Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mégane Trophy-R stanovil nový rekord ve Spa, Civic Type R překonal o 5 sekund

Ondřej Mára
Diskuze (17)

Renault Mégane R.S. Trophy-R si připsal další rekordní čas na evropském okruhu. Po slavném Ringu ovládl i neméně náročný okruh Spa.

 Zatímco minulé roky se nesly ve jménu lámání okruhových rekordů s Hondou Civic Type R, letos patří všechna sláva Renaultu Mégane R.S. Trophy-R. Francouzská automobilka se totiž nejspíš rozhodla, že si přivlastní rekordy pro nejrychlejší předokolku na všech známých evropských okruzích.

Nejvýznamnější úspěch, dosažitelný na evropských okruzích, si nový Mégane Trophy-R připsal již v květnu, kdy zajel slavný Nurburgring v čase 7:40,100 a stal se tak nejrychlejší předokolkou na „Zeleném pekle.“ Z pomyslného trůnu tehdy sesadil Hondu Civic Type R, která zde v dubnu 2017 stanovila rekordní čas 7:43,80.

A podobně se situace odvíjela i na okruhu ve Spa, kde zajela Honda Civic Type R v v červnu minulého roku čas 2:53,72. Testovací řidič Laurent Hurgon za volantem Meganu R.S. Trophy-R však zvládl okruh v čase 2:48,338 a Hondu tak nechal za sebou o více než pět sekund.

„Znovu jsem hrdý a nadšený. Spa-Francorchamps je pro řidiče jedním z nejoblíbenějších evropských okruhů. Je velmi rychlý a také komplexní, a na tuhle kombinaci je auto perfektní,“ uvedl Hurgon, který seděl za volantu Trophy-R i při zdolání rekordu na Nurburgringu. „Práce odvedená na vyvážení aerodynamiky potvrdila svůj přínos. Pocit v zatáčkách Raidillon, Pouhon a Blanchimont byl skutečně vynikající. Jaká radost!“

Stejně jako model Megane R.S. Trophy, rekordní Trophy-R je osazeno 1.8 litrovým přeplňovaným čtyřválcem, který nabídne výkon 221 kW (300 k). Oproti tradičnímu Trophy však Trophy-R shodilo 130 kilogramů a dostalo výrazně propracovanější aerodynamiku. Na vývoji vozu se navíc podílely i společnosti jako Akrepovič, Brembo, Bridgestone nebo Ohlins & Sabelt.

Jedná se tak o skutečně exkluzivní vůz, což ostatně potvrzuje i produkce omezená na pouhých 500 kusů. Výroba by měla být zahájena ještě před koncem tohoto roku a cena by měla na francouzském trhu startovat od 55.000 Euro – tedy od cca 1.4 milionu korun.

Ondřej Mára
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
26. 7. 2019 19:17
Re: Kde jsou ty časy...
ja radšej rwd, aj keď nepopieram že toto je hodne rýchle.
Tie peniaze by som za to nedal.
26. 7. 2019 15:33
Re: Kde jsou ty časy...
Otazka na telo: Dal by si za to auto, ktorych bude iba 30 na svete a urobilo ten rekord 70000 Eur?
Ja ano, ale iba vtedy, ak by som mal na ucte este 1mil. Eur a mal by som ozaj velku garaz, kde by som ho iba skladoval a cakal 20 rokov, ci jeho cena porastie...
Avatar - speedfred
26. 7. 2019 13:46
Re: Kde jsou ty časy...
Aspoň vidno aké je to schopné auto,za mňa je to seriovka aj keď kapánek limitovaná. Ľudia si dávajú na sériové autá aj extrémnejšie pneu a jazdia s tým po cestách.
Avatar - pradeda777
26. 7. 2019 10:47
Re: Kde jsou ty časy...
Mám Hondu rád...o to nic, ale nějaké "otazníčky" ohledně rekordu CTR na NA se také objevily.... :-!
Škoda, že nejsou ohledně těchto rekordů nastavena nějaká všeobecně uznávaná pravidla, kterými by se musely automobilky řídit... :-!
26. 7. 2019 10:47
Re: Kde jsou ty časy...
Iudex, uplne suhlasim.
Napr. absenciou 4controlu usetrili 38 kg. Ja toto auto za seriove nepovazujem, aj ked chapem, ze podla poctu vyrobenych kusov seriove je.
Navyse, v tej specke, co urobila rekord bude vyrobenych iba 30 kusov a budu stat odhadom cca 60-70 tis. Euro, co je podla mna uuuuplny ulet.