc síly. V nízkých otáčkách byste v Superbu klidně hádali, že sedíte ve slabší verzi se 110 kW, stačí se ale dostat nad 1800 otáček (nebo ještě lépe nad 3000 otáček) a je rázem jasno – tohle je skutečně 140kW verze. Změna převodů je rychlá a naprosto hladká, převodovka také hbitě reaguje na manuální pokyn.
To povedený 2,2litr Mazdy má díky dvojici turbodmychadel více než dostatek potence za všech podmínek. Táhne už od nějakých 1200 otáček a vydrží až daleko nad hranici 4000. Odhlučnění je sice na slabší úrovni než v Superbu, jednotka je ale krásně kultivovaná. To v Superbu se v otáčkách těsně nad volnoběhem dočkáte poněkud nepříjemného dunění. Výhodou Skyactivu-D je i fakt, že se obejde bez vstřikování močoviny.
mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo
Šestistupňový automat Mazdy sám o sobě řadí hladce, srovnání s DSG ale ukazuje občasné necitlivé chování. Ve městě někdy lehce zazmatkuje a drží nižší převod déle, než by bylo nutné. Také na manuální pokyn páčkou pod volantem nereaguje zrovna hbitě. Navíc nabízí jen jeden automatický režim, alternativou je pouze přepnutí do manuálního módu. U něj ale potěší, že řazení nechává zcela na bedrech řidiče – při atakování červeného pásma si převodovka sama nepřeřadí.
Kapitolu o motorech uzavřeme jako již tradičně hodnocením spotřeby. V tomto ohledu vítězí Superb Combi, se kterým se při běžné jízdě dá jezdit lehce nad pěti litry. Dálniční přesun znamenal spotřebu kolem šesti litrů, svižné tempo pak asi osm litrů. To s Mazdou jsme ve většině případů jezdili kolem sedmi litrů. Změřená spotřeba Superbu je nižší, souvisí ale s tím, že testovaný exemplář byl dvoukolkou, zatímco šestka čtyřkolkou, což obvykle znamená vyšší spotřebu. Abychom tedy Mazdu nepoškodili, za spotřebu jsme udělili oběma kombíkům stejnou známku.
HODNOCENÍ MOTORU | Mazda 6 Wagon | Škoda Superb Combi |
Zrychlení | 8 | 9 |
Pružnost | 9 | 6 |
Spotřeba udávaná | 8 | 8 |
Spotřeba v testu | 8 | 8 |
Odhlučnění motoru | 7 | 8 |
Průměr | 8,00 | 7,80 |
Adaptivní podvozek proti pohonu všech kol
Jestliže v předchozích kapitolách jsme dokázali mnohé odlišnosti Mazdy a Škody, v případě jízdy jsou na tom oba soupeři možná překvapivě velice podobně. Naladění podvozků obou aut je spíše tužšího ražení, v zatáčkách se příliš nenaklání a dokážou se v oblouku rozpohybovat nečekanou rychlostí. V případě Superbu ale vše závisí na aktuálním nastavení adaptivních tlumičů. Ve sportu si můžete dovolit opravdu hodně, přepnutí do komfortu znamená výrazně houpavější charakter. To Mazda si bez adaptivních tlumičů vystačí a i bez nich skvěle kombinuje jisté chování v zatáčkách s komfortem. Pokud ale Superb přepnete do komfortu, nemůže Mazda jeho pohodlí konkurovat.
V tomto ohledu je potřeba zmínit pohon všech kol Mazdy. Na suché vozovce si čtyřkolky samozřejmě ani nevšimnete. Ale ani po několika prudkých rozjezdech s lehce protočenými předními koly jsme si stále nebyli zcela jistí, zda je pohonem 4x4 testovaný exemplář opravdu vybaven. Jakmile ale napadl sníh a silnice začaly klouzat, bylo jasno – tohle čtyřkolka opravdu je. Zatímco si Škoda předními koly občas prohrábla a zablikala kontrolkou stabilizace, Mazda bez zaváhání jela dál. Systém v Mazdě je naladěn hlavně na zajištění stability, což se jí vskutku daří. Pomoc se stočením auta do oblouku jako v jiných čtyřkolkách tu naopak nenajdeme.
mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo
Dynamické měření na letišti | Mazda 6 Wagon | Škoda Superb Combi |
Pneumatiky | 225/45 R19 | 235/45 R18 |
Pružnost (60-100 km/h)/(80-120 km/h) [s] | 4,7/5,7 | 5,3/6,3 |
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h | 2200 | 2100 |
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h] | 47/87/128 | 48/87/127 |
Shodným aspektem je i přece jen horší odhlučnění. Delší jízda po dálnici totiž ukazuje u obou kombíků jisté mezery, hlavně u Mazdy vadí horší odhlučnění podvozku – valící se kola jsou bohužel slyšet, což je dáno i použitými devatenáctipalcovými koly. Šestka na problému v rámci loňské modernizace zapracovala, na vrchol třídy ale nemá.
