Mazda CX-9: Facelift pro modelový rok 2010
Mazda CX-9 měla světovou premiéru v roce 2006 na autosalonu v New Yorku a nyní se na stejném místě představuje ve své modernizované podobě pro modelový rok 2010.
Nejviditelnější změnou na exteriéru je nový přední nárazník s maskou chladiče, hlavními a mlhovými světlomety. Nový je design 18 i 20 palcových kol a nová jsou i větší vnější zpětná zrcátka. Upravený je i zadní nárazník a vzhled zadních svítilen je inspirován konceptem Nagare. Poslední novinkou na karoserii je možnost volby nového laku, který je pojmenován Dolphin Gray.
Facelift se dotkl i interiéru, kde je u palubní desky přepracováno podsvícení přístrojů nebo upraveny ovládací prvky ventilace na středové konzole. Nové jsou i materiály použité na povrch palubní desky, výplně dveří a čalounění sedadel.
K pohonu modernizované Mazdy CX-9 slouží zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,7 litru. Tento motor disponuje výkonem 201 kW (273 k) při 6250 ot./min. a točivým momentem 339 Nm dostupným od 3000 do 6000 ot./min. a vrcholícím hodnotou 366 Nm při 4250 ot./min. Síla pohonné jednotky je standardně přenášena prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky na přední kola a k dispozici je i pohon všech čtyř kol.
Změny se odehrály i na konstrukci karoserie, která má například vpředu přepracovány nosníky pro zvýšení tuhosti a nový pomocný rám, na němž je namontován motor, přední náprava a řízení. Na sloupky karoserie je použita vysokopevností ocel a změny pro zvýšení tuhosti karoserie proběhly i v její zadní části. Palivová nádrž se přemístila blíže ke středu vozidla. Všechny úpravy provedené v rámci modernizace Mazdy CX-9 mají přispět k větší bezpečnosti a zvýšení komfortu cestování.