Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-4: Sériové Koeru na prvním teaseru

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Mazda chystá pro dubnový pekingský autosalon nový crossover. Vychází z konceptu Koeru a ponese označení CX-4.

Mazda CX-4 se v tuto chvíli představuje pouze na prvním a dost nekvalitním teaseru. Je vidět část spoileru na zadním víku, koncového světla, stříbrný střešní podélník, chromované rámečky oken, jinak s černými sloupky, vystouplý blatník a víčko nádrže, samozřejmě na levé straně. Je to přece japonské auto! Důležitý je i tvar střechy, ta se směrem dozadu svažuje poměrně dramaticky. Auto má sice dva páry dveří, ale pro zadní cestující zřejmě moc místa na hlavu připraveno není.

Pro zdroj nemusíme chodit daleko. CX-4 je pouze zcivilizovanou studií Koeru, kterou jsme mohli vidět loni na IAA ve Frankfurtu. Většinu tvarů tedy už známe, jestli se sériová podoba bude lišit od studie více, to zatím nevíme. Ale z nedávné historie je zřejmé, že tomu tak u Mazdy prostě nebývá.

Připomeňme, že koncept byl 4,6 m dlouhý, 1,9 m široký a 1,5 m vysoký a jeho podvozek disponoval rozvorem 2,7 m. Takže žádný vysoký crossover, donedávna měly některé hatchbacky nižší střední třídy i více. Šéf automobilky Masamichi Kogai řekl, že v porovnání s ostatními SUV řady CX má být čtyřka opravdu sportovní včetně jízdních vlastností. Není důvod mu nevěřit...

Pochopitelně využívá tvarového jazyka Kodo. Zatímco někteří kolegové jsou z tvarů současných mazd stále nadšeni, mně osobně už všechny přijdou tak nějak stejné. Mohutná maska, úzké světlomety, výrazné prolisy blatníků, čím dál tím menší zasklená plocha v porovnání s mohutným pontonem karoserie...

Očekávejme techniku Skyactiv a spoustu dílů z CX-5. CX-4 se tedy v zářivých světlech reflektorů neobjeví 23. března v New Yorku, jak se nedávno spekulovalo, ale až 25. dubna 2016 v čínské metropoli. Že by si ji ovšem Japonci nechali jen pro Čínu, je velmi nepravděpodobné. I když jde o největší současný světový trh s novými auty...

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
15. 3. 2016 10:34
ještě jsem zapoměl
mazda za ten svůj "nešťastný design" získala několik prestižních ocenění , a ve světovém autu roku má zástupce v kategoriích sportovní auto roku a Design roku...

... panu redaktorovi se nelíbí , ale mě ano..
15. 3. 2016 09:58
pan redaktor
pan redaktor nám tu píše jak ty nové mazdy jsou všechy stejné a z textu je cítit že je to špatné a on chudák je z toho znechucený... ( hlavně je škodovky a BMW a passati atp. jsou model od modelu úplně jiné vozy s designovými nápady...)

a zase si říkám , pojďme pánové už číst jiné automobilové servery..
Avatar - praděda7
15. 3. 2016 09:27
Re: "má být čtyřka opravdu sportovní"
...dejme tomu, že tomu budeme věřit, až to uvidíme... :-! Mazdě trvalo 3 roky než dali u nás do prodeje CX-5 s 2.5 l atmosférou. Mezi tím poptávka o CX-5 opadla a už se nevzpamatovala. :-!
14. 3. 2016 16:51
Re: "má být čtyřka opravdu sportovní"
:yes:
14. 3. 2016 16:40
Re: "má být čtyřka opravdu sportovní"
Za poslední 3 roky jmenuji jednoho majitele A7 (potkal jsem já) a jeden Bentley (potkala manželka), kteří uměli koně použít a maji řízení zřejmě rádi. Všichni ostatni jezdí jak po..aní a cokoliv nad 50k je pro ně škoda. Jejich průměrné zrychlení na 100km/h je cca 30s. O zatáčkách ani nemluvě. Přes 200 jezdí v klidu i 160k auto. A zde Mazda přichází s širokým a přičapnutým CX modelem. To je opravdu základ pro něco ostrého a zabavného, přitom s vysokým posezem. Varianta 200k/400NM na dejme tomu 1300kg by by při dynamice Mazdy a při dobrém podvozku byla skvostná pro každodenní radost z jízdy.