Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda: Nová tvář pro Mazdu 2 a nový turbodiesel 1,6 MZ-CD

Diskuze (7)
Tři roky po uvedení aktuální generace na trh podstoupí Mazda2 facelift. Modernizované provedení Auta roku 2008 se představí na říjnovém autosalonu v Paříži.

Mazda 2 dostane novou masku chladiče a přední nárazník. Designové úpravy sjednotí vzhled malého hatchbacku z Hirošimy s novějšími modely Mazdy. Místo jednoduché trojúhelníkové masky chladiče s malým logem uprostřed proto Mazda 2 dostane ozdobnou lištu a větší orámované logo, které zasahuje až do nárazníku.

Křivky a rozdělení nového předního nárazníku téměř dokonale kopírují novou, letos na jaře představenou generaci Mazdy 5. Velký nasávací otvor uprostřed nárazníku už nebude mít pravidelný tvar lichoběžníku, ale dostane organičtější obrysy a černou nelakovanou lištu nesoucí registrační značku. Vznikne tak úsměv charakteristický pro všechny nové Mazdy. Tento tvar reflektuje také členitá spodní hrana nárazníku a rámečky mlhovek protažené šikmo vzhůru.

Technické změny zahrnují modernizaci motorů pro emisní normu Euro 5, modifikaci naladění podvozku a rozšíření nabídky o automatickou převodovku.

Nový turbodiesel 1,6 MZ-CD (85 kW, Euro 5) pro Mazdy 3 a 5

Kromě toho se v Paříži představí i nový motor pro novou generaci Mazdy 5. Vznětový agregát 1,6 MZ-CD doplní dosud představené zážehové 1,8 MZR (85 kW) a 2,0 MZR DISI (110 kW). V případě 1,6litrového turbodieselu se jedná o generační náhradu dřívějšího dvoulitru. Motor při výkonu 85 kW nabízí díky menšímu objemu a nové šestistupňové převodovce kombinovanou spotřebu 5,2 l/100 km, což představuje úsporu 15 %.

V Mazdě 3 stejný turbodiesel nahradí dosud nabízený 1,6 MZ-CD (Euro 4) o výkonu 80 kW. Při zvýšení výkonu o 5 kW má nová verze motoru 1,6 MZ-CD o 12 % vyšší maximum točivého momentu (270 Nm). Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje kombinované spotřeby 4,4 l/100 km, o 0,1 litru méně než dosavadní 80kW verze s pětistupňovou převodovkou.

Diskuze (7)
Avatar - micaello
24. 8. 2010 14:35
Re: tak nevim...
Zadny strach, nova Mazda5 je tou posledni. Mazdu6 3.gen maji po designove strance na starosti uz novi designeri...
Me se stavajici styl ale libi. Na fotkach to muze vypadat divne, realita je o to prekvapivejsi. Neni to zadna nudna sed a ani podivny extrem obrovskych tlam a dlouhatanskych protahlych svetlometu jako Peugeot...
Avatar - micaello
24. 8. 2010 14:33
Re: Je to povedený facelift!
Souhlas, povedlo se to a F/L verze pro Evropu je mnohem hezci, nez ta pro Asii, pripadne pro US trh (kde to je ale jako novy model). Tohle neni az tak extremni "get LOLed" efekt :-)
23. 8. 2010 20:28
Re: tak nevim...
Mas pravdu; bud je to prilis nadcasove nebo jeko by to navrhoval desinger damskych satu... ja nepotrebuju mit nabrucene auto, ale zase nadruhou stranu, jako by to auto bylo obleceno do satu a ne do karoserie ... ale to asi strilim moc od boku, neumim se casto vykoktat >:D
23. 8. 2010 20:18
Re: tak nevim...
No u mazdy2 to este ako-tak beriem, predsa len, predosla generacia bola skareda skatula. Ale vobec sa mi nepaci vzhlad mazdy3/5/6. Urobili z nich take usklabene sikmooke potvory. Nemozem si pomoct, podla mna boli predchadzajuce verzie tak akosi "europskejsie". Teraz to s tymi sikmymi tvarmi uz prehanaju...
Avatar - Bubáq
23. 8. 2010 16:01
Je to povedený facelift!
Pravda, naživo můžu mít z auta jiný vjem, než z fotografií, ale v tomhle případě se mi provedené změny velice líbí. Nepochybuji, že se budou líbit i mé ženě.... ;-)