Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Menší SUV Seatu by se mohlo vyrábět v Bratislavě

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 25. 10. 2013 • 22:25
10
Seat plánuje vstup mezi crossovery, a to hned dvojitý. Rodištěm menšího z nich by se mohla stát bratislavská továrna.

Vstup Seatu do segmentu SUV není žádným tajemstvím. Ibize i Leonu se sice nebývale daří, ale španělská automobilka potřebuje další stěžejní modely, aby na tom byla ještě lépe. Vzhledem k tomu, že trh aut do městské džungle stále roste, není se čemu divit. Plány odhalil nový předseda představenstva Jürgen Stackmann již v červenci letošního roku. Tento muž v nejvyšší funkci nahradil Jamese Muira.

Chystají se dvě SUV, mini jako dvojče Volkswagenu Taigun a větší kompaktní na základě konceptu IBX. Šasi prvního tedy vezme svůj základ v minivozu Mii. Druhý jmenovaný bude postaven na platformě MQB a doplní řadu Leon, tedy pětidveřový hatchback, třídveřový SC a kombi ST. Přijde v roce 2015.

Právě takové auto si totiž zákazníci, ale i prodejci značky přejí. Problémem je místo výroby obou modelů. Továrna v Martorellu je momentálně vytížená produkcí Ibizy, Leonu, Altey a Audi Q3. Konec MPVAltea zatím oznámen nebyl, takže volná kapacita neexistuje. A beztak se chystá nová generace minivanů. Řešením je možný přesun do závodu Volkswagenu v Bratislavě vedle nejmenší koncernové trojice. Vždyť nový Seatu Toledo se také nerodí doma ve Španělsku, nýbrž v Mladé Boleslavi. Zatím není jasné, který ze zmiňované dvojice by měl ve slovenské metropoli vznikat, zda sourozenec Taigunu, nebo konkurent Nissanu Qashqai a dalších podobných vozů.

Volba může padnout na menší model, už kvůli sdílené, jen prodloužené platformě s minivozy. Právě Taigun je pro Volkswagen jako koncern dosud pole neorané. V evropské nabídce žádné automobilky totiž takový vůz nenajdete. Konkurence podobných rozměrů, se kterou by se mohla prý trojčata od VW, Seatu a Škody porovnávat, tedy alespoň na starém kontinentu v tuto chvíli prostě neexistuje.

Crossovery však můžou Seat zachránit, jinak stále hrozí, že z automobilové mapy světa zmizí nadobro. Byť blízká budoucnost se zdá být poněkud růžovější. Na oficiální oznámení z úst zodpovědných si musíme počkat minimálně do listopadu.

Související články

Témata
Avatar - twistedTSD
25. 10. 2013 23:11
Re: Až 2015..?
Ne, to už tady mělo být asi tak v roce 2008.
25. 10. 2013 22:52
Re: výroba v ČR ?
To velke SUV by mohlo byt jedno a to same s tim planovanym skodovackym.
Avatar - leone
25. 10. 2013 17:02
Re: Až 2015..?
ONO nejde jen o SUVéčko,....ale Leon ST už tu měl být také dávno,...prý až koncem listopadu,....

dát o 30 tis. méně než OIII combi, nepříplácet za každou ***** a NEBUDOU STAČIT VYRÁBĚT !!!!!!!!!,.....ale VW asi nákazalo jinak :'-( :'-( ...........pak se ale nelze divit že existence SEATu je na vážkách :'-(
Avatar - Jaros71
25. 10. 2013 14:51
Až 2015..?
To je pozdě..už tady měly být 2014! >:D
Seat by to katapultovalo v prodejích pěkně nahoru.
25. 10. 2013 13:34
Re: výroba v ČR ?
Tie naklady nebudu az take vysoke. PSA tam tlaci svoju vyrobu, pritom Trnava nie je naplnena. Japonci tam tiez zvysuju investicie.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku