Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-5 v testu Auto Bildu na 100.000 km: Mezigenerační zlepšení!

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Kolegové z německého magazínu Auto Bild si tentokrát vzali do parády Mazdu CX-5 Skyactiv-D 184 AWD, se kterou absolvovali 100.000 kilometrů. A jaké hodnocení si odnesla?

Mazda CX-5, která k vytrvalostnímu testu kolegů z magazínu Auto Bild dorazila, neměla úplně snadnou výchozí pozici. Tohle SUV se totiž muselo čelit vysokým očekáváním, která můžeme připisovat předchozí generaci i mimořádně vydařenému designu. První generace úspěšného japonského SUV (vyráběná mezi lety 2011-17) prošla testovacím maratonem německých kolegů již v roce 2015 a odnesla si vysokou známku 1-. V té době nedosáhla nejvyššího stupně 1+ pouze kvůli nedbalé dílenské práci. I druhá generace Mazdy CX-5 navíc dostalo mimořádně atraktivní karoserii, která v některých lidech okamžitě vyvolá otázku: Dokáže být tenhle krasavec jen hezký, nebo umí i pořádně zabrat? Němečtí kolegové nechodí dlouho kolem horké kaše a rovnou přiznávají, že i druhá generace CX-5 umí být dříčem. A pořádným.

Video se připravuje ...

Hodnocení začíná přiměřeným prostorem. Po ujetí něco málo přes 10.000 kilometrů německý kolega Stefan Novitski z Auto Bild v červnu 2019 poznamenal: "Místa pro čtyřčlennou rodinu je dostatek." Také fotografové ocenili 4,55 metru dlouhé zvýšené auto a vystáli si u koordinátora testovacího vozu Gunnarema Heischema frontu, aby mohli s Mazdou vyrazit na schůzky. Není divu, vždyť zavazadlový prostor pojme 494 až 1608 litrů i toho nejbohatšího fotografického vybavení. Kolega Karkheck pak dokonce strávil na služební cestě kvůli financím noc v kufru auta místo v hotelu. A fungovalo to, i když s mírnou bolestí zad. Za to ale auto opravdu nemůžete vinit.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme