Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda Hazumi: Koncept modelu 2 na nových fotkách (aktualizováno)

Jan Mička
Diskuze (24)
Dlouho očekávaná novinka Mazdy se představila na dalších fotografiích. Koncept je předobrazem nové generace modelu 2.

Aktualizace 4.3.2014: Mazda zveřejnila oficiální informace o ženevském konceptu Hazumi. Malý vůz měří na délku 4.070 mm, je 1.730 milimetrů široký, 1.450 milimetrů vysoký a rozvor náprav dosahuje délky 2585 milimetrů. Jak se předpokládalo, pod jeho kapotou je umístěn zcela nový vznětový čtyřválec 1.5 Skyactiv-D, který byl vyvinut ve vztahu k co největší hospodárnosti. Agregát splňuje emisní normu Euro 6 a do ovzduší by průměrně neměl vypustit více než 90 gramů CO2 na kilometr, což se rovná spotřebě paliva přibližně 3,9 l/100 km.

Studie Mazda Hazumi využívá systému i-ACTIVSENSE, jenž vychází z principu Mazda Proactive Safety. Ten pokrývá široké spektrum okolností, aby se co nejvíce minimalizovalo riziko nehody. Společně s tím přichází nová generace mobilního připojení MZD Connect, který je spojen s přehledným rozhraním Heads-Up Cockpit, umožňujícím bezpečně využívat funkce chytrého telefonu i během jízdy.

O konceptu Mazda Hazumi jsme do dnešního dne psali již několikrát. Zatímco poprvé nám automobilka nabídla pouze detail předního světla, podruhé již byla konkrétnější a vypustila rovnou celou skicu. Ještě před ženevskou premiérou malého konceptu se však na něj můžeme podívat detailně.

Jak již bylo řečeno, koncept Hazumi je předzvěstí nové generace modelu 2. Vůz dostal po vzoru současně prodávaných modelů charakteristickou masku chladiče navazující na přední světlomety, dynamicky vyhlížející nárazníky a tolik oblíbené diody. Minimalistická vnější zpětná zrcátka se s největší pravděpodobností do sériové podoby nedostanou, panoramatická střecha však má daleko optimističtější vyhlídky. Vůz stojí na dvoubarevných litých kolech, především z profilu je pak jasně viditelná podélná linie, kterou se pyšní také v současnosti prodávaná dvojka.

Unikátní interiér se japonské automobilce nebývale povedl. Čtyři samostatná sedadla jsou v podélném směru rozdělena masivním středovým tunelem a futuristicky vyhlížející středová konzola by mohla naznačovat, jakým směrem se bude automobilka nadále ubírat. Něco ze současnosti však přesto poznáváme – volně stojící centrální displej palubní desky představila již nová generace oblíbené trojky.

Vyjma rozsáhlé fotografie zatím nemáme v ruce žádné podrobnosti o pohonném ústrojí. Na letošním ženevském autosalonu se však má vedle malého hatchbacku představit také zcela nový vznětový čtyřválec 1.5 Skyactiv-D. U produkční varianty bude pod kapotou pracovat například agregát 1.3 Skyactiv-G, který už je na japonském trhu dostupný pro současnou generaci Mazdy 2.

Jan Mička
Diskuze (24)
Avatar - Pekelná Micinka
4. 3. 2014 23:55
Re: 2
>:D :yes:
4. 3. 2014 21:23
Re: Hazumi
take boli vsetky koncepty
Avatar - King
4. 3. 2014 19:49
Re: 2
Mito mě napadlo (bohužel) taky. Tahle vykrádačka designu Alfy Mazdě moc ke cti neslouží, tím spíš, že všechna ta nová auta Mazdy doslova řvou "Chci se líbit, moc, moc moc. A všem". Je to takový ten kýčovitý plyšák s obrovskýma očima a hlavou. 8-s

Nejhorší je, že se mi to líbí taky. :-O
Avatar - King
4. 3. 2014 19:44
Re: 5D
Tohle je Mazda 6 ve velikosti XS. >:D Popravdě mě to už začíná nudit. :-O Vždycky jsme si střílel z Audi, že má jeden design kastle ve třech velikostech a Mazda už taky. :-O :no:
Avatar - Pekelná Micinka
4. 3. 2014 18:17
2
Mám obavu, co s tím provede ekonomizace do výroby, ale jinak se mi líbí, je taková alfoidní, skoro více než MiTo.