Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda nechává nahlédnout do interiéru nového elektromobilu

Ondřej Mára Ondřej Mára 16. 10. 2019 • 12:23
27
Zobrazit náhledy (27)
Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp

Tokijský autosalon se pomalu blíží a Mazda tak začíná upozorňovat na premiéru svého prvního elektromobilu, který bude jednou z největších hvězd Tokyo Motor Show.

O připravovaném elektromobilu Mazda se často mluví jako o úplně prvním elektromobilu značky, pravda to však úplně není. Jak připomíná web Motor1, který upozornil i na nové video, Mazda už se jednou výrobě elektromobilů věnovala. V roce 2012 totiž vyrobila speciální sadu 100 kusů Mazdy 2, známé také jako Demio, s elektrickým pohonem. Elektromobily však nebyly na prodej a značky je pouze pronajímala.

Na říjnovém tokijském autosalonu, který odstartuje novinářskými dny již 23. října, tak Mazda představí svůj první masově vyráběný a volně prodávaný elektromobil. Ještě předtím se však můžeme těšit na sérii ukázek, kterými se automobilka pokusí zajistit novince dostatečnou pozornost. A před pár hodinami vyšla jedna z prvních.

Pouhých 15 sekund trvající spot sice neukazuje samotný elektromobil, nechává však nahlédnout do jeho interiéru, kde se automobilka pokusila v maximálně míře nabídnout ekologicky šetrné a udržitelné materiály. V samotném závěru pak můžeme vidět i středový panel s voličem automatické převodovky a otočným ovladačem multimediálního systému.

A zatímco prototyp elektrické Mazdy e-TPV byl ukryt pod karoserií crossoveru CX-30, podoba produkčního modelu je nám zatím neznámá. Podle nejčastějších spekulací by však opět mělo jít o crossover nebo XUV. Prototyp e-TPV (Electric Technology Prove-Out Vehicle) pak používal jeden elektromotor o výkonu 105 kW (143 k) s točivým momentem 265 Nm, který čerpal energii z 35.5 kWh lithium-iontové baterie.

Nevšední zajímavostí vozu by pak měl být ještě umělý zvuk motoru z reproduktorů, který by měl řidiči pomoci přivyknout na novou pohonnou jednotku. K podobnému kroku se přitom odhodlalo zatím jen poměrně malé množství výrobců elektromobilů.

Více se však dozvíme až 23. října, kdy Mazda nový elektromobil slavnostně odhalí.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku