Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren P1 GTR: Další detaily okruhového speciálu s 1.000 k

David Bureš
Diskuze (0)
Okruhové speciály Ferrari FXX nebo Pagani Zonda R dostávají konkurenta z Velké Británie. Postaven je na základech plug-in hybridu P1.

McLaren odhaluje detaily očekávaného okruhového speciálu P1 GTR. Automobilka vůz ještě stále testuje, poprvé však nechává nahlédnout do jeho interiéru. Zvenku je novinka proti výchozí P1 ještě mnohem agresivněji.

Interiér P1 GTR je maximálně odlehčen a ještě více orientován na řidiče než výchozí model. I přes snahu o co největší redukci hmotnosti je P1 GTR vybaven klimatizací, aby se řidič během dne na okruhu tolik nezpotil.

Specialitou kabiny je volant, který je odvozen od toho z monopostu Formule 1 McLaren MP4-23 z roku 2008. Podobně jako ve Formuli 1 i v P1 GTR je většina ovládacích prvků soustředěna na střed volantu, to proto, aby pilot mohl změnit nastavení auta bez nutnosti sundat ruce z volantu.

Sedadla se šestibodovými pásy jsou odlehčená, inspirovala se těmi ze speciálů závodní série DTM. Sedačky budou připevněny přímo k šasi na základě individuálního požadavku zákazníka.

O pohon automobilu se postará stejné ústrojí jako ve výchozí P1, kombinace dvakrát přeplňovaného 3,8litrového osmiválce a elektromotoru ale bude dávat výkon až 1.000 koní (736 kW). Základní P1 se chlubí „jen“ 674 kW.

Zatím poslední testy P1 GTR probíhaly ve vysokém horku na závodním okruhu v Bahrajnu, ty další jsou naplánovány na zimu, kdy se bude jezdit na vybraných tratích v Evropě. Bahrajnské testování se zaměřilo na ovladatelnost vozu, úpravu aerodynamiky a nastavení systému IPAS, který krátkodobě zvyšuje výkon auta.

Zákazníci P1 GTR dostanou k vozu i bonus podobný tomu u programu XX konkurenčního Ferrari. Klientům totiž budou k dispozici členové technického centra McLarenu, kteří jim budou pomáhat s vylepšováním jejich jezdeckého umění.

Pro zákazníky bude příští rok připraveno šest akcí na vybraných závodních tratích. Ke každému autu bude náležet jakýsi závodní tým, který se postará o to, aby vše fungovalo tak, jak má. Součástí týmu bude i kouč starající se o jízdní styl řidiče a hlavní inženýr, který bude analyzovat videa a telemetrii pro dosažení co nejlepšího času.

David Bureš
Diskuze (0)