Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stará Mazda MX-5 překonala světový rekord, o kterém nejspíš ani nevíte

Ondřej Mára Ondřej Mára 17. 9. 2019
13
4
Zobrazit náhledy (13)
Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5 Mazda MX-5

Od představení první generace Mazdy MX-5 už sice uplynulo 30 let, lehký a obratný roadster však dokáže překonávat světové rekordy v i dnešní době.

Mazda MX-5 první generace, často označovaná jako NA či mrkačka, je díky své nízké hmotnosti, obratnosti a pohonu zadních kol jako stvořená pro rychlou jízdu po zakroucených horských okreskách. Věřili byste ale, že i po 30 letech od premiéry dokáže tohle auto lámat světové rekordy?

Může to znít neuvěřitelně, ale je to pravda. V noci 17. července totiž japonská automobilka, respektive její německé zastoupení, dostala povolení uzavřít na 12 hodin rakouský horský průsmyk Kaunertal, kde se čtveřice jezdců pokusila zdolat světový rekord v počtu projetí ostrých zatáček (vlásenek) během 12 hodin.

Pro pokus byla vybrána první generace Mazdy MX-5 v typicky červené barvě, kterou lehce upravil tým Mazda Garage. Přesný seznam úprav sice neznáme, už z fotografií a videa je ale patrný ochranný rám za sedačkami a přehlédnout nelze ani přídavnou světelnou rampu, která Mazdě překvapivě sluší. V interiér je také patrná závodní sedačka, prodloužená řadicí páka a nechybí ani sportovní volant.

Pod předním nárazníkem je decentní lízátko a v podbězích můžeme vidět nová lehká kola s širokými pneumatikami Pirelli. Za nimi jsou pak ukryty výkonnější brzdy, ke kterým je přiváděn čerstvý vzduch k chlazení. Podle zvuku dostala Mazda i nový výfukový systém. Motor se zdá být standardní, což by znamenalo atmosférický čtyřválec 1.6 o výkonu cca 85 kW (115 k).

Za volant pak usedli závodní jezdci Cyndie Allemann a Jan Spieb, rally závodní jezdec Niki Schelbe a testovací jezdec Stefan Novitzki. Pokus začal v 19:00 a kromě padající tmy ho řidičům brzy zkomplikoval i hustý déšť. I na to byl ale tým připraven a místo natahování plátěné střechy na Mazdu připnul rovnou pevnou střechu, tzv. hardtop, což je v případě Mx-5 otázkou pár minut.

A výsledek? Po 12 hodinách jízda zdolala MX-5 celkem 2.900 vlásenek, čímž překonala předchozí rekord o více než 1.400 zatáček. Každá zatáčka přitom musela mít úhel v rozpětí 150 až 180 stupňů, aby se mohla počítat. Ve voze byl navíc umístěn GPS lokátor a podél tratě byly rozmístěny speciální senzory. Mazda tak za svůj neobvyklý rekord nakonec získala certifikát od německého „RID Rekord Institute.“

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - 3_diamanty
Re: Mára se lepší ?!
| 17. 9. 2019
a uz sa vylodila naspat v eu? ci sa este tato zachrankyna sveta mota kdesi v rozburenom atlantiku... lebo cesta do ameriky velke halo ale ako dosla naspat domov akosi nikde nic... tak snad je ok :yes:
Avatar - CICERO
Re: Re: Mára se lepší ?!
| 17. 9. 2019
Amnesty…. Ha ha ha ha ha ha ha !!! International... by like a Havel...

Ale vážně, je obdivuhodné kolik toho dneska dokáže dcerka ze swedish house mafia :-!
Avatar - CICERO
Mára se lepší ?!
| 17. 9. 2019
:-O :yes:

MX-5 NA JE TOP OF TOP rekordní zábava zábavy, tak a teď ať přijde Gretenka a zkusí to s plachetnící… Co synci? Vsadíte si na děcko? :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku