Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo a Mazda překvapily svět: Příští MX-5 ponese znak Alfy

Aleš Jungmann
Diskuze (200)
Automobilky se dohodly na výrobě stylového roadsteru, těšit se tak můžeme i na Alfu Romeo s pohonem zadních kol a šasim od Mazdy.

Skupiny Fiat Group Automobiles S.p.A. (Fiat) a Mazda Motor Corporation (Mazda) podepsaly nezávazné Memorandum o spolupráci při vývoji a výrobě nového roadsteru s pohonem zadních kol pro značky Mazda a Alfa Romeo, který bude postaven na příští generaci Mazdy MX-5.

Neznamená to však, že by příští generace MX-5 jednoduše dostala znak Fiatu. Roadstery budou poháněné rozdílnými motory, unikátními pro tyto značky, a oba výrobci nabídnou zákazníkům odlišný design. Minimálně lze očekávat, že jiná bude přední a zadní část vozu, méně pravděpodobnou variantou je vytvoření dvou zcela odlišných karoserií. V projektu se totiž předpokládá, že oba vozy se budou vyrábět v Japonsku v továrně Mazdy v Hirošimě. Zahájení výroby modelu Alfa Romeo je plánované na rok 2015.

„Vybudování aliance za účelem společného vývoje technologií a produktů je jeden z korporátních cílů Mazdy a oznámení o programu spolupráce s Fiatem je velmi důležitý první krok tímto směrem. Jsme nadšeni ze spolupráce na novém roadsteru s tak prestižní značkou, jako je Alfa Romeo. Bude postavený na příští generaci MX-5, na modelu, který je pro Mazdu skutečnou ikonou a je to zároveň nejprodávanější roadster vůbec.“ řekl Takashi Yamanouchi, předseda představenstva, prezident společnosti a CEO Mazdy.

Marko: Novinky Alfa Romeo do roku 2015

Předpokládaný termín podpisu finální verze smlouvy je plánován na druhé pololetí roku 2012. Fiat a Mazda se dohodly také na tom, že budou vést rozhovory o dalších možnostech spolupráce v Evropě.

„Tato dohoda jednoznačně vyjadřuje náš závazek vůči značce Alfa Romeo a naše odhodlání vybudovat z Alfy Romeo silnou globání značku. Partnerstvím s Mazdou jsme získali možnost spolupracovat s uznávaným lídrem v oblasti kompaktních vozů s pohonem zadních kol. Naším cílem je přinést na trh skutečně zajímavý a stylový roadster přesně podle tradic značky Alfa Romeo. Ceníme si spolupráce s Mazdou a těšíme se na přínosný a dlouhodobý vztah.“ řekl Sergio Marchionne, CEO koncernu Fiat.

Aleš Jungmann
Diskuze (200)
Avatar - Bully_
27. 5. 2012 17:46
Re: To jsou konce
Lidi dlabou na ekologii, emise a Euronormy. Co je zajima je cena vozu, dane, spotreba. Nebudou schvalne kupovat dal seskrcena auta s "eurosestkou" jenom pro svuj dobry pocit. Stejne tak jako se (zatim?) nesmyslnymi elektromobily, tech par prodanych vozu je zanedbatelnou vyjimkou. Dokud nebudou zajimave financne - at kvuli porad stoupajici cene PH nebo danovym ulevam a dotacim- nerozsiri se. Ze nemaji s ekologii ve finale spolecneho skoro nic je dalsi vec :no:
25. 5. 2012 10:13
Re: Šokující? Ano, ale příjemně!
Výroba MX-5 pro Evropu v Itálii? Pokud by to tak skutečně mělo být, tak to potěš koště.
25. 5. 2012 10:11
Re: co mne skutečně fascinuje
diskuze ala 5ta cenova...
24. 5. 2012 23:29
Šokující? Ano, ale příjemně!
Život petrolheada někdy přináší absurdně-humorné situace: když jsem se před lety svezl s prozatím poslední generací Spideru (na bázi modelu 159), byl jsem coby letitý alfista opravdu znechucen - byla totiž obrovská, obludně těžká, pod kapotou V6 se základem od Holdenu a k tomu všemu ještě pohon všech kol, hmotnost asi 1,7 tuny a průměrná spotřeba 17,5 l/100 km... Vzpomněl jsem si na Spider z let 1966-1993 a chtělo se mi brečet vzteky. Tehdy jsem si říkal, že Spider na bázi 159 je opravdový konec jedné automobilové legendy a vzhledem k zoufalým prodejům tohoto auta jsem jistě nebyl sám. A hned moje druhá myšlenka byla - hergot, když může vyrábět malý lehký roadster s pohonem zadních kol Mazda, proč už to nedělá Alfa?!!! Uběhlo pár let a hle, vedení Fiatu se zřejmě rozbřesklo a napadlo ho totéž. Škoda, že tak pozdě, ale aspoň přece. Takže můj názor: ano, je to šokující zpráva, ale vlastně se jedná o skvělou novinku - pokud to tedy obě strany budou skutečně realizovat. Alfa získá konečně model, který si zaslouží a přitom jeho vývojové náklady budou akceptovatelné. A ušetří pochopitelně i Mazda. Jestliže Alfa udělá svoji karoserii (určitě nádhernou) a použijé své motory MultiAir (určitě s famózním zvukem), budou jistě i Alfisté spokojeni. Výroba v Japonsku zase prospěje kvalitě, ale ne ceně na evropských trzích.... No uvidíme, nechme se překvapit, ale fanoušci Alfy už asi začínají šetřit :))) Ano, bylo by jistě stylovější a "emocionálně čisčí", kdyby takové auto mohla Alfa vyvinout a vyrábět sama, ale ekonomická situace ji to nedovolí a navíc žijeme v globalizovaném 21. století, takže nezbývá než to respektovat. A třeba nakonec budou Italové vyrábět kromě nového Spideru i MX-5 pro evropské trhy, co mi víme. Celkově vzato ale nelze než tuto překvapivou zprávu přivítat s nadšením - tento projekt má totiž drtivou logiku, a proto by mohl být úspěšný. Prostě pravý opak spolupráce Fiat-GM, která se tak katastrofálně podepsala na 159/Breře/Spideru. Takže bravo Alfo, bravo Mazdo, hlavně to dotáhněte do konce :yes: :yes: :yes: Pan Piech (i jeho hlásná trouba GTI) budou mít určitě radost >:-[]
Avatar - ZaklinacTristan
24. 5. 2012 17:46
Re: VĚTA ROKU
Takze neodpovies? :-) Myslel som si.
Zbabelec.