Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane R.S. Trophy-R je novou nejrychlejší předokolkou na Ringu

Stanislav Kolman
Diskuze (6)

Francouzská automobilka se dnes pochlubila rekordním časem na Severní smyčce, nový Mégane R.S. Trophy-R je nejrychlejší předokolkou. Světu se představí už tento víkend.

Už před časem se na internetu objevilo několik snímků Méganu R.S. Trophy-R zachyceného na Nürburgringu a okamžitě se začalo šuškat o tom, že Francouzi útočí na nový rekord mezi předokolkami. A skutečně. Renault se dnes na 20,6 km dlouhém okruhu pochlubil časem 7:40.1 s. dodává i hodnotu referenčního času na celé kolo o délce 20,832 km, jenž má hodnotu 7:45,389 s.

Video se připravuje ...

Renault se rekordní jízdou pochlubil na YouTube, snažením se můžete pokochat i vy ve videu přiloženém výše. Renault říká, že Trophy-R bude uvedeno na trh před koncem roku 2019 coby limitka omezená na několik set kusů. Veřejnosti se auto poprvé představí 24. května během Velké ceny Monaka Formule 1, za volant usednout jezdci továrního týmu Daniel Ricciardo a Nico Hülkenberg.

Ve srovnání s Méganem R.S. Trophy má „erko“ stejný motor, tedy čtyřválcovou osmnáctistovku TCe o výkonu 221 kW (rovných 300 koní), v jeho prospěch však hraje vyšší maximální rychlost a snížení hmotnosti, kterou se podařilo zredukovat o 130 kilogramů. Zapracovalo se také na celkové aerodynamice a stabilnějším podvozku.

Renault sbírá s nejostřejšími mégany rekordy na Nürburgringu už deset let. V roce 2008 se stal nejrychlejší předokolkou Mégane R.S. R26.R s časem 8:15 s. V roce 2011 jej překonal Mégane R.S. Trophy v rukou testovacího pilota Laurenta Hurgona, jenž zajel čas 8:07,97 s. O tři roky později se hodnota poprvé dostala pod osm minut, Mégane III R.S. Trophy-R zaznamenal čas 7:54,36 s. Hurgon usedl za volant i tentokrát (rekord se Renaultu povedl už 5. dubna) a z pomyslného trůnu tak sesadil Hondu Civic Type-R.

Stanislav Kolman
Diskuze (6)

Doporučujeme

8. 7. 2019 19:16
Re: Co se odstrojilo
Je menší hmotnost, ve výši 130 kg, různými prostředky, od ztenčení skla zadních dveří ( - 1kg ), odstranění zadních sedadel ( - 25 kg ) a výměny předních sedadel ( -14kg ) až po montáž kapoty karbonového vlákna ( - 8 kg ), titanový výfuk ( - 7 kg ), menší dotykový displej ( - 250 g ) a vynechání zadního stěrače ( - 3 kg ), lehčí zadní torzní nosník ( - 40kg ).
Avatar - pradeda777
26. 5. 2019 20:55
Re: Pro srovnání...
,,,nejelo to i bez řidiče?
23. 5. 2019 10:28
Poražení
Pro zajímavost výběr některých aut, kterým tento Megane natrhl zadnici:

911 GT 3
E 63 AMG
C 63 AMG
Murciélago SuperVeloce
BMW M4 (dostalo naděleno 12 sekund!)
Porsche Panamera Turbo S

Sláva vítězí, čest poraženým.
Avatar - CHerokee
21. 5. 2019 22:30
Re: Pro srovnání...
No právě, bude to malá edice, vykuchaná s karbon keramickými brzdami....to není úplně fér. Honda musí zamakat na MY2020. Prý snad má být i facelift a možná 2 verze. Jen se obávám, že do EU už nepůjde, stejně jako Subaru WRX STi..a jako řada dalších, kteří nedají nesmyslné emisní normy pro rok 2021.
Avatar - Ada je zase tady
21. 5. 2019 21:45
Re: Pro srovnání...
Všechno, co vyrobili u rendlíků :*)