Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Melandriho zaskočil výkon Yamahy M1

Jiří Rozkošný
Diskuze (0)
Značný dojem udělaly první jízdy s novým strojem na šampióna 250cc Marca Melandriho, který bude letos debutovat v královské třídě MotoGP.

Značný dojem udělaly první jízdy s novým strojem na šampióna 250cc Marca Melandriho, který bude letos debutovat v královské třídě MotoGP. Větší rozdíl však jezdec podle svých slov pocítil při přechodu z 125cc na 250cc.

I tentokrát však na mladého Itala čeká mnoho úskalí - tím největším je asi velký výkon motoru. Aprilia 250cc má podle neoficiálních informací výkon lehce nad 100 koní, zatímco litrová Yamaha M1 překračuje hranici 220 koňských sil. „První kola s M1 byla hodně zvláštní – nevěřil jsem, že motorka může být tak rychlá. Nejmarkantnější byl výkon motoru. Zpočátku bylo obtížné udržet vůbec motorku pod kontrolou, ale s dalšími koly se to zlepšovalo. Myslel jsem, že brždění motoru bude u čtyřtaktu výraznější, ale ve skutečnosti se docela blíží dvěstěpadesátkám. Největší rozdíl je ve výkonu, u čtyřtaktu se rovinka zdá být příliš krátká! Yamaha M1 vypadá lehce a ovládá se lépe než 250cc. Řekl bych, že celkově byl rozdíl větší při přestupu z 125cc na 250cc než z 250cc na MotoGP,“ shrnul Melandri své dojmy.

Melandri se v týmu cítí dobře, protože na něj zatím není vyvíjen velký tlak ohledně výsledků – letošní sezona má být jeho učební. Navíc bude moci spoléhat na zkušeného hlavního inženýra, kterým bude Fiorenzo Fanali. Ten se v minulých letech staral o Biaggiho a ještě předtím pracoval i s hvězdami kalibru Agostiniho či Lawsona. Na jedno úskalí ale Melandri v týmu přeci jen narazil: „Snažím se vylepšit svou angličtinu, protože ji musím používat při komunikaci s japonskými inženýry.“

Jiří Rozkošný
Diskuze (0)