To už se ale dostáváme opět k rozdílům. Jestliže se budete chtít za volantem bavit, padne volba na Mazdu. Její řízení je naprosto přesné a při jízdě dokáže bavit. Škoda je poněkud odtažitá a nepříliš komunikativní. Přestože pojedete rychle, úsměv od ucha k uchu mít nebudete.
HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ | Mazda 6 Wagon | Škoda Superb Combi |
Ovladatelnost | 9 | 7 |
Komfort odpružení | 8 | 9 |
Odhlučnění podvozku | 6 | 7 |
Řízení | 9 | 8 |
Řazení | 7 | 7 |
Brzdy | 7 | 7 |
Průměr | 7,67 | 7,50 |
Závěr
Závěr
Mazda 6 Wagon a Škoda Superb Combi jsou sice kombíky střední třídy, oba ale tuto roli hrají po svém. Mazda vsadila spíše na emoce, dokáže doslova nadchnout svými sportovními tvary a opravdu skvělými jízdními vlastnostmi. S tím ale souvisí i nevýhody v podobě přece jen menšího vnitřního prostoru (především kufru) nebo horšího odhlučnění. Je tu i tradiční neduh Mazdy, který mnohé zákazníky odradí – omezená nabídka verzí.
To Škoda je typicky hlavně volbou z rozumu. Velký zavazadelník, prostorný interiér a chytré detaily, to všechno tady najdeme. Proti šestce Superb přidává i výrazně větší palivovou nádrž, což obzvlášť při dovolenkových cestách napříč kontinentem potěší.
Co se týče srovnávaných motorů, tak se nám oba líbily, ať už silou nebo spotřebou. Kombinace s automatickou převodovkou má ale v obou případech mezery. Hladčeji nepochybně pracuje DSG, v testovaném Superbu je ale naladěno tak, aby drželo co nejnižší otáčky, což motoru příliš nesedí – lehce nad volnoběhem nemá příliš síly. Ani s klasickým automatem v Mazdě jsme však úplně spokojeni nebyli.
mazda skoda superb testy srovnavacitesty video strednitrida redakcnivideo
Přestože to byl souboj dvou naprosto odlišných aut, v mnoha ohledech si byly nadmíru blízko. Jelikož hodnotíme především objektivně měřitelné vlastnosti, vyhrála Škoda Superb Combi, která zvítězila i ve většině sledovaných kategorií. Pokud vás ale Mazda 6 Wagon chytla u srdce, naprosto vaši lásku chápeme.
SHRNUTÍ HODNOCENÍ | ||
MODEL | Mazda 6 Wagon | Škoda Superb Combi |
POŘIZOVACÍ NÁKLADY | 7,50 | 7,25 |
DESIGN | 8,00 | 8,40 |
INTERIÉR | 7,20 | 9,40 |
MOTOR | 8,00 | 7,80 |
JÍZDNÍ VLASTNOSTI | 7,67 | 7,50 |
CELKOVÝ PRŮMĚR | 7,67 | 8,07 |
CELKEM | ***1/2 | **** |
Mazda 6 Wagon 4x4 2.2 Skyactiv-D (129 kW)
Nejlevnější verze modelu | 667.900 Kč (2.0 Skyactiv-G/107 kW Challenge) |
Základ s testovaným motorem | 950.900 Kč (2.2 Skyactiv-d/129 kW Revolution Top 4x4 A/T) |
Testovaný vůz | 950.900 Kč (2.2 Skyactiv-d/129 kW Revolution Top 4x4 A/T) |
Testovaný vůz s výbavou | 985.300 Kč (2.2 Skyactiv-d/129 kW Revolution Top 4x4 A/T) |
Plusy
- Skvělé jízdní vlastností
- Atraktivní tvary
- Atraktivní cena
Minusy
- Menší palivová nádrž
- Slabší odhlučnění
Škoda Superb Combi 2.0 TDI (140 kW)
Nejlevnější verze modelu | 644.900 Kč (1.4 TSI ACT/110 kW Active) |
Základ s testovaným motorem | 861.900 Kč (2.0 TDI/140 kW DSG Active) |
Testovaný vůz | 986.900 Kč (2.0 TDI/140 kW DSG Laurin & Klement) |
Testovaný vůz s výbavou | 1.196.000 Kč (2.0 TDI/140 kW DSG Laurin & Klement) |
Plusy
- Obří kabina a zavazadelník
- Komfort podvozku
- Chytré detaily
Minusy
- Dunění v nižších otáčkách
- Průběh točivého momentu
Foto: Petr Homolka