McLaren pracuje na nových modelech, hybridy může doplnit elektromobil
McLaren obnovil výrobu automobilů vlastní značky před šesti lety, nastává tak čas připravit se na dalších šest let. Do roku 2022 chce britský výrobce představit hned 15 nových aut a jejich derivátů, přičemž do novinek investuje rovnou miliardu liber (asi 35 miliard korun).
I v následujících letech se chce britská firma z Wokingu soustředit výhradně na stavbu dvoumístných sportovních a supersportovních vozidel. Potvrzují se tak zprávy, že McLaren nechystá žádné SUV. Automobilka naopak pracuje na hybridech, které mají tvořit dokonce polovinu její nabídky.
McLaren pomocí modelu P1 ukázal, že hybridní (v tomto případě plug-in hybridní) auto umí, svých nabytých zkušeností tak chce využít také v příštích letech. Hybridem bude i další generace modelů řady Super Series (625C, 650S, 675LT), jejíž první zástupce se má představit již za rok.
Nová Super Series je vyvíjena s interním označením P14, přičemž se má více odlišit od levnější řady Sports Series (570GT, 570S, 540C). To zajistí právě hybridní pohon a zřejmě i odlišný design. Cílem vývojářů je snaha o co nejlepší kombinaci krásného designu a perfektní aerodynamiky. Co se týče hybridního systému, tak je hlavním úkolem získat co nejvíce výkonu z co nejlehčích baterií.
McLaren koketuje také s myšlenkou elektromobilu. Pouze elektřinou poháněný automobil by mohl stát na vrcholu nabídky značky – tzv. Ultimate Series. Automobilka potvrzuje, že již probíhá prvotní fáze vývoje elektrického ústrojí pro nástupce P1.
„Hybridizace má samozřejmě výhody z hlediska oxidu uhličitého a spotřeby paliva, pro nás v McLarenu je ale všechno o dodání výkonu a požitku,“ říká k plánům na elektrický hypersport výkonný ředitel McLarenu Mike Flewitt.
Vedle nových generací Ultimate Series a Super Series McLaren pracuje také na rozšíření nabídky loni uvedené Sports Series. Kupé ve dvou verzích (540C a 570S) letos doplnil praktičtější model 570GT, pro rok 2017 je pak potvrzený otevřený model. Rodinu by měla doplnit i ostře laděná verze LT orientovaná na jízdu po závodních okruzích.