Mégane Trophy-R stanovil nový rekord ve Spa, Civic Type R překonal o 5 sekund
Renault Mégane R.S. Trophy-R si připsal další rekordní čas na evropském okruhu. Po slavném Ringu ovládl i neméně náročný okruh Spa.
Zatímco minulé roky se nesly ve jménu lámání okruhových rekordů s Hondou Civic Type R, letos patří všechna sláva Renaultu Mégane R.S. Trophy-R. Francouzská automobilka se totiž nejspíš rozhodla, že si přivlastní rekordy pro nejrychlejší předokolku na všech známých evropských okruzích.
Nejvýznamnější úspěch, dosažitelný na evropských okruzích, si nový Mégane Trophy-R připsal již v květnu, kdy zajel slavný Nurburgring v čase 7:40,100 a stal se tak nejrychlejší předokolkou na „Zeleném pekle.“ Z pomyslného trůnu tehdy sesadil Hondu Civic Type R, která zde v dubnu 2017 stanovila rekordní čas 7:43,80.
A podobně se situace odvíjela i na okruhu ve Spa, kde zajela Honda Civic Type R v v červnu minulého roku čas 2:53,72. Testovací řidič Laurent Hurgon za volantem Meganu R.S. Trophy-R však zvládl okruh v čase 2:48,338 a Hondu tak nechal za sebou o více než pět sekund.
„Znovu jsem hrdý a nadšený. Spa-Francorchamps je pro řidiče jedním z nejoblíbenějších evropských okruhů. Je velmi rychlý a také komplexní, a na tuhle kombinaci je auto perfektní,“ uvedl Hurgon, který seděl za volantu Trophy-R i při zdolání rekordu na Nurburgringu. „Práce odvedená na vyvážení aerodynamiky potvrdila svůj přínos. Pocit v zatáčkách Raidillon, Pouhon a Blanchimont byl skutečně vynikající. Jaká radost!“
Stejně jako model Megane R.S. Trophy, rekordní Trophy-R je osazeno 1.8 litrovým přeplňovaným čtyřválcem, který nabídne výkon 221 kW (300 k). Oproti tradičnímu Trophy však Trophy-R shodilo 130 kilogramů a dostalo výrazně propracovanější aerodynamiku. Na vývoji vozu se navíc podílely i společnosti jako Akrepovič, Brembo, Bridgestone nebo Ohlins & Sabelt.
Jedná se tak o skutečně exkluzivní vůz, což ostatně potvrzuje i produkce omezená na pouhých 500 kusů. Výroba by měla být zahájena ještě před koncem tohoto roku a cena by měla na francouzském trhu startovat od 55.000 Euro – tedy od cca 1.4 milionu korun.