McLaren odhaluje podobu modelu 720S pro závodní třídu GT3
McLaren svou první generaci modelů Super Series zahájil typem MP4-12C a její součástí je i jeho nástupce 650S i odvozený 675LT.
Letošní novinka s označením 720S, jejíž premiéra se odehrála na letošním březnovém autosalonu v Ženevě, je britskou automobilkou uváděna jako zcela nově vyvinutá v pořadí druhá generace modelů řady Super Series.
Podobně jako modely MP4-12C a 650S se i nový 720S dočká závodní verze připravené podle specifikací pro třídu GT3. McLaren již nyní představuje podobu tohoto provedení a uvádí první informace o jeho technice.
McLaren 720S GT3 má stejně jako výchozí sériový model využívat skelet karoserie pojmenovaný Monocage II. Ten je kompletně vyroben z uhlíkových vláken a ve srovnání se současným provedením, kombinujícím kov a uhlíková vlákna, má nabízet výrazně vyšší tuhost při nižší hmotnosti.
Před zadní nápravou bude uložen vidlicový osmiválec M840T s úhlem rozevření válců 90°, který z objemu 3994 cm3 za pomoci dvojice twin-scroll turbodmychadel poskytuje nejvyšší výkon 537 kW (720 k), který má být podle regulí třídy GT3 omezen na 368 kW (500 k). Sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku SSG sériového modelu má u závodního provedení nahradit šestistupňová sekvenční převodovka.
Nejvýraznější změny se odehrají na karoserii s ohledem na dosažení co nejlepší aerodynamické vlastnosti i pravidla pro třídu GT3. Na skicách má McLaren 720S GT3 zcela nově řešenou příď i přední blatníky a přepracován i je i zadní nárazník spolu s vyvedením výfukového systému. Nechybí rozměrné přítlačné křídlo a difuzor pod zádí.
McLaren hodlá v příštím roce zahájit testování nového 720S GT3, jehož výrobu má zajistit nové středisko ve Wokingu. Soukromé týmy pak mají mít tento model k dispozici pro začátek sezóny 2019.