Mazda v Evropě roste v řádech desítek procent
Mazda nám chytla druhý dech. Poté, co byla ztrátová automobilka Fordem víceméně ponechána svému osudu, se Japonci zaměřili na design a finančně dostupnou techniku a už v roce 2013 se dostavily první výsledky, když se Mazda vrátila do černých čísel. Letos v tomto trendu pokračuje a na evropském trhu patří k nejrychleji rostoucím výrobcům.
Moc nechybělo a Mazda v roce 2014 dosáhla dvacetiprocentního růstu, nakonec se musela spokojit se zlepšením o 19 %, což znamená 175.028 prodaných vozů a trží podíl 1,3 %. Blízko nárůstu o pětinu přitom byla Mazda už v roce 2013, takže množství vozů Mazda se na evropských silnicích výrazně zvyšuje.
Prodejním šlágrem bylo vloni kompaktní SUV CX-5, kterého se prodalo téměř 58 tisíc kusů, na trzích v Portugalsku, Polsku a Španělsku se meziročně zájem zvýšil o 79, 77 a 71 %, dařilo se ovšem i na velkých trzích, jako je Německo (17 %) a Velká Británie (21 %). Druhé místo v popularitě hirošimské značky zaujímá Mazda 3, která šla meziročně nahoru o 82 % na téměř 50 tisíc vozů.
Mazda má navíc všechny důvody k optimizmu i v roce 2015, protože bude zahájen prodej hned tří nových modelů - nové generace malé Mazdy 2 a roadsteru MX-5, ale zejména zbrusu nového malého SUV CX-3. kromě toho se v prodeji objeví také faceliftované verze typů CX-5 a Mazda 6.