Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren P1 od Lanzante přišel o střechu, vznikne jen 5 kusů

Ondřej Mára Ondřej Mára 24. 6. 2022 • 15:36
82
Zobrazit náhledy (82)
McLaren P1 od Lanzante McLaren P1 od Lazante McLaren P1 od Lazante McLaren P1 od Lazante McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1 McLaren P1

Jak ještě vylepšit jedno z nejvýraznějších silničních vozidel poslední doby? Zkuste ho třeba skalpovat

McLaren P1 patří k nejvýraznějším supersportovním automobilům posledních let, automobilka ho však nikdy nenabízela s otevřenou karoserií, čehož se nyní rozhodla využít britská společnost Lanzante.

Ta se běžně specializuje na servis a renovaci klasických automobilů, k vozům značky McLaren má však blízko díky svým závodním aktivitám pod značkou Lanzante Motorsport. V roce 1995 si totiž tým připsal vítězství na 24 hodin Le Mans s vozem McLaren F1 GTR, díky čemuž se Lanzante stalo také servisním střediskem pro silniční a závodní vozy McLaren.

Teď už se ale pojďme podívat na unikátní přestavbu McLarenu P1, ze kterého v Lanzante plánují postavit otevřenou verzi Spider. Abychom ale byli konkrétnější: McLaren postavil celkem 375 vozů P1, Lanzante však plánuje stavbu pouze pěti kusů P1 Spider.

Aby společnost dosáhla maximálně sériového vzhledu, přibrala k projektu designéra Paula Howse, který byl zodpovědný již za tvar originálního kupé. On ani technici však neměli lehkou práci, neboť konverze na Roadster obnáší kromě odstranění prosklené střechy také odstranění nasávacího otvoru na ní.

Video se připravuje ...

Změny spojené s přestavbou z kupé na roadster tak byly poměrně rozsáhlé a dotkly se kromě jiného také tvaru předního nárazníku, dveří a zadního krytu motor. Lanzante také vyztužilo spodní části šasi, aby byla zajištěna maximální tuhost vozu.

Součástí úprav bylo také drobné ladění interiéru, který nabídne dekory z karbonu, přepínače v leskle černé barvě a také speciální čalounění označované SuperFabric, odolávající počasí i UV záření. Něco se ale nezměnilo.

Řeč je hybridním pohonném systému, který je složen z přeplňovaného 3,8litrového motoru V8 a elektromotoru. Připomeňme, že systémový výkon dosahuje 674 kW (916 k) a 900 Nm točivého momentu, díky čemuž vůz akceleroval na 100 km/h za 2,8 sekundy.

Dodejme, že pro společnost Lanzante nejde o první přestavbu vozu McLaren P1. Již před lety se totiž společnost proslavila tím, že okruhový speciál McLaren P1 GTR přestavěla pro silniční využití.

Doporučujeme

Témata