Mazda Iconic SP míří do sériové výroby. Malé kupé by mohl pohánět wankel
Japonská značka oficiálně potvrdila přerod nádherného konceptu Iconic SP s wankelovým motorem do produkční podoby. Měla by vzniknout v nejbližší době.
O novodobém pokračovateli kultovních sportovních kupé s rotačním motorem od Mazdy se spekuluje už dlouhá léta. Japonská značka na loňské výstavě Japan Mobility Show 2023 odhalila nádherný koncept Iconic SP, kterým zaujala všechny automobilové nadšence a právě oficiálně potvrdila, že pracuje na jeho produkční verzi! Novinka se tak v budoucnu může představit i s novým wankelovým motorem.
O budoucnosti konceptu Mazda Iconic SP, jakožto produkčního sportovního vozu, se rozmluvil Masashi Nakayama, šéfdesignér Mazdy. Uvedl, že tenhle koncept není jedním z těch „prázdných“ konceptů pro autosalony, ale vznikl se skutečným záměrem jej uvést do sériové výroby. A to v nejbližších letech.
Vznik sériového modelu na základech tohoto konceptu naznačil i sám generální ředitel automobilky Masahiro Moro při slavnostním debutu, když se vyjádřil, že je „závazkem značky do budoucnosti“. Už tehdy říkal, že by jej v budoucnu rád realizoval. Mazda Iconic SP by tedy s přibližnou velikostí roadsteru Mazda MX-5 mohla být duchovním nástupcem populárních kupé RX-7 a RX-8.
A s velkou pravděpodobností by se finálním designem mohla blížit originálnímu konceptu. Naohito Saga, ředitel divize značky pro plánování výzkumu a vývoje, totiž uvedl, že inženýři a návrháři se při vývoji konceptu zaměřili na pečlivou pozornost věnovanou vzhledu, tvarům, rozměrům pneumatik i poloze sedadel tak, aby se blížily konečné specifikaci.
Mazda však zatím nepotvrdila, s jakou technikou by novinka mohla vyjet na silnice, ale i nadále věří potenciálu rotačního motoru. Uvádí, že wankel je kompaktní a zároveň výkonný, a navíc může spalovat různá paliva. V původním konceptu jej představila v hybridní dvourotorové verzi s kombinovaným výkonem 272 kW (370 koní). Jestli se tohoto motoru dočkáme i v sériovém modelu je ale zatím otázkou.