Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D184: Proti skvělému benzínu to nemá lehké

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 20. 3. 2019
28

Nedávno jsem měl v testu Mazdu CX-5 s benzínovým dvouapůllitrem. A byl jsem z něj nadšený. Jaká je tedy velká Mazda ve spojení s nejsilnějším naftovým motorem?

Motor to není rozhodně špatný, 184 koní je tak akorát, aby auto dokázalo slušně jet, zároveň ale udržet příznivou spotřebu. Ta totiž bude to hlavní lákadlo vznětové varianty. S benzínovým motorem o objemu dva a půl litru jsem jezdil za 8,8 litrů na 100 kilometrů, v naftovém případě to bylo za okolo 6,5 litru. Na druhou stranu, benzínový motor je tak příjemný pro život, že mu možná i tu vyšší spotřebu odpustíte.

Jako SUV ale s jakýmkoliv motorem Mazda CX-5 funguje výborně. Prostoru nabídne dostatek, světlou výšku slušných 20 centimetrů a výborně funkční pohon všech kol. Občas ale člověk narazí na nelogičnost typu ovládání výhřevu zadních sedaček v loketní opěrce…

Svezení ale nabízí moc příjemné, s motorem 2.2 Skyactiv-D184 i celkem úsporné a hlavně naprosto pohodové.

Celé video najdete na youtube kanále roadblog.cz.

Autor: Tomáš Devera

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Prodej aut po česku. Byznys za hranou!
kacko
| 23. 3. 2019
Je prokázané, že Mazda prodávala auta s výrobní konstrukční vadou. Veřejně to přiznal i sám šéf zastoupení Mazda cz,sk p Kiriakovský. Tady to máš:http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/pozarucni-reklamace-vacka-a-turba-2-2d-77-000-km-179412?kol s=4 Následně to dva roky maskuje předčasnou VÝMĚNOU OLEJE A MĚREK. Třetím rokem ale už neuznává 3-letou záruku, kterou se už několik let chlubí v ČR. A když ti chudáci co naletěli už neví kudy kam, tak jim nabídnou, že to auto vykoupí, pochopitelně za hodně podhodnocenou cenu. To ale ti šmejdi mají zaplacené výrobní náklady auta s výrobní konstrukční vadou, které ale klidně můžou prodat dál jako prověřené a málo jeté vozidlo. Druhý majitel, než to zjistil tak už bylo i po tříleté záruce. A tak mu radí měnit olej po každých 10.000km, protže ma v 5-ti litrech oleje až jeden litr nafty. Spousta lidi ale než by jim to prodala za směšné peníze tak to prodala na inzerát nebo bazar. Takže těch podvedeních je hned 2x tolik, kolik bylo prodaných aut. Nejedná se o jeden nepovedený kus. Jde o stovky aut s vyrobní konstrukční vadou. Ty měrky se měnili dodatečně, dokonce někde ve vši tichost, nenápadně. To, že se měnili měrky je samo o sobě usvědčuje z podvodu. Nafta v oleji nemá co dělat, je to čistě technický nesmysl, na to nepotřebuji ani maturitu. To je to samé jako kdyby tvrdili voda v benzínu nevadí. Cituji Tomáše Dusila , který to napsal v časopise auto.cz, jak jinak než na objednávku těch šmejdů: Olejová měrka. Na ní najdete klasické rysky minima, maxima a pak ještě o něco výše rysku „X“. Pokud k ní olej dostoupá, musí se neprodleně vyměnit. http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=805&t=1263048&st=0&sk=t&sd=a&am p;start=2700 http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/pozarucni-reklamace-vacka-a-turba-2-2d-77-000-km-17 9412?kols=4
Re: Re: Re: Re: Re: Diesel opäť a zas
nicco.ts
| 21. 3. 2019
Pokial viem, tak GPF stoji nejakych 100Eur. Nevies kolko bol limit PM pre diesle v Euro3/4 bez DPF?
Re: Re: Re: Re: Diesel opäť a zas
_Teddy_
| 21. 3. 2019
V tych casoch prekracovali emisie prakticky vsetci. Na skusobnom stave pri teste podla NEDC sa dali dosiahnut neuveritelne nizke hodnoty, ale v realita bola uplna odlisna. Problem bol v tom, ze sadze u priamovstrekovych benzinov sa nedali stlacit na pozadovanych 6e11/km ani pri tychto laboratornych testoch (nie to este v praxi). Lenze medzitym uz vynimka skoncila (bola len do 2018), lacnejsie riesenie sa nenaslo, a testy su prisnejsie. Vyrobcovia museli (!) nasadit GPF, ak chceli aby ich auta presli homologaciou na Euro6d-temp podla WLTC. Urcite to nerobili dobrovolne, pretoze ten GPF je dost drahy a ma obmedzenu zivotnost (bezne sa u neho caka ze pri spravnej jazde vydrzi tak 250-300 tisic km).
Re: Re: Re: Diesel opäť a zas
nicco.ts
| 21. 3. 2019
Ja mam informacie, ze tieto meranie prejdu (sam si potvrdil, ze si vyrokovali vinimku) a aj tak tam filtre dali. Mazda vieme uz u starsich dieslov nedavala SCR a v praxi prekracoval NOx X nasobne.
Re: Re: Diesel opäť a zas
_Teddy_
| 21. 3. 2019
Pravda je taka, ze vyrobcovia preplnovanych priamovstrekovych benzinov si vydupali vynimku z Euro6 este pred piatimi rokmi na limit pevnych castic (naozaj "skromne" zvyseny na 10-nasobok!), pretoze ho neboli schopni splnit. Vsemozne sa chceli vyhnut filtru (ktory tak kritizovali u naftovych motorov) a dufali ze za tie tri-styri roky technologia pokroci tak aby sa im to podarilo. A mozno by im to aj vyslo, lenze medzicasom do toho prislo este prisnejsie meranie emisii, a to bol posledny klinec. Uz bolo jasne, ze bez filtra to nepojde. Nezacali ich teda montovat preto ze nemusia (lol, ktory vyrobca by sam od seba daval do auta cosi velmi drahe a komplikovane?), ale prave preto ze bez filtrov by koli casticiam cez meranie emisii podla 6d-temp nepresli. A len tak na okraj: mne naozaj nemusi hovorit co by preslo alebo nepreslo, pretoze ja tieto merania robim denne v praci.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku