Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mazda Iconic SP
Mazda Iconic SP
Mazda Iconic SP
Mazda Iconic SP
16 Fotogalerie

Mazda Iconic SP míří do sériové výroby. Malé kupé by mohl pohánět wankel

Lukáš Volšický

Japonská značka oficiálně potvrdila přerod nádherného konceptu Iconic SP s wankelovým motorem do produkční podoby. Měla by vzniknout v nejbližší době.

O novodobém pokračovateli kultovních sportovních kupé s rotačním motorem od Mazdy se spekuluje už dlouhá léta. Japonská značka na loňské výstavě Japan Mobility Show 2023 odhalila nádherný koncept Iconic SP, kterým zaujala všechny automobilové nadšence a právě oficiálně potvrdila, že pracuje na jeho produkční verzi! Novinka se tak v budoucnu může představit i s novým wankelovým motorem.

O budoucnosti konceptu Mazda Iconic SP, jakožto produkčního sportovního vozu, se rozmluvil Masashi Nakayama, šéfdesignér Mazdy. Uvedl, že tenhle koncept není jedním z těch „prázdných“ konceptů pro autosalony, ale vznikl se skutečným záměrem jej uvést do sériové výroby. A to v nejbližších letech.

Vznik sériového modelu na základech tohoto konceptu naznačil i sám generální ředitel automobilky Masahiro Moro při slavnostním debutu, když se vyjádřil, že je „závazkem značky do budoucnosti“. Už tehdy říkal, že by jej v budoucnu rád realizoval. Mazda Iconic SP by tedy s přibližnou velikostí roadsteru Mazda MX-5 mohla být duchovním nástupcem populárních kupé RX-7 a RX-8.

Video placeholder
Mazda Iconic SP • Mazda

A s velkou pravděpodobností by se finálním designem mohla blížit originálnímu konceptu. Naohito Saga, ředitel divize značky pro plánování výzkumu a vývoje, totiž uvedl, že inženýři a návrháři se při vývoji konceptu zaměřili na pečlivou pozornost věnovanou vzhledu, tvarům, rozměrům pneumatik i poloze sedadel tak, aby se blížily konečné specifikaci.

Mazda však zatím nepotvrdila, s jakou technikou by novinka mohla vyjet na silnice, ale i nadále věří potenciálu rotačního motoru. Uvádí, že wankel je kompaktní a zároveň výkonný, a navíc může spalovat různá paliva. V původním konceptu jej představila v hybridní dvourotorové verzi s kombinovaným výkonem 272 kW (370 koní). Jestli se tohoto motoru dočkáme i v sériovém modelu je ale zatím otázkou.