Mazda MX-5 Yusho: 241 koní s kompresorem
Nová generace Mazdy MX-5 bude vyvíjena společně s koncernem Fiat, na trhu ale ještě zůstává současná verze. Japonská automobilka konceptem Yusho dává najevo, že v aktuální generaci stále skví potenciál.
Pod kapotou MX-5 Yusho pracuje dvoulitrový benzinový čtyřválec doplněný o kompresor, mezichladič, nové písty od firmy Cosworth, odolnější ojnice a přeprogramovanou řídicí jednotku. Nové je rovněž výfukové potrubí.
Výsledkem úprav agregátu, který spolupracuje s upravenou převodovkou s odolnější spojkou, je výkon zvýšený na 177 kW (241 k) při 6800 min-1 a točivý moment 274 Nm v 5400 min-1. Sériová MX-5 s dvoulitrem přitom disponuje výkonem 118 kW.
Zvýšený výkon znamená, že verze Yusho jede až rychlostí 240 km/h, dobu zrychlení z 0-100 km/h Mazda poněkud překvapivě nezveřejnila.
Dalšími úpravy jsou nové tlumiče Bilstein, tužší pružiny a stabilizátory od firmy Eibach. Tyto prvky mají vést k lepším jízdním vlastnostem.
Karoserie je lakována matnou bílou. Záď upravuje decentní spoiler na víku zavazadelníku a především karbonový difusor s centrálně umístěnou dvojitou koncovkou výfuku. Antracitově šedá hliníková kola mají 17 palců a jsou obuta do semislicků Toyo Proxes R888 o rozměrech 215/45 R17.
Uvnitř najdeme volant s věncem potaženým semišem a sportovní sedačky Recaro čalouněné kůží a alcantarou.
Název Yusho je pak velice ambiciózní, je totiž japonským výrazem pro „vítězství.“
Mazda zatím MX-5 Yusho nazývá konceptem, japonská automobilka nedala najevo, zda neplánuje alespoň omezenou sérii tohoto vozu. Automobil by si své zájemce zajisté našel.